Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسی گفت: اصل در قانون رسیدگی به دارایی مقامات و مسئولان تاکید بر محرمانه و امنیتی بودن اطلاعات و همچنین حفظ حریم خصوصی افراد است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، اسدالله عباسی در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه 21 مهر در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در سال 91 طرحی در مجلس تحت عنوان رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران نظام مصوب شد که بعد از آن شورای نگهبان اعلام کرد این طرح با اصل 42 قانون اساسی مغایرت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجلس بر مصوبه خود اصرار داشت و این طرح برای اعلام نظر به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت. طرح فوق در تاریخ 8/9/94 تصویب و به قوه قضاییه اعلام شد، در تاریخ 19/3/98 رییس قوه قضاییه آن را با 21 ماده و هشت تبصره به تصویب رساند و در تاریخ 20/3/98 این قانون برای اجرا به دستگاه ها ابلاغ شد.

 
سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعداد افرادی که شامل این قانون می شوند، بسیار زیاد است و شامل نمایندگان مجلس، وزرا، فرمانداران، استانداران و مدیران عامل است و برای اجرایی شدن این قانون راهکارهایی را در نظر گرفته اند که به همین منظور سامانه ای برای ثبت اموال در نظر گرفته شده است.

 

وی ادامه داد: قرار است ظرف دو ماه و با همکاری اداره کلی که رییس قوه قضاییه در حوزه ریاست به همین منظور تشکیل دادند و با رعایت ساز و کارهای امنیتی، حفظ محرمانگی و حفظ حریم خصوصی سامانه ای به نحوی راه اندازی شود که مسئولان پس از ثبت نام در آن لیست اموال و دارایی های خود، فرزندان و همسر را اعلام کنند.

 

عباسی تصریح کرد: مجلس اعلام آمادگی کرده است و رییس مجلس نیز با تاکید بر اجرای قانون اعلام کردند که ظرف دو سه هفته آینده سامانه ای از طرف ثبت احوال در مجلس مستقر شود که نمایندگان مجلس طبق قانون لیست اموال و دارایی های خود، فرزندان و همسر را ثبت و اعلام کنند.

 

وی تاکید کرد: اصل بر محرمانه بودن و امنیتی بودن اطلاعات همه مسئولان است اما نمایندگان مجلس می توانند داوطلبانه لیست اموال و دارایی های خود را به مردم نیز اعلام کنند و آن را رسانه ای کنند و منعی برای این موضوع وجود ندارد.

 

سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه همکاران اعلام آمادگی کرده اند که در این سامانه ثبت نام خواهند کرد و تعدادی نیز اعلام آمادگی کردند که داوطلبانه لیست اموال خود را برای مردم نیز اعلام کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: این موضوع به صورت فرم های خود اظهاری انجام می شود و بر اساس سوگند و اصول قانون اساسی که بعد از اعلام به آن رسیدگی خواهد شد.

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین اربعین زائران اربعین حسینی شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد حب الحسین یجمعنا مرز مهران موکب اربعین اسدالله عباسی عباسی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۲۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه اصلاح نظارت خارجی راهی سنای آمریکا شد

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اصلاح نظارت خارجی را برای تصویب به سنا فرستاد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مجلس نمایندگان آمریکا شب گذشته لایحه  اصلاح قدرت های نظارتی بدون ضمانت کشور را برای تصویب به سنا فرستاد.

رای گیری شب گذشته در حالی انجام شد که الزامی در کنگره درباره اصلاح این قانون به وجود آمد که شرط ضمانت نامه را به بخش 702 قانون نظارت بر اطلاعات خارجی ، می افزاید.

براساس بخش 702 این قانون، آژانس های اطلاعاتی کشور، تنها امکان جاسوسی و نظارت بر شهروندان غیر آمریکایی را داشتند که خارج از کشور زندگی می کنند. اما با افزوده شدن این شرط، دولت می تواند ارتباطات آمریکایی هایی را که در تماس با خارجی های تحت نظارت هستند، کنترل کرده و فعالیت های آنان را رصد کند.

در حالی که افراد ذینفع این ضمانت نامه معتقدند این کار برای حمایت از متمم چهارم قانون اساسی آمریکا ضروری است، مخالفان لایحه اظهار کردند این کار به لحاظ قانونی لازم نیست و لایحه را پیچیده می کند و از اجرای قانون براساس اطلاعات در زمان درست، جلوگیری می کند.

براساس این لایحه، بخش 702 قانون نظارت بر اطلاعات خارجی برای دو سال دیگر تمدید می شود، و شامل برخی اصلاحات در این برنامه از جمله غربالگری موثر تعداد کارکنانی که می توانند استفاده از پایگاه داده 702 را برای تحقیق درباره اطلاعات مرتبط با یک فرد آمریکایی را تایید کنند. در حال حاضر چنین تحقیقاتی با دقت بیشتری انجام می شود.

یک مقام ارشد وزارت دادگستری در گفتگو با نشریه هیل گفت: این بهترین اصلاح جامع در تاریخ برنامه 702 است. این یک لایحه اصلاحی درست است که مسیر انجام کارها به ویژه در اف بی آی را به شکلی تغییر خواهد داد که اثرات حفاظتی بیشتری از آزادی های مدنی و حریم خصوصی داشته باشد.

این در حالی است که ممکن است این لایحه در سنا با مخالفت افرادی که خواستار اصلاحات بیشتر و قوی تر هستند، روبرو شود.

بر این اساس سناتور ران ویدن عضو کمیته اطلاعات سنا که مخالف این لایحه است، اظهار کرد من هر کاری که بتوانم انجام خواهم داد تا مانع از تصویب این لایحه در سنا شوم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • امکان ثبت نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت
  • امکان ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • خطر فقر روزافزون در کمین شهروندان آلمانی
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • نظرسنجی در اسرائیل؛ چند درصد صهیونیست‌ها مخالف حمله به ایران هستند؟
  • کارشناسان اسرائیلی درباره عملیات تاریخی ایران چه می‌گویند؟
  • لایحه اصلاح نظارت خارجی راهی سنای آمریکا شد
  • رسیدگی به «لایحه تجارت» در مجلس پایان یافت