Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند صبح امروز یکشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری برگزار شد،اظهار داشت: لازم است برای واگذاری واحدهای گردشگری استان که در حال حاضر راکد هستند فراخوانی داده شود تا این واحدها به چرخه فعالیت برگردند.

استاندار کرمانشاه افزود: یکی از هتل های کرمانشاه یک ظرفیت بسیار خوب برای گردشگری است صرف نظر از ایجاد اشتغال یک بنای تاریخی ارزشمند است که شاید یکی از ۱۰۰ عنصر هویتی استان کرمانشاه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مدیر ارشد استان خاطر نشان کرد: در سیستم میراث فرهنگی جهت ارتقاء صنعت گردشگری باید افرادی باشند که با تورگردانها ارتباط برقرار کند چرا که این تورگردانها ظرفیت های بزرگی برای گردشگری هستند.

بازوند افزود: یک استان در راستای رونق بخشیدن به حمل و نقل هوایی و گردشگری نیازمند چارتر کننده با بنیه قوی است.

وی ادامه داد: اگر در استان چارتر قوی نداشته باشیم نباید توقع داشت صنعت گردشگری ما تقویت شود لذا باید سعی کنیم اگر کسی توانایی ورود به این عرصه را دارد آنها را با پرداخت تسهیلات حمایت کنیم.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: روند کشت گلخانه ای در استان کرمانشاه قابل قبول نیست باید ببینیم سالیانه این امر چه میزان رشد دارد و مرتب رصد کنیم.

بازوند همچنین از عدم تدوین سند جامع آب استان هم انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر برخی از تخصیص های آب در استان بخاطر این سند بلاتکلیف هستند که لازم است هرچه سریعتر این امر پیگیری شود.

کد خبر 4745163

منبع: مهر

کلیدواژه: هوشنگ بازوند استاندارکرمانشاه ستاد اقتصاد مقاومتی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان شیراز قزوین رادیو اربعین شهرکرد استانداری سمنان نیروی انتظامی خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۲۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق بخش گردشگری، سیاست قطعی استان برای توسعه اقتصادی

مالک رحمتی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: امسال به دلیل همزمانی تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان، میزان ورود مسافر و گردشگر به استان افزایش نداشته است؛ اما با توجه به سیاست قطعی استان مبنی بر رونق بخش گردشگری، لازم است برای افزایش جذب گردشگر در ایام نوروز سال آینده از همین اکنون برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌ها و آثار تاریخی و طبیعی منحصر به فرد در آذربایجان شرقی، گفت: هدف ما این است که از رهگذر گردشگری، تحرکی در اقتصاد استان ایجاد کنیم و براین اساس همه باید خود را در این زمینه مکلف بدانیم.

وی، تامین امنیت سفر را یکی از عوامل توسعه گردشگری برشمرد و گفت: امنیت سفر در گرو توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حمل‌ونقل است؛ در این راستا ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان شناسایی شده بود که ۱۰ نقطه اصلاح شده و مابقی نیز تا پایان سال باید اصلاح شود. در کنار آن، بخشی از پروژه‌های راه‌سازی استان نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از خدمات و تلاش‌های فرمانداران و ۲۷ دستگاه عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان در خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی، گفت: موج اول سفر‌های نوروزی این هفته به پایان رسیده و از آخر هفته جاری شاهد موج دوم سفر‌ها خواهیم بود و یک موج سفر نیز در تعطیلات عید فطر خواهیم داشت؛ لذا باید آمادگی خود را حفظ کنیم تا هم شاهد حوادث ناگوار نباشیم و هم خدمات شایانی به مسافران ارائه کنیم.

رحمتی با اشاره به آمار تصادفات منجر به فوت در استان، گفت: هرچند میزان فوتی‌ها نسبت به سال قبل افزایش نداشته، اما کاهش معناداری هم ندارد و لازم است همه فرمانداران و دستگاه‌های مسئول، امکانات خود را بسیج کنند تا در ایام باقی‌مانده از تعطیلات، سفر‌های هموطنان در فضایی امن و آرام انجام گیرد.

وی بر اهتمام همه مدیران برای نظارت بر عملکرد نیرو‌های تحت امر خود تاکید کرد و گفت: مدیران و فرمانداران در این ایام حضور میدانی بیشتر و موثرتری داشته باشند و بحث نظارت را جدی بگیرند.

وی همچنین بر اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با ایام ماه مبارک رمضان و فضاسازی متناسب با این ایام با هدف حفظ شئونات اسلامی و حرمت ماه رمضان تاکید کرد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی نیز در این جلسه از درج آخرین نرخ‌نامه تاسیسات گردشگری در سامانه جانا در راستای نظارت موثر بر نرخ خدمات و جلوگیری از گران‌فروشی مراکز اقامتی و سایت‌های رزرواسیون خبر داد و گفت: اطلاعات مندرج در سامانه مذکور به صورت مستقیم و آنلاین از سامانه جامع نظارت آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری (جانا) استخراج می‌شود و در دسترس عموم قرار دارد.

یحیی نقی‌زاده محجوب با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی، گفت: این استان آثار و ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری فراوانی دارد که امید می‌رود با تلاش و اهتمام مسئولان استانی، شاهد تعالی و بالندگی آن در حوزه گردشگری کشور باشیم.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز از استقرار ۲۰۰ ایستگاه راهنمای گردشگری در سطح استان خبر داد و گفت: با مشارکت شهرداری‌ها در ۵۰ نقطه استان نوروزگاه ایجاد شده است.

احمد حمزه‌زاده افزود: میزان بازدید از موزه‌های استان در تعطیلات نوروز امسال نسبت به سال قبل، ۱۱ درصد و میزان بازدید از جاذبه‌های گردشگری، ۲ درصد افزایش و میزان اقامت رسمی، ۶ درصد کاهش داشته است.

بهمن نقی‌پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم استقرار ۸ ایستگاه جامع اورژانس را از مهم‌ترین اقدامات حوزه بهداشت و درمان ذکر کرد و گفت: از زمان آغاز طرح نوروزی، ۴۹۰۰ ماموریت اورژانس در استان انجام شده که ۱۰۸۶ مورد آن مربوط به تصادفات بوده است.

اروجعلی علیزاده مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز از کاهش ۲ درصدی تردد وسایل نقلیه در جاده‌های استان نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: در مدت ۱۲ روز از آغاز طرح نوروزی، بیش از ۱۵۳ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان جابجا شده و نزدیک به ۱۷ هزار مسافر نیز از پایانه‌های مرزی استان تردد کرده‌اند که به ترتیب ۲۲ و ۱۶ درصد کاهش نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

سرهنگ حبیب آبراهه فرمانده پلیس راه استان نیز آذربایجان شرقی را چهارمین استان پرتردد کشور در عید نوروز امسال اعلام کرد و گفت: از نظر آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات، با ۱۳ فوتی در رتبه ۲۵ کشور قرار داریم؛ ۵۸ درصد تصادفات در محور‌های اصلی، ۱۷ درصد در محور‌های فرعی و ۱۷ درصد در راه‌های روستایی اتفاق افتاده و مهم‌ترین علت تصادفات نیز تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توجه به جلو بوده است.

صمد حضرتی مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی هم گزارشی از عملکرد این اداره کل ارائه کرد و گفت: ۳۵۲ گروه تعزیراتی در ایام نوروز بر واحد‌های صنفی و تولیدی استان نظارت کرده‌اند و ۸۲۲ مورد بازرسی انجام شده است.

ناصر راشدی مدیر پخش فرآورده‌های نفتی استان نیز از افزایش ۸ درصدی مصرف بنزین در تعطیلات نوروزی امسال در استان خبر داد و گفت: با ۵۴۰ دستگاه نفتکش در این مدت برای مردم عزیز خدمت‌رسانی کرده‌ایم.

حمید منجم مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی نیز از استقرار پست‌های نوروزی هلال احمر در ۸ نقطه استان خبر داد و گفت: تاکنون ۶۸ هزار نفر از مردم و مسافران از خدمات هلال احمر در این ایستگاه‌ها بهره‌مند شده‌اند.

فرمانداران میانه، مرند، کلیبر، بناب، عجب‌شیر و اسکو هم در ارتباط تصویری با این جلسه، گزارشی از عملکرد ستاد‌های خدمات سفر این شهرستان‌ها ارائه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آمادگی دولت برای رونق گردشگری در منطقه کامفیروز
  • رونق اقتصاد با جذابیت‌های گردشگری دریایی
  • لزوم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان
  • لزوم بهبود در روند خدمت‌رسانی به مردم کرمانشاه
  • رونق گردشگری مذهبی همدان در بهار قرآن و طبیعت
  • رونق بخش گردشگری، سیاست قطعی استان برای توسعه اقتصادی
  • لزوم توسعه فعالیت‌های قرآنی در ایلام
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید 
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن به دنبال رکود اقتصادی در ایران است
  • جهش تولید به امیدآفرینی نیاز دارد