Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: آزمایش‌های میکروبی آب شرب استان به صورت روزانه انجام می‌شود و آزمایش‌های شیمیایی نیز طبق استاندارد‌های مشخص شده هر شش ماه یا هر سال یکبار انجام می‌شود تا از سلامت آبی که به مصرف مردم می‌رسد اطمینان حاصل کنیم. تاریخ انتشار: 11:24 - 21 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۸۱۶۸

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،مقصود جعفری نیا در خصوص بحث آلودگی آب رودخانه کرج به آنتی‌بیوتیک، با اشاره به اینکه علوم پزشکی ناظر منابع استان نیست، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان تنها وظیفه نظارت بر سلامت آب شرب استان در سطح شبکه و بعد از تصفیه خانه را به عهده دارد و بررسی وضعیت آب رودخانه در حیطه وظیفه اش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه عمده آب شرب استان از چاه‌ها تامین می‌شود و بخش محدود آن از طریق آب سد طالقان و سد کرج تامین می‌شود، افزود: آب شرب استان سالم است و تا کنون مشکلی گزارش نشده است.

وی ادامه داد: آزمایش‌های میکروبی آب شرب استان به صورت روزانه انجام می‌شود و آزمایش‌های شیمیایی نیز طبق استاندارد‌های مشخص شده هر شش ماه یا هر سال یکبار انجام می‌شود تا از سلامت آبی که به مصرف مردم می‌رسد اطمینان حاصل کنیم.

این مسئول توضیح داد: اگر گزارشی مبنی بر ورود منبع آلوده به آب سد و پس از آن به تصفیه خانه ارسال شود، دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی شرایط ورود می‌کند تا آلودگی وارد شبکه آبرسانی نشود.

جعفری نیا با اشاره به کیفیت بالای آب سد تصریح کرد: آب سد در مقایسه با آب چاه به دلیل املاح و سختی کمتر، برای مصرف کننده مطلوبیت بیشتری دارد، ولی سختی آب هیچ ارتباط مستقیمی با سلامت افراد ندارد و تهدیدی به شمار نمی‌آید.

وی اضافه کرد: بر اساس مقالات علمی منتشر شده، آب‌های سخت برای بیماران قلبی و عروقی بهتر است، ولی مردم از آب با سختی کمتر استقبال بیشتری می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر هیچ آبی در استان وارد شبکه توزیع نمی‌شود که خارج از استاندارد‌های تعیین شده باشد و هم آب‌های سطحی و هم آب شربی که از منابع زیرزمینی تامین می‌شود از سلامت کافی برخوردار است.

منبع:ایسنا
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آب میزان قلب سلامتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت

محمدامین ولی‌زاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: معاونت بهداشت استان توانست ۸۲ درصد جامعه هدف این طرح را تحت پوشش قرار داده و فشار خون و قند خون آنها را پایش کند، این در حالی است که پوشش ۷۰ درصدی در ابتدای اجرای طرح برای استان پیش بینی شده بود.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از نظر تعداد رتبه دهم کشوری بعد از چند دانشگاه مادر را کسب کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: پارسال ۱۷ طرح بهداشتی شامل خانه بهداشت، پایگاه سلامت و مرکز جامع سلامت برای ارائه خدمات سطح یک بهداشتی اضافه شد.

ولی زاد افزود: همچنین پارسال ۹ مرکز خدمات جامع سلامت به شبانه روزی ارتقا پیدا کردند.

وی با اشاره به انتخاب نقده از استان آذربایجان‌غربی به عنوان مجری برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع شهری، در ادامه گفت: در این خصوص نیز موفقیت‌های خوبی در این شهرستان حاصل شد.

وی اضافه کرد: پارسال همچنین ۴ مرکز سراج برای رفع مشکلات روان در شهر‌های ارومیه، ماکو، مهاباد و میاندوآب راه‌اندازی شد که شامل مراکز خدمات جامع سلامت روان جامعه‌نگر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: رتبه برتر در رویداد جوانی جمعیت در کشور توسط این دانشگاه پارسال کسب شد و تربیت کنشگران جمعیت برای اولین بار در کشور در معاونت بهداشتی استان اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد دیابتی
  • سالانه ۵۰۰ میلیون تست در آزمایشگاه‌های کشور انجام می‌شود
  • کالج قلب و عروق آمریکا؛ اثبات یک رابطه میان سدیم و بیماری های قلبی و عروقی
  • جوان یزدی ناجی بیماران نیازمند عضو شد
  • خطرات پنهان رژیم غذایی فستینگ متناوب؛ ۸ ساعت گرسنگی، ۱۶ ساعت خطر؟