Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی از تشکیل اولین کنسرسیوم مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه فناوری نانو خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالله محمدی، مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو از تشکیل اولین کنسرسیوم مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه فناوری نانو خبر داد و گفت: اعضای این کنسرسیوم شامل مراکز تحقیقاتی واحدهای شیراز، تبریز، تهران جنوب و مرودشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سابقه تحقیقات در کشور، بر لزوم ارتقای بهره‌وری و انطباق طرح‌های تحقیقاتی با نیازهای اصلی کشور به دلیل مشکلات اقتصادی و محدودیت منابع تاکید کرد و از تمامی واحدهای دانشگاهی خواست مراکز تحقیقاتی را جدی گرفته و از این مراکز حمایت‌های لازم را داشته باشند.

محمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پراکنده‌کاری، انجام پژوهش‌های موازی و عدم انطباق طرح‌های تحقیقاتی با نیازها و اولویت‌های اصلی کشور، از معضلاتی است که منجر به اتلاف منابع و توان علمی می‌شود. تشکیل شبکه مراکز علمی و تحقیقاتی فعال در حوزه‌های مرتبط با یکدیگر در قالب کنسرسیوم می‌تواند این معضلات را به حداقل برساند.

مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بدیهی است هماهنگی، برنامه‌ریزی و اشتراک‌گذاری توان علمی، موجب هم‌افزایی و رشد و شتاب هرچه بیشتر در مسیر رفع نیازهای تحقیقاتی جامع می­‌شود. اعضای کنسرسیوم‌ها می‌توانند با تقسیم کار، پرهیز از موازی‌کاری، انتقال و اشتراک تجربیات بر مبنای برنامه ای منسجم، در راستای چشم‌اندازی مطلوب و معقول حرکت کنند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد، وی همچنین عنوان کرد: پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به راه‌اندازی و حمایت از کنسرسیوم در حوزه‌های مختلف علمی از جمله کشاورزی، عمران، نانو، بیوتکنولوژی و ... اقدام خواهد کرد و در اولین قدم کار خود را در زمینه فناوری نانو شروع خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فناوري نانو دانشگاه آزاد اسلامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۲۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقوله حجاب اولویت دانشگاه است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک مرکز علمی مولود انقلاب است گفت: توجه به مقوله حجاب و عفاف اولویت کار در دانشگاه است

به گزارش خبرنگار استان های خبرگزاری دانشجو،مجتبی ملکی چوبری در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد گیلان و واحد رشت ضمن تقدیر و تشکر از دوستار در زمان تصدی ۴ساله ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، دانشگاه در ریل اصلی انقلاب بود اظهار کرد: با حضور تیم مدیران مؤمن و متعهد و انقلابی، کارآمدی و اثربخش و با تعصب و پشتکار دکتر دوستار در دانشگاه را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه در طول مدت تصدی دکتر دوستار افتخارات زیادی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی مانند کسب مقام در جشنواره امامت و مهدویت، رویدار صدرا و… داشتیم که به همت و تلاش و درایت دکتر دوستار اتفاق افتاد ادامه داد: خدا را شاکرم که توفیق خدمتگزاری به من داد و امیدوارم بتوانم طوری خدمت کنم که شرمنده خون شهدا و دیگر عزیزان نباشم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه تحول‌آفرین و مأموریت‌گرا است تصریح کرد: این مأموریت‌ها و رخدادهایی که قرار است در سال ۱۴۰۳ اتفاق بیفتد و سکوی مبدل دانایی به توانایی است که باید در عرصه عمل هم‌نشان داده شود.

ملکی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی از سال گذشته با داشتن زیرساخت‌های لازم در زمینه‌های علمی، فرهنگی و…. شروع به اقدامات مختلفی در جهت افزایش تولیدات علمی و فرهنگی نموده است که ان‌شاءالله با توجه به فرمایشات حضرت آقا (مدظله‌العالی) و شعار دانشگاه آزاد اسلامی به سمتی حرکت کنیم که تمام حوزه‌ها دارای جهش خوبی باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک مرکز علمی مولود انقلاب است افزود: توجه به مقوله حجاب و عفاف اولویت کار در دانشگاه است و دراین‌خصوص اساتید، کارکنان و دانشجویان باید در مقوله حجاب و عفاف کوشا بوده و برای اینکه فضای دانشگاه حال و هوای اسلامی و انقلابی داشته باشد باید از استانداردهای خوبی برخوردار باشد که این مهم همت و همدلی همگان را در جهت ارتقای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان طلب خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • برداشت ۳ تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد زواره
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی