Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@17:37:41 GMT

نخست وزیر پاکستان وارد تهران شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۲۸۱۹

نخست وزیر پاکستان وارد تهران شد

نخست‌وزیر پاکستان جهت دیدار با مقامات کشورمان وارد تهران شد.

به گزارش ایسنا، «عمران احمد خان نیازی» نخست‌وزیر پاکستان دقایقی پیش در راس یک هیئت سیاسی وارد تهران شد.

نخست وزیر پاکستان قرار است در جریان این سفر با آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و حسن روحانی رئیس‌جمهوری دیدار کند. مسائل منطقه‌ای و بین‌الملل و بررسی آخرین تحولات در روابط دو جانبه ایران و پاکستان از مهمترین محورهای گفت‌وگوی این مقام پاکستانی با مقامات جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از انجام این سفر، برخی رسانه‌ها اعلام کردند که قرار است نخست وزیر پاکستان در جریان این سفر، ابتکارات خود در خصوص کاهش تنش‌های بین ایران و عربستان را مطرح کند.

در این سفر شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه و سید ذوالفقار بخاری دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور پاکستانی‌های خارج از کشور در این سفر عمران‌خان را همراهی می‌کنند.

عمران خان پیش از این یکم اردیبهشت ماه سال جاری به ایران سفر کرده بود. وی در جریان نخستین سفر خود به ایران، ابتدا به زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد مشرف شد و سپس در مجموعه تاریخی – فرهنگی سعد آباد تهران از سوی رئیس جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، ۲ مهر ۱۳۹۸ در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک نیز حسن روحانی و عمران خان با یکدیگر دیدار کردند؛ در این دیدار طرفین درباره روابط دوجانبه، امنیت مرزی میان دو کشور، مبارزه با تروریسم و بازیابی صلح و ثبات در منطقه به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سفر عمران خان به تهران سفر نخست وزیر پاکستان به ایران عمران خان نخست وزیر پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۲۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهور ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در مراسم استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهوری اسلامی ایران، پس از نواخته شدن سرود ملی ایران و پاکستان، سران دو کشور از یگان تشریفات، بازدید کردند و آقای رئیسی به رسم دوستی و یادبود، نهالی در محوطه دفتر نخست‌وزیری پاکستان، کاشت.

سپس، رئیس جمهور کشورمان و نخست‌وزیر پاکستان، اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.   آقای رئیسی و شهباز شریف، پس از مراسم استقبال رسمی، دیدار و گفتگوی خصوصی داشتند.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله رئیسی وارد قلب اقتصادی پاکستان شد
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • عکس/ سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • دیدار نخست وزیر قطر با مشاور امنیت ملی امارات در دوحه
  • استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهور ایران
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان
  • حجت الاسلام رییسی وارد اسلام‌آباد شد