Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@13:25:09 GMT

آغاز اصلاح نژاد دام سبک در شیروان

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۲۸۸۸

آغاز اصلاح نژاد دام سبک در شیروان

مصطفی سیامکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این برنامه ۳ ساله است که اعتبار آن از محل قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه و مرکز اصلاح نژاد دام عشایر انجام می شود.

وی با بیان اینکه تا مدت زمان مشخص نمی توان از بره های تولیدی آمار دقیقی ارائه داد، گفت: شیروان یکی از شهرستان های مهم پرورش دهنده دام سبک است که نقش مهمی در تولید گوشت قرمز استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیامکی با بیان این شهرستان ۴۵۰ هزار راس دام سبک روستایی دارد افزود: افزایش تولید گوشت قرمز، افزایش احتمال چند قلو زایی، افزایش کیفیت گوشت و کاهش چربی و... از مهم ترین اهداف در راستای اجرای طرح های اصلاح نژاد دام سبک است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: در این بخشٰ احداث ۲ باب آبشخور هر کدام ۱۵ متر و لوله گذاری در روستای شناقی سفلی و رباط نیمه نخست امسال انجام شده است.

گوسفند نژاد کردی بومی مناطق شمال خراسان است و بیشترین پراکنش آن در شهرستان‌های قوچان، فاروج، شیروان، کلات،  درگز و چناران است.

این نژاد دامی دارای مدت پرواربندی طولانی است اما بره‌های نژاد کردی در دوران شیرخوارگی دارای سرعت رشد بسیار بالایی هستند که از این رو اصطلاحاً به این نژاد 'پیش رس' گفته می‌شود.

پشم این نژاد نیز از نوع رنگین و زبر است که برای بافت قالیچه،  نمد و گلیم کاربرد دارد.

شهرستان شیروان به دلیل شرایط اقلیمی کوهستانی یکی از مناطق مهم دامپروری استان محسوب می شود که علاوه بر ۴۵۰ هزار راس دام سبک روستایی، هفت هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین هم پرورش داده می شود.

۷۱۸۶/ ۶۰۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دام و طيور توسعه روستایی منابع طبیعی شیروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۲۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۸ تجهیزات بازی غیر استاندارد در شیروان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مدیر کل استاندارد خراسان شمالی با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی در وسایل بازی و تجهیزات پارک‌ها و شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری می‌باشد، گفت: الزام استاندارد برای تجهیزات بازی شامل سه مرحله ساخت، نصب و بهره‌برداری است که برای دریافت تاییدیه استاندارد باید هر سه مرحله تحت نظارت کارشناسان ذیربط انجام شود.
محمد خوران افزود: از شهرداری‌ها و اصناف استان نیز به منظور حفظ ایمنی و سلامت شهروندان انتظار می‌رود از فعالیت شهر‌بازی‌ها، پارک بازی‌ها و زمین‌های بازی که نسبت به دریافت گواهی ایمنی اقدام ننموده‌اند جلوگیری نمایند.
وی با بیان اینکه بهره برداران و مالکین می‌بایست تصویری از گواهینامه صادر شده را به جهت ایجاد اطمینان خاطر استفاده‌کنندگان در کنار تمامی تجهیزات تفریحی نصب نمایند، گفت: از همشهریان در خواست می‌شود در هنگام استفاده از این تجهیزات، از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنند.

دیگر خبرها

  • تلاش بامدادی پرسنل امور برق شهرستان راسک و سرباز جهت اصلاح شبکه های برق آسیب دیده ناشی از سیلاب
  • احیای ۶ واحد تولیدی راکد شیروان
  • مرمت خط انتقال آب محله سنگفرش شوشتر
  • رقابت ۲۷۰ چوخه کار در مسابقات کشتی شیروان
  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی دهستان ارمو شهرستان دره شهر
  • نمایش اسب‌های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز
  • حمله خرس به بانوی روستایی در ارتفاعات روستای لگ بن پیرانشهر
  • نمایش اسب های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز
  • پلمب ۸ تجهیزات بازی غیر استاندارد در شیروان
  • حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محور پلدختر _خرم‌آباد