Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت امور صنایع از آمادگی وزارت صمت برای همکاری در جهت تدوین برنامه کاهش واردات مواد افزودنی و اولیه صنایع غذایی با همکاری تشکل های تخصصی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شاتا، سرپرست معاونت امور صنایع از آمادگی وزارت صمت برای همکاری در جهت تدوین برنامه کاهش واردات مواد افزودنی و اولیه صنایع غذایی با همکاری تشکل های تخصصی خبر داد و تصریح کرد: تشکل واردکنندگان مواد اولیه صنایع غذایی با همکاری واحدهای صنعتی باید به سمت برنامه ریزی برای داخلی سازی تولید مواد اولیه و انتقال دانش فنی به کشور حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مهدی صادقی نیارکی در نشست مشترک با انجمن واردکنندگان مواد اولیه صنایع غذایی با تاکید بر این نکته که واردات صرف؛ به هیچ عنوان منطقی نیست، رویکرد اصلی وزارت صمت را مدیریت واردات اعلام‌ کرد و گفت: با توجه به نوسانات ارزی و محدودیت‌های بین المللی، واردات محصولات مشابه خارجی و مواد اولیه با محدودیت‌هایی روبه رو شده و این محدودیت ها فیلتری برای صیانت از تولید ملی است.

سرپرست معاونت امور صنایع با اشاره به اینکه شرایط کنونی فرصت مناسبی برای توسعه صنایع داخلی فراهم آورده است، افزود: سیاست های دولت بر حمایت از توسعه عمق ساخت داخل و صیانت صنعت ملی متمرکز شده است و با توجه به واردات حدود 700 میلیون دلاری مواد اولیه و افزودنی صنایع غذایی به کشور ، ضروری است که استراتژی منسجمی برای کاهش ارزبری در این بخش پیش بینی شود.

 

سرپرست معاونت امور صنایع با تاکید بر تکمیل زنجیره ارزش در صنایع غذایی تصریح کرد: شرکت های وارد کننده صنایع غذایی باید با محوریت تشکل تخصصی ، برنامه زمانبندی مشخصی برای داخلی سازی مواد اولیه وکاهش ارزبری تدوین نمایند . تا در کنار کاهش واردات دانش فنی و تکنولوژی نیز وارد کشور شده و شرکای خارجی نیز ملزم به حضور در بازار داخلی ایران شوند.

 

گفتنی است در این نشست که با حضور نمایندگانی از انجمن واردکنندگان صنایع غذایی برگزار شد، به موضوعاتی نظیر مشکلات صنعتگران با سیستم بانکی، ضرورت تسریع در واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان بازار داخلی و... پرداخته شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین زائران اربعین حسینی کانون های مساجد شیراز حب الحسین یجمعنا یادروز حافظ اربعین ۹۸ وزارت صنعت صادقی نیارکی وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۲۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین، مجید اسدالهی در خصوص تکمیل واحدهای نیمه‌تمام صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی، افزود: بالغ بر ۱۵۰۰ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد چشم انتظار حمایت و تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل و ورود به فرآیند فرآوری محصولات کشاورزی است.

وی اظهار داشت: برای تکمیل این واحدها اعتباری بالغ بر ۳۷ همت مورد نیاز است که با تخصیص این حجم از اعتبار در قالب تسهیلات بالغ بر ۱۴ میلیون تن بر ظرفیت جذب ماده خام و فرآوری محصولات در بخش کشاورزی افزوده می‌شود که کمک شایانی به کاهش ضایعات در این بخش شده و محصولات تولیدی با ارزش افزوده بسیار مناسبی و ماندگاری بالا وارد بازار مصرف خواهد شد.

معاون صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با تکمیل و شروع به کار واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی ذکر شده امکان اشتغال‌زایی بالغ بر ۲۶ هزار نفر در این کارخانه‌ها ایجاد می‌شود.

اسدالهی درباره صادرات مواد غذایی در زمان تولید حداکثری محصولات کشاورزی گفت: صادرات می‌تواند کمک موثری به تولیدکنندگان انواع محصولات کشاورزی باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • ایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • اعلام آمادگی بانک مرکزی برای ارائه ریز اطلاعات به مجلس
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب