Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در پی ابتلای تعدادی از اهالی روستای چنار محمودی به ویروس HIV اقدامات بهداشتی، درمانی و آموزشی در این روستا در حال انجام است.

او با اشاره به استقرار تیم تخصصی در روستای چنار محمودی از هشتم مهر ۹۸ افزود: تا قبل از این تاریخ برنامه معمول و طبق برنامه کشوری انجام می‌شد، اما از این تاریخ به بعد تیم ثابت متشکل از پزشک فوق تخصص، پزشک عمومی، پزشک متخصص عفونی، متخصص مشاوره، کارشناس IT، کارشناس دارویی، کارشناس مامایی و تیم آزمایشگاهی، خدمات مشاوره تخصصی و معاینات را برای مبتلایان به ویروس HIV در این روستا انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزایری با بیان اینکه مراقبت‌های لازم توسط پزشک عمومی برای مردم چنار محمودی صورت گرفته است و کل خدمات شامل معاینه، مراقبت، خدمات تشخیصی، مشاوره و درمان در محل روستا ارائه شده است اضافه کرد: واکسیناسیون مورد نیاز برای بیماران انجام شد.

او با تأکید بر نمونه گیری و انجام آزمایش‌های تخصصی برای بیماران روستای چنار محمودی گفت: درمان بیماران اعم از درمان‌های اختصاصی و غیراختصاصی مربوط به سایر بیماری‌ها و عفونت‌ها از دیگر اقدامات صورت گرفته در این روستا است.

جزایری ادامه داد: انجام مشاوره تخصصی انگیزشی و پایبندی به درمان، راه‌اندازی کلینیک مشاوره بیماری‌های رفتاری در شهرستان لردگان، استقرار دستگاه سی دی فور در روستای چنارمحمودی، راه‌اندازی کلینیک سیار، تأمین دارو و تجهیزات و کیت‌های تشخیصی مورد نیاز به صورت رایگان و انجام نظارت‌ها و پایش‌های لازم از دیگر اقدامات انجام گرفته در روستای چنار محمودی هستند.

او همچنین به تخصیص یک دستگاه موبایل کلینیک برای افزایش دسترسی بهتر به خدمات تشخیصی اشاره کرد و افزود: آموزش تخصصی پنج نفر از پرسنل شامل ماما، مراقب سلامت، مشاور، پزشک و پرستار برای لردگان، راه‌اندازی مرکز مشاوره بیماری‌ها در این شهرستان و تصویب راه‌اندازی مرکز خدمات جامع سلامت در روستای چنار محمودی نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

انتهای پیام/ف

استقرار دستگاه سی دی فور در روستای چنار محمودی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۲۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا

به گزارش خبرگزاری  صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ بخشدار بخش برزک گفت: این بسته‌ها شامل مسواک و خمیر دندان، ماسک و لوازم بهداشتی است که یک شرکت تولیدی تهیه و بین دانش آموزان توزیع کرده است.


نادعلی هدف از توزیع این بسته‌های بهداشتی را ارتقاء و توسعه سطح سلامت جسمی و بهداشتی دانش آموزان پسر ودختر مدارس به‌منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های خاص دوران بلوغ، و افزایش سطح انگیزشی دانش آموزان به حفظ سلامت وتوجه به رعایت مراقبت‌های بهداشتی و درمانی بیان کرد.


ویدوجا روستایی در نزدیکی شهر برزک و در ۵۵ کیلومتری غرب کاشان است.

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • تصادف منجر به فوت در چهارمحال و بختیاری
  • بانک ملی ایران پیشگام در حمایت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی