Web Analytics Made Easy - Statcounter

البرز- معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت:امسال ۲۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح بازآفرینی شهری و ساماندهی بافت‌های فرسوده تخصیص یافته است.

به گزارش قدس آنلاین  وبه نقل از پایگاه خبری شهرداری کرج، احدالله احمدی پرگو، اظهار کرد: پس از انجام مطالعات لرزه خیزی، استحکام سازه‌ها و ساختمان‌های شهر، مشخص شد حدود ۷۰ درصد از بافت شهری کرج با وقوع زلزله‌ای شش ریشتری آسیب می‌بیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته این آسیب در همه نقاط شهر به یک اندازه نخواهد بود و بدون شک مناطق حاشیه‌ای و دارای بافت فرسوده بیش از سایر مناطق آسیب می‌بینند.

این مسئول با اشاره به وسعت بافت فرسوده کرج گفت: این شهر هزار هکتار بافت فرسوده دارد و حدود ۲ هزار هکتار نیز مشمول طرح  بازآفرینی شهری است که محلاتی مثل اخترآباد، حصارک بالا و پایین، حسن آباد، اوقافی‌ها و محله مصباح جزیی را شامل می‌شود.

پرگو با بیان اینکه به دنبال افزایش دفاتر تسهیلگری در مناطق مختلف شهر برای شناسایی نیازهای محلات هدف طرح بازآفرینی شهری هستیم، تصریح کرد: تا کنون پنج دفتر راه اندازی شده و پنج دفتر نیز تا دو ماه آینده راه اندازی می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج  با اشاره به اعتبار اختصاص یافته در سال جاری برای بازسازی بافت فرسوده و اجرای طرح بازآفرینی شهری گفت: امسال ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای این حوزه تخصیص یافته که شامل طرح‌هایی مثل ایجاد پارک، بازگشایی معابر، آسفالت، مقاوم سازی ساختمان‌ها و ... در محلات و مناطق هدف است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت افزایش جرایم ساختمانی برای جلوگیری از وقوع تخلفات، خاطرنشان کرد: اگر هزینه تخلف برای سازندگان کم باشد، همچنان شاهد رشد ساختمان‌هایی بی ضابطه و غیراستاندارد در شهر هستیم به همین دلیل به دنبال افزایش جرایم تخلفات هستیم تا دیگر سازنده‌ای به این فکر نباشد که تخلف کند و در نهایت جریمه‌اش را پرداخت کند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان البرز بافت فرسوده کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۳۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها

دریافت 39 MB

فیلم: محمد غلامحسینی

کد خبر 6087031

دیگر خبرها

  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • ضرورت استفاده از مشوق ها برای بازسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده لرستان