Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کالیفرنیا استعمال سیگار در پارک‌های ایالتی و سواحل را از سال آینده و براساس قانون منعقد شده از طرف دولت گاوین نیوزوم، ممنوع می‌کند.

نیوزوم، فرمانده دموکرات کالیفرنیا، اعلام کرده است که این لایحه به تصویب رسیده است. بر اساس این قانون دفع ته سیگار و خاکستر حاصل از آن را در پارک‌ها و سواحل ممنوع است و سیگار‌های سنتی و سیگار‌های الکتریکی هر دو شامل این قانون می‌شوند که نقض آن با جریمه نقدی حداکثر ۲۵ دلار همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در کالیفرنیا تا پیش از این استعمال سیگار در مراکز مراقبت از کودکان، ساختمان‌های دولتی و فضا‌های مربوط به حمل و نقل عمومی ممنوع بوده است، اما انجام این کار هنوز هم در پارکینگ ها، سواحل و پارک‌ها مجاز است، اما از سال آینده شهر‌ها و شهرستان‌ها هم می‌توانند قوانین مربوط به سیگار کشیدن را اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: آبمیوه‌های طبیعی هم مانند نوشابه‌ها مضرند!

استیو گلازر، سناتور ایالتی دموکرات، سال‌ها چنین ممنوعیتی را پیگیری می‌کرد و قانونگذاران بار‌ها آن را تصویب کردند، اما جری براون فرماندار سابق کالیفرنیا این طرح را چندین بار وتو کرد. گلازر معتقد است که چنین قوانینی می‌تواند از بهداشت عمومی حفاظت و از آلودگی‌ها جلوگیری کند.

پیش بینی می‌شود که برای اجرای این قانون در پارک‌های دولتی بیش از پنج هزار علامت هشدار به مردم برای رعایت این ممنوعیت و مقررات مختلف ایالتی فراهم شود که نزدیک به دومیلیون دلار هزینه در پی خواهد داشت.

این قانون توسط بسیاری از گروه‌های پزشکی و زیست محیطی حمایت می‌شود، اما بسیاری از جمهوری خواهان در مجلس قانونگذاری علیه این اقدام رای دادند.

کالیفرنیا تقریبا ۲۸۰ پارک ایالتی و ۵۴۷ کیلومتر خط ساحلی دارد.

انتهای پیام/

تصویب قانون منع استعمال سیگار در پارک‌ها و سواحل کالیفرنیا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار پزشکی اخبار سلامت سیگار قانون کالیفرنیا دارو و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۳۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۱۱ سد کشور کاملا پر شدند

به‌گزارش همشهری آنلاین، بر اساس آخرین آمار از وضعیت سدهای کشور تا تاریخ اول اردیبهشت‌ماه حجم آب ۱۱ سد به ۱۰۰ درصد رسیده است. میزان ورودی مخازن کل کشور از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا اول اردیبهشت‌ماه معادل ۲۵.۰۳ میلیارد متر مکعب بوده که در قیاس با سال گذشته که عددی معادل ۲۷.۵۵ میلیارد مترمکعب بود، ۹ درصد کاهش داشته است؛ همچنین میزان کل خروجی سدهای کشور نیز با عدد ۱۵.۷۱ میلیارد متر مکعب نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.

حجم آب موجود مخازن اکنون ۳۱.۰۲ میلیارد متر مکعب ثبت شده که این عدد نسبت به سال قبل که عددی معادل ۳۰.۹۸ میلیارد متر مکعب بوده نیز تغییری نداشته است. همچنین حجم پرشدگی سدهای کشور نیز تا این تاریخ ۶۲ درصد است.

وضعیت برخی از سدهای مهم کشور بیانگر این است که در ۱۱سد درصد پرشدگی ۱۰۰درصد است، به‌طوری‌ که سد ارس آذربایجان شرقی، سد شهید قنبری استان آذربایجان غربی، سد جگین استان هرمزگان، سد کوثر کهگیلویه و بویراحمد، سد رودبار استان لرستان، سد ایلام و سد قشلاق و آزاد استان کردستان و سدهای پیشین، ریزدان، خیرآباد، ماشکیدعلیا ۱۰۰ درصد پر هستند.

همچنین ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۱۸۹.۹ میلیمتر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۰۹.۲میلیمتر) ۹ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۰.۸میلیمتر) ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کد خبر 845966 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم آب سد

دیگر خبرها

  • ردپای آرامش در بازار‌ها
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • ردپای سریال جنجالی «حشاشین» در تهران
  • (ویدئو) پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد
  • یک خبر خوب برای محیط زیست؛ پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد
  • ۲ مهمانی خونین در یک روز در آمریکا
  • ردپای عارف بزرگ قرن نهم در طرشت
  • (تصاویر) تجمع ایرانیان حامی فلسطین در کالیفرنیا
  • ضرورت مقابله با هرگونه افزایش قیمت خارج از قانون در البرز
  • این ۱۱ سد کشور کاملا پر شدند