Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان گفت: با توجه به افزایش ۴۸ شاکی به پرونده اخلال‌گران نظام اقتصادی موسوم به «پرهام» مبلغ بدهی متهمان به شکات گلستان و سیستان و بلوچستان به بیش از ۲۸۲ میلیارد تومان رسیده است. ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی پیش از ظهر امروز در چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده اخلال در نظام اقتصادی موسوم به « پرهام» اظهار داشت: در این مدت شکات جدیدی به دادسرای مرکز استان مراجعه و طرح شکایت کردند و کیفرخواست تکمیلی نیز برهمان اساس صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 48 شاکی در روزهای گذشته به این پرونده اضافه شد که 46 نفر آنان از استان گلستان و 2 نفر از آنان مربوط به استان سیستان و بلوچستان هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به افزایش بیش از 6 میلیارد تومانی به بدهی متهمان نسبت به مردم گلستان گفت: مجموع بدهی متهمان به شکات استان گلستان به 112 میلیارد و 18 میلیون و 320 هزار تومان افزایش یافته است. همچنین براساس کیفرخواست تکمیلی مبلغ بدهی متهمان به شاکیان استان سیستان و بلوچستان نیز 169 میلیارد و 941 میلیون و 203 هزار و 984 تومان است.

گزارش تسنیم از دادگاه پرهام| کشف جزئیات جدید از اخلال پرهام در نظام اقتصادی ‌/ تعداد شکات به 2808 نفر رسیدگزارش تسنیم از دادگاه پرهام / تهیه 2 کیفرخواست جدید در پرونده‌ / 74 شاکی جدید از پرهام شکایت کردندآغاز رسیدگی علنی به پرونده «پرهام» با 30هزار صفحه و 3هزار شاکی؛ قرائت متن کیفرخواست

وی با بیان اینکه جرم متهمان ردیف اول تا سوم حیف و میل اموال مردم از طریق وصول وجوه کلان و اخلال در نظام اقتصادی است، خاطرنشان کرد: تعداد شاکیان این متهمان به 2 هزار و 852 نفر افزایش یافته است.

سیدحسینی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به قانون مجازات اخلال‌گران در نظام اقتصادی اظهارداشت: متهمان تا کنون اقدامی برای کسب رضایت شاکیان انجام نداده‌اند و به دنبال حل اختلافات مالی بین خود هستند.

وی ادامه داد: به علت اقدامات متهمان اختلافات و نزاع‌های قبیله‌ای و خانوادگی در گلستان و سیستان و بلوچستان رخ داده است که محل نظم و امنیت جامعه به شمار می‌رود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه در این پرونده افساد فی‌الارض نیز باید مورد توجه قرار گیرد از دادگاه خواست مجازات اعدام را برای متهمان مدنظر قرار دهد.

انتهای پیام/ش

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۳۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری مهاجرت پرستاران خارجی از نظام بهداشت و درمان انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سالانه هزاران پرستار خارجی که از کشور‌های خارج از اتحادیه اروپا به منظور کار در سازمان ملی بهداشت ودرمان انگلیس آمده اند، از انگلیس به دیگر کشور‌ها مهاجرت می‌کنند.
روزنامه گاردین با درج این مطلب نوشت پرستاران خارجی که برای اشتغال در نظام دولتی بهداشت و درمان به انگلیس می‌آیند، این کشور را محلی موقت برای اشتغال می‌دانند و در صددند در نخستین فرصت، از انگلیس به دیگر کشور‌ها بروند.
به نوشته این نشریه انگلیسی سالانه حدود ۹ هزار پرستار خارجی که در نظام بهداشت و درمان انگلیس شاغلند، این کشور را ترک می‌کنند و به دیگر کشور‌ها می‌روند تا دستمزد بیش تری بگیرند. به نوشته گاردین، در فاصله سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ میلادی، شمار پرستاران خارجی که از انگلیس مهاجرت کردند تقریبا دو برابر شد و در مقایسه با پیش از آغاز همه گیری ویروس کرونا، این تعداد چهار برابر شد.
گاردین نوشت پارسال ۸ هزار و ۶۸۰ پرستار خارجی، ۷ پرستار از ۱۰ پرستاری که انگلیس را ترک کردند، در خارج از انگلیس و اغلب در هند و فیلیپین تربیت شده بودند. این روزنامه نوشت به گزارش "بنیاد سلامت" (Health Foundation) اغلب پرستاران خارجی که پارسال از انگلیس خارج شدند، کم‌تر از ۳ سال در این کشور کار کرده بودند. در این گزارش آمده است اغلب پرستاران خارجی که انگلیس را ترک می‌کنند به کشور‌هایی همچون آمریکا، زلاندنو یا استرالیا می‌روند که در مقایسه با انگلیس، تا دو برابر بیش‌تر دستمزد می‌گیرند. براساس این گزارش، پارسال ۱۲ هزار و ۴۰۰ پرستار شاغال در نظام دولتی بهداشت و درمان انگلیس، درخواست کردند گواهی پرستاری آنان صادر شود که برای اشتغال در دیگر کشور‌ها لازم است.
به نوشته گاردین، با توجه به این که هم اکنون سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس با کمبود ۴۰ هزار پرستار روبروست، کارشناسان می‌گویند یافته‌های این بررسی هشداردهنده است. گاردین نوشت نظام بهداشت و درمان انگلیس به پرستاران خارجی نیازمند است و اکنون مشخص می‌شود که جاذبه لازم را برای استخدام پرستاران خارجی از دست می‌دهد. به نوشته روزنامه گاردین، متوسط دستمزد سالانه یک پرستار در انگلیس ۴۶ هزار دلار، در استرالیا ۷۱ هزار دلار، در زلاند نو ۵۷ هزار دلار و در امریکا ۸۵ هزار دلار است.

دیگر خبرها

  • انجام بیش ۱۴ هزار و ۵۰۰ فقره بازرسی از بازار گلستان
  • پرونده ترور رهبر اپوزیسیون تونس با حکم اعدام برای ۴ نفر بسته شد
  • افزایش تعاملات دادستانی و شهرداری با رویکرد حل مشکلات مردم
  • انگلیس فعلا «آسانژ» را به آمریکا تحویل نمی‌دهد
  • افزایش چهار برابری مهاجرت پرستاران خارجی از نظام بهداشت و درمان انگلیس
  • فوتبالیست متجاوز پس از ۱۴ ماه از زندان آزاد شد
  • «دنی آلوز» پس از ۱۴ ماه از زندان آزاد شد
  • آلوز پس از ۱۴ ماه از زندان آزاد شد
  • آدم ربایی مرد میانسال توسط همسرش
  • انتشار تصاویر ۴ متهم حمله تروریستی مسکو