Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@02:15:49 GMT

ایجاد گلخانه در حاشیه شهر و اماکن مستعد در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۳۴۸۴

ایجاد گلخانه در حاشیه شهر و اماکن مستعد در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، نوربخش حاتمی صبح امروز یکشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: علیرغم اینکه در گذشته اعلام شده بود که حدود ۵۷ هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت گلخانه هستند اما با پایش صورت گرفته مشخص شد که کل سطح گلخانه ها از ابتدای تشکیل تا سال ۹۷ حدود ۲۸ گلخانه فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: البته تعدادی از گلخانه ها به صورت غیر مجاز احداث شده بودند که مجوز آنها را طی فرایندی لغو کردیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون حدود ۲۰ هکتار از اراضی جهت کشت گلخانه ای مشخص شده است که تاکنون ۱۱ هکتار به بهره برداری رسیده است و ۱۷ هکتار و در بانک ها منتظر صدور مجوز هستند.

حاتمی بیان داشت: با برنامه ای که برای توسعه گلخانه های استان در نظر گرفتیم قرار است امسال ۲ تا ۲.۵ برابر کل تاریخ گلخانه ای استان کرمانشاه گلخانه ها را وسعت دهیم.

وی همچنین از ایجاد گلخانه ها در حاشیه شهر و اماکن مستعد خبر داد و اظهار داشت: در نظر داریم حدود ۴۰ هکتار از کوره های آجر پزی شهرک کهریز که دارای آب خوبی هستند به گلخانه تبدبل کنیم که بدون شک این کار در رونق اقتصادی می تواند بسیار موثر باشد.

کد خبر 4745264

منبع: مهر

کلیدواژه: کشت گلخانه ای ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان شیراز قزوین رادیو اربعین شهرکرد استانداری سمنان نیروی انتظامی خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان با اعلام خبر گفت:  بیش از ۲۵ هزار هکتار از این اسناد در دولت سیزدهم صادر شده که در نوع خود اقدامی بی نظیر است.

وی با اشاره به نقش مهم خوزستان در اقتصاد کشور به دلیل وجود یک سوم آب‌های سطحی کشور در این استان، اظهار کرد: مسئولین باید محافظت از رودخانه‌ها را به عنوان یک تکلیف مهم در نظر گرفته و به آن عمل کنند چرا که رودخانه‌ها به عنوان شریان‌های حیاتی، نقش مهمی در آبادی منطقه دارند.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: بر اساس ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و آیین نامه تعیین حد و بستر و قانون حد نگار کشور، در تفاهم نامه میان وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که در گذشته منعقد شده، شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها و سازمان آب و برق خوزستان مکلف شدند نسبت به مطالعه تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌ها اقدام کنند و پس از آن نتایج و نقشه‌های این مطالعات را در سامانه حد نگار کشور بارگذاری کنند که به دنبال آن و پس از بررسی و راستی آزمایی نسبت به صدور سند برای این رودخانه‌ها اقدام شود.

صدریان فر  با بیان اینکه صدور سند گامی مهم برای جلوگیری از دست اندازی و تجاوز به رودخانه‌ها برای حفظ شریان‌های حیاتی است، بیان کرد: در استان خوزستان حدود ۴۸۵ کیلومتر رودخانه اصلی و فرعی به غیر از مسیل‌ها و نهر‌ها وجود دارد که حریم و بستر آنها بیش از ۹۵۰۰ کیلومتر است؛ این سازمان مکلف است مطالعات آنها را انجام داده و برای فرآیند صدور سند اقدام کند.

وی گفت:  با وجود محدودیت‌های موجود همکاران ما در سال‌های گذشته نسبت به نقشه برداری و مطالعات بر اساس آیین نامه‌ها و ضوابط حد بستر رودخانه‌ها اقدام کردند و حدود ۴۱۰۰ کیلومتر که معادل ۲۸۷ هزار هکتار است را در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور بارگزاری کردند که در این مسیر حدود ۲۱۰ هزار هکتار آن برای دقت و تطبیق بیشتر به ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان‌ها ارسال شد.

 

دیگر خبرها

  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • شهرک جدید در حاشیه شهر بوشهر ایجاد می‌شود
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد