Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@09:05:35 GMT

واکنش ترکیه به تهدید آمریکا به تحریم

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۳۵۳۶

واکنش ترکیه به تهدید آمریکا به تحریم

به گزارش دویچه وله ترکی در روز یکشنبه، مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه اختصاصی با این رسانه آلمانی تأکید کرد: همان طور که پیشتر هم دیدیم، با تحریم‌ها نمی‌توان به نتیجه رسید. آمریکا سال گذشته دو تن از وزرای ترکیه را تحریم کرد که ما متقابلاً واکنش نشان دادیم.

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اینکه در صورت وقوع تحولات منفی همانند اعمال تحریم از سوی کشورهای دیگر علیه ترکیه، با توجه به اصل عمل متقابل واکنش نشان خواهند داد افزود: اگر واهمه‌ای از تحریم‌ها داشتیم، عملیات چشمه صلح را در شمال سوریه شروع نمی‌کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چاووش‌اوغلو با بیان اینکه ترکیه با تروریسم مبارزه می‌کند و دولت ایالات متحده آمریکا نباید در کنار حزب کارگران کردستان (پ ک ک) و پی.وای.دی (نیروهای دمکراتیک کرد سوریه) قرار گیرد اظهار داشت: هیچ کشوری توان ضربه وارد کردن بر اقتصاد ترکیه را ندارد و تحریم‌ها بی‌اثر خواهد بود.

چاووش‌اوغلو افزود: ضرورت دارد که آمریکا از حمایت از این گروه تروریستی دست بردارد. ما با گروه‌های تروریستی مذاکره نمی‌کنیم و نخواهیم کرد.

دیروز شنبه نیز چاووش‌اوغلو در واکنش به پیشنهاد میانجیگری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا میان آنکارا و کُردهای سوریه، گفت: هرگز با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم.

چاووش‌اوغلو افزود: هیچ میانجیگری و مذاکره ای با تروریست ها صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: تنها موردی که می توانند آن ها انجام دهند، این است که سلاح خود را کنار بگذارند. ما قبلاً راه حل سیاسی را در ترکیه تجربه کردیم و دیدیم که چه اتفاقی افتاد.

ترامپ پیش تر در توئیتی سه گزینه ایالات متحده در مورد تحولات شمال سوریه را فرستادن هزاران نیروی نظامی جدید، تهاجم مالی گسترده و تحریم ترکیه و در نهایت، میانجیگری برای

امضای توافق میان آنکار و کردها اعلام کرد. ترامپ اگرچه حملات ترکیه را ایده بدی توصیف کرد اما  ابراز امیدواری کرد وی بتواند گزینه سوم را عملی سازد.

رئیس جمهوری ترکیه عصر چهارشنبه ۱۷ مهر از آغاز عملیات نظامی در شمال شرق سوریه خبر داده بود.

اردوغان اعلام کرد که این عملیات علیه نیروهای کُرد "پ.ک.ک" و "ی.پ.گ" و داعش در شمال سوریه است.

ترکیه نیروهای کرد سوریه را تروریست می خواند.

وی مدعی است؛ هدف از این عملیات موسوم به "چشمه صلح"، از بین بردن گذرگاه به اصطلاح تروریستی نزدیک مرزهای جنوبی ترکیه است.

این عملیات با مخالفت های جهانی مواجه شده و ترکیه بدون توجه به این مخالفت ها تهدید خود را پس از چند روز، عملی کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه امن شمال سوریه سوریه دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۳۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۴۷ مظنون داعشی در ترکیه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد این افراد نیمه شب گذشته در یک عملیات ضربتی همزمان در ۳۰ استان دستگیر شده اند.
به گفته یرلی کایا این افراد مرتبط با گروهک تروریستی داعش بودند و برای این گروهک کمک‌های مالی جمع آوری می‌کردند.
بنا بر این اطلاعیه در ۱۰ ماه گذشته در هزار و ۳۲۹ عملیات صورت گرفته علیه گروهک تروریستی داعش، دو هزار و ۹۱۹ مظنون داعشی بازداشت، ۶۹۲ بازداشتی زندانی و ۵۳۱ بازداشتی نیز با حکم کنترل قضایی آزاد و تحقیقات قضایی در مورد ۱۸۷ مظنون نیز ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • جولان داعشی‌ها در ترکیه
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • لحظات عملیات کماندویی دستگیری 147 مظنون داعش
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد
  • دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش
  • بازداشت ۱۴۷ مظنون داعشی در ترکیه
  • نتانیاهو، آمریکا را تهدید کرد
  • نتانیاهو آمریکا را تهدید کرد
  • عامل تهدید به قتل شهروندان در سعادت آباد تهران دستگیر شد