Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@06:11:28 GMT

بنگاه‌ها تخفیف مالیاتی می‌گیرند

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۳۵۶۷

بنگاه‌ها تخفیف مالیاتی می‌گیرند

خبرگزاری آریا - با وجود سهم عمده‌ای که مالیات در بودجه سال آینده خواهد داشت، برای بنگاه‌ها تخفیف مالیاتی و کاهش ضرایب در نظر گرفته شده تا بتواند کمکی به تولید باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا، حذف نفت از بودجه جاری دولت در سال آینده موضوعی است که این روزها و در جریان تدوین لایحه بودجه سال 1399بارها مطرح شده است؛ به طوری که قرار است منابع ناشی از نفت فقط به بودجه‌های عمرانی اختصاص پیدا کرده و هزینه‌های جاری دولت که عمده آنها را حقوق و دستمزد تشکیل می‌دهد از محل مالیات و سایر درآمدها و همچنین منابعی دیگر که احتمالا یارانه‌های پنهان نیز جزئی از آن خواهد بود، تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افزایش درآمدهای مالیاتی از محل ممانعت از فرارها و معافیت‌های مالیاتی و همچنین پایه‌های جدید از منابع پیش‌بینی شده برای جایگزینی نفت است.
این در حالی است که بنه بر اعلام نوبخت – رئیس سازمان برنامه و بودجه – مالیات در دو بخش بنگاه و خانوار در بودجه سال آینده دیده خواهد شد که در مورد بنگاه‌ها برای حمایت از تولید حتی قرار است تخفیفات مالیاتی و کاهش ضرایب مالیاتی در نظر گرفته شود.
آنطور که نوبخت توضیح داد قرار است افزایش پایه‌های مالیاتی اعمال شود که مالیات بر عایدی سرمایه مورد توجه قرار دارد ودر قالب لایحه بودجه به مجلس خواهد رفت.
دولت در سال جاری حدود 358هزار میلیارد تومان هزینه جاری داشت که به دلیل کاهش درآمدهای نفتی در ماه‌های ابتدایی دست به اصلاح بودجه زد و در کنار کاهش بودجه عمرانی نزدیک به 50هزار میلیارد تومان از هزینه‌های جاری کم کرد.
به گزارش ایسنا، در مجموع بودجه1399متفاوت از بودجه سال جاری ارائه می‌شود که قرار است بودجه شرکت‌های دولتی در 15آبان‌ماه و بودجه عمومی در 15آذرماه به مجلس ارائه شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۳۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند

آیت الله علیرضا اعرافی،مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در دیدار رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: اخذ مالیات از شهروندان و فعالان اقتصادی باید با عمران آبادانی شهر‌ها همراه باشد و عمران و آبادانی شهر‌ها جلوی چشم شهروندان رخ دهد.

آیت الله اعرافی با اشاره به وظایف نظام اسلامی در قبال مردم و جامعه گفت: نظام اسلامی در حوزه جمع آوری مالیات، ایجاد امنیت، پاکسازی و سالم‌سازی شهروندان و جامعه و همچنین آباد کردن جامعه و شهروندان وظایف سنگینی به عهده دارد و باید در تمامی این عرصه‌ها ایفای نقش کند.

وی در ادامه به ابعاد مختلف نظام مالیاتی پرداخت و گفت: یکی از این اضلاع، بعد فرهنگی و ارزشی اخذ مالیات در جامعه و بین شهروندان است و باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: اگر مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود جامعه با آمادگی بیشتری مالیات پرداخت خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جوسازی علیه ساماندهی معافیت‌ها / پایان پرداخت سود از جیب دولت
  • جوسازی علیه ساماندهی معافیتها/ پایان پرداخت سود از جیب دولت
  • ۵۰ میلیارد تومان تنها جریمه خانه‌های لوکس و خالی طی ۱۱ ماه گذشته 
  • دریافت مالیات باید عادلانه باشد
  • باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند
  • حوزه نشر و مطبوعات از مالیات معاف هستند
  • معافیت‌های مالیاتی باید هدفمند شود
  • دولت سیزدهم گام‌های مثبتی در زمینه مالیات برداشته است
  • اظهارنامه پیش فرض؛گامی تازه در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • آموزش ثبت نام اظهارنامه مالیاتی در سال ۱۴۰۳