Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@11:57:15 GMT

احتمال تخریب خانه باغ ملک در شهر ری

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۳۸۲۳

احتمال تخریب خانه باغ ملک در شهر ری

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در تذکری گفت: حاج حسین ملک از بزرگترین واقفان آستان قدس رضوی است که موقوفات فراوان این فرهیخته در حوزه فرهنگ و هنر باعث شده که یک مجموعه فاخر با نام موزه ملک در تهران شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مرحوم ملک سه یادگار در تهران دارد افزود: خانه باغ گلاب دره هرچند که آسیبی به آن وارد نشده اما در فهرست آ‌ثار ملی کشور ثبت نشده است و از اختیار خاندان ملک خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری افزود: خانه بازار بین‌الحرمین از دیگر موقوفات ملک است که زمانی خانه مرحوم ملک بود. این مجموعه با وجود برخی نواقص از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است و در فهرست آ‌ثار ملی کشور نیز ثبت شده و یکی دیگر از موقوفات خانه باغ ملک در شهرری است که قصر ملک نیز نام دارد و در گذشته مجالس روضه‌خوانی در آن برگزار می‌‌شد.

عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: متاسفانه با وجود ثبت این بنا در فهرست آثار ملی هر روز وضعیت آن بدتر می‌شود و احتمال تخریب این بنای فاخر در پاییز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری در تعامل با بنیاد مستضعفان و میراث فرهنگی این ملک را به فضای عمومی شهر اضافه کند گفت: همه مردم به ویژه مردم شهرری بتوانند از این فضا بهره‌مند باشند.

انتهای پیام/

20 / 20 حجت نظری عضو شورای شهر تهران حاج حسین ملک تخریب خانه باغ ملک در شهر ری خانه باغ گلاب دره خانه بازار بین‌الحرمین

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: حجت نظری عضو شورای شهر تهران حاج حسین ملک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۳۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، پنجشنبه ۳۰ فروردین با حضور یعقوبعلی نظری و در گردهمایی فرمانداران استان که در محل سالن شهید باهنر شماره ۱ استانداری برگزار شد، «سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی» معارفه شد.

در این مراسم با حکم یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، حسن نوری‌زاده فرماندار سرخس با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی منصوب شد.

دیگر خبرها

  • خانه‌های کلنگی تهران چند؟/ این خانه کلنگی ۹۰ میلیارد تومان می‌ارزد + جدول
  • ۱۰ هزار بی خانمان در پی تخریب دو هزار خانه در مرکز غزه 
  • خانه‌های کلنگی تهران چند؟
  • بارش باران و تگرگ در ایران از جمعه
  • انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی
  • فهرست سبد خرید کتاب‌ را آماده کن | تصمیمات تازه برای نمایشگاه کتاب سی‌وپنجم
  • افتتاح دومین خانه شهید در منطقه ۱۵ تهران
  • نفتی نفت! | وقتی خانه‌ها بوی نفت می‌داد
  • ۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس
  • مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد