Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@19:27:49 GMT

موکب ویژه کتابداران در کربلای معلی برپا شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۳۸۷۵

موکب ویژه کتابداران در کربلای معلی برپا شد

موکب «حضرت علی اصغر (ع)» با همکاری کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) روستای «خواجه جمالی» و کاروان سفیران کتاب و کتابخوانی این روستا، به منظور ارائه خدمات فرهنگی و پذیرایی از زائران در کربلا مستقر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامرضا غلامی»، با بیان اینکه موکب فرهنگی «حضرت علی اصغر (ع)» برای سومین سال متوالی در کربلای معلی برپا شده است، گفت: این موکب با هدف انجام برنامه‌های فرهنگی و ترویج کتابخوانی در بین زائران اباعبدالله الحسین (ع) برپا شده است که علاوه بر ارائه خدمات اسکان، تغذیه و اهدای کتاب به زائران، به صورت ویژه پذیرای کتابداران سراسر کشور و خانواده های خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کتابدار کتابخانه عمومی «امام خمینی (ره)» روستای «خواجه جمالی» نی ریز با تصریح اینکه موکب حضرت علی اصغر به مدت ۱۰ روز برپا است، گفت: این پایگاه فرهنگی تا ۲۸ مهرماه در کربلا، خیابان میثم تمام جنب پل عباشیه مستقر و میزبان علاقه مندان خواهد بود.

 

غلامی از برگزاری ویژه برنامه های کتابخوانی در این موکب خبر داد و اضافه کرد: اهدای کتاب به زائران، برگزاری شب شعر عاشورایی، نشست‌های کتاب‌خوان و معرفی کتاب با حضور اعضای کاروان سفیران کتاب و کتابخوانی و زائران اباعبدالله الحسین (ع) و برگزاری مسابقات فرهنگی و قصه‌ گویی عاشورایی برای کودکان از جمله برنامه‌ های این موکب خواهد بود.

 

کتابدار روستای دوستدار کتاب فارس در ادامه به فعالیت «کاروان سفیران کتاب و کتابخوانی» اشاره کرد و افزود: این کاروان در با همکاری ۴۰ عضو فرهنگی و فعال روستا زیر نظر کتابخانه تشکیل شد و هدف آن ارائه خدمات کتابخوانی و به مردم روستای محروم منطقه خواجه جمالی است. حدود بیست روستا در این منطقه وجود دارد.

 

به گفته وی، این کاروان همچنین با برگزاری اردوهای پیاده روی و ترویج کتابخوانی از جمله پیاده روی در نقاط محروم و دورافتاده شهرستان، پیاده روی شاهچراغ (ع)، پیاده روی مناطق جنگی و پیاده روی کربلا، به اهدای کتاب و ترغیب مردم به کتابخوانی پرداخته و در همین راستا برای سومین سال متوالی، در راهپیمایی اربعین حسینی حضور یافته است.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین شیراز زائران اربعین حسینی مسجد کانون های مساجد اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه حب الحسین یجمعنا موکب موکب اربعین کتابخانه های عمومی فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۳۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٨ اردیبهشت، موعد اعزام زائران کرماني به حج عمره

مدیر حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اختصاص ۳ کاروان برای اعزام زائران به حج عمره از استان کرمان، گفت: اعزام زائران، ۸ اردیبهشت انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو محمد علی ایرانمنش گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده به همت سازمان و حج و زیارت، وزارت امور خارجه و اعلام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر مبنی بر موافقت با مجوز‌های پروازی، اعزام زائران عمره از ۳ اردیبهشت آغاز می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان کرمان افزود: برای استان کرمان، ۳ کاروان ۸۵ نفره در قالب یک پرواز تخصیص داده شد و توزیع این کاوران‌ها براساس امتیاز و تعداد زائران ثبت نامی که زودتر واریز وجوه داشتند به شهر‌های کرمان یک کاروان، رفسنجان یک کاروان و زرند یک کاروان صورت پذیرفت که براساس لیست ابلاغی سازمان با زائران مشمول تماس گرفته شد و این زائران در کاروان‌های بیان شده ثبت نام شدند.

او اظهار کرد: با برنامه ریزی به عمل آمده و پس از صدور روادید، اعزام زائران کرمانی به حج عمره در قالب یک پرواز در ۸ اردیبهشت ماه از ایستگاه پروازی کرمان انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: مدت سفر حج عمره، ۱۰ روزه و هزینه سفر، بین ۴۲ تا ۴۳ میلیون تومان اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • حس خوب نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنان جاری است
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • ٨ اردیبهشت، موعد اعزام زائران کرماني به حج عمره
  • لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!
  • تدارک برنامه‌های ویژه رسانه ملی برای سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران
  • زائران کرمانی ۸ اردیبهشت به حج عمره اعزام می‌شوند