Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رسانه‎های پاکستانی سفر نخست وزیر این کشور به ایران را در چارچوب موضوعات صلح و امنیت منطقه‎ای و توسعه روابط دو جانبه میان اسلام آباد و تهران ارزیابی کردند. تاریخ انتشار: 12:26 - 21 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۸۲۳۰ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان امروز برای سفر رسمی یک روزه وارد تهران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش رسانه پاکستانی نوائی وقت، عمران خان روز یکشنبه برای دیدار رسمی یک روزه و ملاقات با «حسن روحانی»، وارد تهران شد.   بنابر این گزارش، موضوعات صلح و امنیت منطقه‎ای، مسائل دوجانبه و سایر تحولات منطقه‌ای مانند «کشمیر» محور‌های گفت‌وگوی سران دو کشور خواهد بود.
این پایگاه پاکستانی می‎افزاید که عمران خان احتمالا روز سه شنبه به عربستان سفر می‌کند تا نتیجه مذاکرات و گفت‌وگو با مقام‎های ایرانی را به اطلاع مقام‎های عربستان برساند.
پایگاه داون، دیگر رسانه پاکستانی به نقل از وزارت خارجه این کشور می‎گوید، «شاه محمود قریشی»، وزیر خارجه و دستیار ویژه نخست وزیر در امور خارجی و «سید ذوالفقار عباس بخاری»، معاون توسعه منابع انسانی در سفر یک روزه عمران خان در چارچوب ابتکار عمل برای ارتقای صلح منطقه‌ای، وی را همراهی می‌کنند.
این دومین سفر نخست وزیر پاکستان به ایران در سال جاری است. وی در آوریل گذشته سفری ۲ روزه به ایران داشت.
براساس برنامه ریزی اولیه، سفر عمران خان به ایران از عصر روز شنبه آغاز شده و با سفر به عربستان ادامه می‌یافت. اما برنامه اولیه به دلیل حضور «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه به عربستان دچار تغییرات شد. سفر وی به عربستان به سه شنبه یا هفته آینده موکول شده است.
رسانه‎های پاکستانی می‎گویند اسلام آباد پیشتر دلیل این سفر منطقه‌ای را درخواست عربستان از پاکستان برای میانجیگری میان ریاض و تهران اعلام کرده بود.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سفر عمران خان به ایران عمران خان نخست وزیر پاکستان میانجیگری پاکستان ایران و عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۳۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوجی: مشکلی در تأمین بنزین سفر‌های نوروزی نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه اولین نشست هیئت دولت در سال ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران گفت: صنعت نفت و گاز در سال ۱۴۰۲ بالاترین رشد اقتصادی را داشت.

وی افزود: تا دو ماه آینده یک کارخانه در غرب کشور با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود تا شاهد جمع‌آوری گاز‌های مشعل از میادین نفتی غرب کشور باشیم.

اوجی گفت: این گاز‌ها در این پالایشگاه تصفیه می‌شود و خوراک پتروشیمی‌ها از این پالایشگاه تأمین خواهد شد.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: در آخرین روز سال گذشته شاهد مصرف ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین بودیم؛ این روز‌ها مصرف بنزین بالاست و مشکل عدم تأمین نداشتیم و تأمین انجام می‌شود. از مردم می‌خواهیم که در این زمینه صرفه‌جویی کنند.

اوجی در ادامه همچنین درباره قرارداد گازی بین ایران و پاکستان عنوان کرد: این قرارداد تکالیفی برای طرف ایرانی و پاکستانی ایجاد کرده است. ما به لطف خدا تکالیف‌مان را در این قرارداد انجام داده ایم. با طرف پاکستانی نشست‌های خوبی داشتیم و اظهار کردند علاقمند هستند خط لوله سمت خود را تکمیل کنند و ما امیدواریم این اتفاق خوب رقم بخورد.

وزیر نفت اضافه کرد: این قرارداد ۱۲ تا ۱۳ سال پیش و زمانی که خود من در شرکت گاز مسئولیت داشتم امضا شده است و همانطور عرض کردم جمهوری اسلامی به تمامی تکالیفش در این قرار داد عمل کرده است و امیدواریم طرف پاکستانی نیز خط لوله را در خاک خود تکمیل کند و تزریق گاز به پاکستان آغاز شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه با وزیر امنیت کره شمالی
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • اوجی: مشکلی در تأمین بنزین سفر‌های نوروزی نداریم
  • نشست دوجانبه مقامات طالبان و پاکستان
  • حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • سفره‌های خیابانی افطار در پاکستان
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای وزرای خارجه انگلیس و پاکستان