Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده‌ است کُند راه رفتن می‌تواند نشانه احتمال ابتلا به بیماری در سال‌های بعدی عمر باشد.

به گفته محققان ارزیابی ساده سرعت راه رفتن فاکتور مناسب در تشخیص احتمال ابتلای افراد به بیماری‌هایی از قبیل آلزایمر ده‌ها سال پیش از بروز علائم آن است.

محققان آمریکایی در این بررسی مشاهده کردند افراد ۴۵ ساله‌ای که به طور طبیعی و غیرعمد کُند و آهسته راه می‌روند از ساختار فیزیکی و مغزی برخوردارند که نشان‌دهنده تسریع فرایند پیری در آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریه‌ها، دندان‌ها و سیستم ایمنی این افراد نسبت به همسالان خود که سریع راه می‌روند وضعیت ساختاری متفاوت و نامناسبی داشته‌ است.

به گفته محققان همچنین مجموع حجم مغز افرادی که به آهستگی راه می‌روند کمتر بوده و دارای ضایعات کوچک بیشتری در مغز خود هستند که بیشتر در افراد مسن مشاهده می‌شود.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، محققان همچنین می‌توانند سرعت راه رفتن افراد در میانسالی را با بررسی مغز آنان در سن سه سالگی پیش‌بینی کنند. همچنین با ارزیابی فاکتورهایی همچون سطح IQ، توانایی در فهم زبان، مهارت‌های حرکتی و کنترل احساسات احتمال پیش‌بینی سرعت راه رفتن در سن ۴۵ سالگی وجود دارد.

کد خبر 458680 برچسب‌ها بیماری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۳۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد در خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار داد و آورده است: ارتفاع امواج در این آب‌ها به ۱.۵ متر می‌رسد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از چهارشنبه تا بعدازظهر دوشنبه (۵ تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه) وزش باد با بیشینه سرعت ۲۴ نات و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر به‌ویژه طی صبح تا بعدازظهر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد. به توصیه سازمان هواشناسی اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی مد نظر قرار گیرد.

به گزارش ایسنا هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

دیگر خبرها

  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • کوچک‌ترین ایمپلنتی که با تحریک مغز اختلالات عصبی را درمان می‌کند
  • ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد