Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان از برگزاری اجلاس استانی اقامه نماز در نیمه نخست آذر امسال خبر داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی گیلان برای اقامه نماز نباید حقوق شهروندان و اربابان رجوع را تضییع کنند. ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع صبح امروز در جلسه شورای اقامه نماز که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد از برگزاری اجلاس استانی اقامه نماز در گیلان در آذرماه خبر داد و اظهار داشت: از تمام دستگاه‌ها و ادارات گیلان انتظار داریم ضمن اقامه فریضه نماز رسیدگی به امورات ارباب رجوع را نیز در اولویت قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه تضییع حقوق شهروندان در زمان اقامه نماز با اصول اولیه این فریضه الهی منافات دارد عنوان کرد: نباید در زمان برگزاری فریضه نماز به حقوق شهروندی لطمه‌ای وارد شود و از تمام دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی گیلان انتظار داریم نسبت به اجرای دقیق این دو مقوله مهم توجه و حساسیت بیشتری داشته باشند. 

زارع شورای اقامه نماز را از شوراهای مؤثر در امور فرهنگی و دینی قلمداد کرد و ابراز داشت: نماز پرچم دین مبین اسلام و مذهب متعالی تشیع است و اهمیت این فریضه واجب در سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز بارها مورد تأکید قرار گرفته است بنابراین باید برای ترویج و اشاعه فرهنگ آن در جامعه برنامه‌ریزی دقیقی اجرا شود.

پنجمین اجلاس استانی نماز آذرماه در بوشهر برگزار می‌شودکمیته‌های مختلف اجلاس استانی نماز در ‌بوشهر فعال شد‌چهارمین اجلاس استانی نماز در اردبیل برگزار می‌شود

وی پیاده‌روی عظیم اربعین امسال و اجتماع باشکوه مسلمانان و شیعیان جهان اسلام و نجف اشرف و کربلای معلی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بر اساس مستندات و گزارشات داده شده تجمع بزرگ و میلیونی اربعین امسال در مقایسه با شرایط مشابه سال‌های گذشته با شور و هیجان بسیار بیشتری انجام می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه فریضه اقامه نماز از دیدگاه بزرگان دین مبین اسلام بر دیگر امور و کارها برتری دارد ابراز داشت: در کنار ابعاد معنوی نماز ، این فریضه حتماً از دیدگاه جهان شناختی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و بسترهای لازم برای ترویج و گسترش هرچه بیشتر آن در جامعه فراهم شود.

استاندار گیلان مهم‌ترین فواید و آثار اجتماعی و فرهنگی نماز در سطح جامعه را برشمرد و خاطرنشان کرد: تأثیرات بسیار شگرف در برقراری امنیت اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حل و فصل بسیاری از معضلاتی که در این حوزه شاهد آن هستیم از جمله مزیت‌ها و فواید بسیار مهم فرهنگ اقامه نماز به شمار می‌رود.

زارع آشنا کردن جوانان و نسل‌های جدید با نماز از طریق ابزار و فناوری‌های جدید را از تکالیف متولیان این حوزه خواند و اظهار داشت: استفاده مناسب و به‌جا از ظرفیت فضای مجازی و فناوری اطلاعات برای توسعه فرهنگ اقامه نماز بسیار مؤثر است و با این تجهیزات نوین می‌توان جوانان را به این سمت و سو جذب کرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان نقش‌آفرینی رسانه ملی برای تولید محتوای بیشتر در حوزه فرهنگ اقامه نماز را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اجلاس کشوری نماز امسال در گلستان برگزار می‌شود صدا و سیمای مرکز گیلان به عنوان عضوی از رسانه ملی باید نسبت به تبلیغات در این مورد اقدام کند.

وی استفاده آموزش و پرورش از شیوه‌های جدید علمی و آموزشی برای توسعه فرهنگ اقامه نماز در بین دانش‌آموزان و مدارس استان گیلان را امری لازم و ضروری اعلام کرد و گفت: نمازخانه‌های مدارس گیلان ضمن دارا بودن امکانات باید محیطی آرام و بانشاط داشته باشند و اداره کل آموزش و پرورش استان باید برای تحقق این امر تلاش کند.

استاندار گیلان گردشگر‌پذیر بودن این استان و لزوم فراهم آوردن امکانات لازم برای اقامه نماز در مسیر جاده‌ها و محورهای مواصلاتی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان انتظار داریم نسبت به ساخت، نظارت و تجهیز کردن مجتمع‌های اقامتی بین راهی همواره کوشا باشد.

زارع با بیان اینکه امسال برای رفاه حال زائران خارجی اربعین در مسیر جاده رشت به تهران و رودبار امکانات خوبی فراهم شده است عنوان کرد: بحث کیفیت‌بخشی اقامه نماز از مسائل بسیار مهمی است که کلیه دستگاه‌ها و ادارات گیلان باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند و برنامه‌ریزی لازم در این‌باره را انجام دهند.

وی تذکر به دستگاه‌های اجرایی که عملکرد خوبی در حوزه اقامه نماز نداشتند را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به اینکه استانداری گیلان این مسأله را مورد بررسی قرار می‌دهد خاطرنشان کرد: برخی از محلات محروم گیلان فاقد مسجد و نمازخانه هستند که این امر باید با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری‌ها حل و فصل شود.

انتهای پیام/ز

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان

فاطمه فروتن در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نخستین المپیاد هنری وزارت فرهنگ و ارشاد با هدف شناسایی، کشف و هدایت استعدادهای هنری به ویژه در میان جوانان و نوجوانان، تشویق و آموزش کار تیمی و گروهی، ارائه شناخت به خانواده‌ها در زمینه فرصت‌های رشد فرزندان در رشته‌های هنری برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت هنری ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به جزئیات بیشتر المپیاد هنری بیان کرد: ارتقای مهارت‌های فردی، گروهی و اجتماعی، ایجاد همبستگی و نشاط، امید و انگیزه به خصوص در میان هنرجویان و هنرمندان مراکز آموزشی، کمک به توسعه عدالت اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ابزارهای هنری و آموزشی از اهداف مهم دیگر المپیاد هنر است.

فروتن ادامه داد: وجه تمایز بارز این المپیاد با سایر رویدادهای هنری این است که شرکت‌کنندگان در قالب تیم‌های آموزشگاهی یا هنرستانی در رقابت‌ها شرکت می‌کنند و این المپیاد در سه سطح آموزشگاهی، استانی و ملی برگزار می‌شود.

به گفته وی، هر یک از این مراکز آموزش هنر که در نخستین دوره المپیاد شامل آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنرهای زیبا می‌شود در رشته‌های تعیین شده تیم‌هایی را معرفی می‌کنند که بر اساس شاخص‌های اعلام شده، تیم‌ها ابتدا در آموزشگاه یا هنرستان به رقابت پرداخته و آثار آنها داوری می‌شود و به مرحله استانی راه می‌یابند.

سرپرست معاونت هنری ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه المپیاد هنر از سطح کیفی بالایی برخوردار است، گفت: آثار راه یافته به مرحله استانی توسط داوران استانی ارزیابی شده و برگزیدگان آن‌ها به سطح ملی راه می‌یابند و در این مرحله آثار برگزیده رشته‌های موسیقی و نمایش اجرای زنده خواهند داشت و آثار سایر رشته در فضای نمایشگاهی به نمایش عمومی گذاشته می‌شوند و داوری خواهند شد که تیم قهرمان هر رشته از بین برگزیدگان نهایی انتخاب و موفق به دریافت جام قهرمانی می‌شوند.

فروتن به اشاره به سرفصل‌ها و موضوعات المپیاد هنر اضافه کرد: هویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی، ایجاد انگیزه و امید آفرین، ایجاد شور اجتماعی و تقویت مشارکت‌های عمومی، تحکیم بنیان خانواده، همبستگی ملی و انسجام اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اهم موضوعات این المپیاد است.

وی تصریح کرد: علاقه مندان برای اطلاع کامل از این شرایط علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه www.amoozeshehona.ir وارد سامانه المپیاد هنر شده و اطلاعات کامل را دریافت کنند و با هماهنگی مدیران آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها نسبت به ثبت نام تیم‌ها اقدام کنند.

کد خبر 6086555

دیگر خبرها

  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • اولین اجلاس شهرستانی نماز در شهرضا
  • بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن
  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان
  • اتفاق جدید در پویش‌ و جشن های نوروز و رمضان امسال | وقتی جشن‌های شهری با محوریت کودکان و نوجوانان برگزار می شود
  • جزییات پویش های شهرداری تهران در نوروز و ماه رمضان | وقتی جشن‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان برگزار شد
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • قدردانی از ۱۹۰ فعال ترویج فرهنگ نماز در بخش مرکزی جرقویه