Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: در بین سمت‎های موجود در قوه‌قضاییه هیچ سمتی به اهمیت دادستانی به دلیل تعدد و تنوع وظایف و اختیاراتی که دادستان داشته و انتظاراتی که جامعه در افکار عمومی از دادستان دارد، وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، غلامعلی صادقی امروز در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در محل مجتمع قضایی دادگاه انقلاب اسلامی، اظهار کرد: از سال ۹۱ که شروع به کار کردم، اقداماتی انجام شد، یک مورد توسعه ضرورت شعب دادسرا در مشهد و سطح استان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۹۱ مجموع شعب تحقیق ما ۱۵۷ شعبه بوده که امروز به ۲۱۱ شعبه توسعه یافته و تعدادی در مرکز و تعدادی در شهرستان‌های استان مشغول به کار هستند.

وی افزود: در سال ۹۱ میانگین موجودی شعب در شهرستان‌‎ها غیر مشهد ۲۷۰ فقره پرونده بوده که امروز به ۱۷۰ کاهش یافته و موجودی شعب در نواحی و دادسرای مشهد از 330 فقره در سال ۹۱ به کمتر از ۲۰۰ فقره رسیده است. از جهت منابع انسانی در سال ۹۱ تعدادی از همکاران در سمت دادیاری و بازپرسی تقاضای بازنشستگی کردند، امروز با جابه‌جایی صورت گرفته در دادگاه عمومی و تجدید نظر و با تلاش مسئولان قوه‌قضاییه، نیروی انسانی به مجموعه واحدهای قضایی مرکز استان تزریق شده و جوان شدن منابع انسانی ما در بخش قضایی باعث شده که توفیقات خوبی را در دادسرا داشته باشیم.

صادقی با بیان اینکه دادسرای استان و مشهد در پیشگیری از وقوع جرم، احیای حقوق عمومی و حفاظت از بیت‌المال در کل کشور پیشگام بوده است، عنوان کرد: اقدامات خوبی صورت گرفته و با حمایت‌‎های دادستان کل کشور، معاونت ویژه این موارد تاسیس شد. هنوز کارهایی در بخش تحقیق و نیز حوزه پیشگیری و حفاظت از حقوق بیت‌المال و احیای حقوق عامه باقی مانده که با معرفی دادستان مشهد این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد و امیدواریم بهتر و بیشتر از گذشته دادسرای استان خراسان و مرکز استان در این زمینه‌ها و زمینه‌های لازم پیشگام باشد که منافع آن به امنیت و آسایش جامعه برمی‌گردد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: من به شروع کار آقای درودی امیدوار هستم و آینده دادسرا را بهتر از گذشته می‌بینیم، امیدوارم دادسرا را در شرایط بهتر از گذشته داشته باشیم.

وی افزود: در بین سمت‎های موجود در قوه‌قضاییه هیچ سمتی به اهمیت دادستانی به دلیل تعدد و تنوع وظایف و اختیاراتی که دادستان داشته و انتظاراتی که جامعه در افکار عمومی از دادستان دارد، وجود ندارد.

جهادگونه عمل خواهم کرد

در ادامه محمدحسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی، تصریح کرد: بار مسئولیت سنگین دادستانی مرکز استان به عهده من گذاشته شده و امیدوارم در دوران خدمت آنچه مدنظر مقام معظم رهبری، رئیس قوه‌قضاییه و دادستان کل کشور است را عملیاتی کنم.

وی ادامه داد: ۱۰ مورد توصیه دادستان کل کشور دغدغه خود من نیز هست. ما تلاش خواهیم کرد جهادگونه عمل نماییم زیرا در موقعیت فعلی نظام، مسئولان باید جهادگونه خدمت کنند و قول می‌دهم با کمک همکاران قضایی در سطح استان و سایر افراد به این توصیه‌ها جامعه عمل بپوشانم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۴۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، گفت: حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه ساختمانی الماس مال در شهر کرمان با بیش از ۶۵ نفر شاکی صادر شد.

به گزارش مهر، مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، گفت: پرونده کثیرالشاکی الماس مال شهر کرمان با عنوان اتهامی و ارتکاب بزه مشارکت در معرفی مال غیر به عوض مال خود در پروژه احداث چندین طبقه ساختمان و تعداد زیادی واحد با شکایت بیش از ۶۵ نفر شکات پرونده به شعبه بازپرسی کرمان ارجاع شد.

وی افزود: با پایان تحقیقات تکمیلی از سوی بازپرس پرونده، شعبه کیفری دو وارد رسیدگی شده و متهمان را از جنبه عمومی به ٣ سال حبس و جزای نقدی به میزان ٧٠ میلیارد ریال محکوم کرد که با اعتراض محکومان، پرونده در دادگاه تجدیدنظر استان مطرح و پس از رسیدگی حکم محکومیت قطعی متهم اصلی مشارکتاً با محکوم دیگر صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان با تأکید بر اینکه جبران خسارت و استیفای حقوق مالباختگان اولویت دستگاه قضائی استان است، ابراز کرد: شکات می‌توانند از جنبه خصوصی همانگونه که در دادنامه ذکر شده جهت مطالبه مال خود مبادرت به طرح دادخواست حقوقی کنند.

همچنین مردم هوشیار باشند با اعتماد به وعده‌های واهی و ظاهر موجه و فریبنده متهمان، موجب تضییع اصل سرمایه مادی و ایجاد فشار روانی مضاعف بر خود و خانواده‌هایشان نشوند.

دیگر خبرها

  • حفاظت از مرزهای مجازی به اندازه حفاظت از مرزهای روی نقشه دارای اهمیت است
  • دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد
  • صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال
  • اولتیماتوم یک ماهه به تکمیل تصفیه خانه پساب مشگین شهر
  • تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه یک کشته و چهار مصدوم بر جا گذاشت
  • شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود
  • تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • تیری آنری: رئال مادرید شایسته صعود به نیمه‌نهایی بود؛ دفاع‌کردن به اندازه حمله‌کردن مهم است
  • ماریو گومز: نویر به اندازه مسی در تاریخ فوتبال اهمیت دارد
  • فیلم| یک قدم تا اعلام جرم؛ تایید تخلفات عجیب رئیس اتحادیه نانوایان مشهد توسط معاون دادستان