Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر کشور: هم اکنون بیش از 3 میلیون نفر زن سرپرست خانوار در کشور داریم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، عبدالرضا رحمانی فضلی در یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران افزود: در جلسه امروز شورای اجتماعی کشور سه دستور کار داشتیم و مهم‌ترین موضوعی که بررسی شد، لایحه "صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برا‌بر خشونت" بود که قوه قضاییه آن را به دولت ارجاع داد که نکات قابل توجهی در آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه لایحه "حمایت و صیانت ازحقوق زنان در برابر خشونت" امیدبخش است، گفت: امیدواریم دستگاه‌های اجرایی بررسی‌های لازم را انجام و اطلاعات تکمیلی را در این خصوص ارائه دهند و با نظری که همه دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان می‌دهند، اصلاحات لازم به صورت تکمیلی در دولت صورت گیرد و به مجلس ارسال شود.
وزیر کشور افزود: موضوع مهم در این رابطه حمایت‌ها و تکریم از بانوان و زنان مطابق با اصول و ارزش‌های جمهوری اسلامی است که مبتنی بر اصول و عقاید دینی است؛ باید تلاش کنیم هر نوع ظلم، نابرابری و تبعیض تاریخی، فکری، انتقادی، اندیشه‌ای و عملی علیه بانوان حذف شود.
وی گفت: باید کاری کرد که هر نوع تبعیضی که به صورت خشونت، آزار و اذیت انجام می‌شود با توجه به ریشه‌های تاریخی و فرهنگی آن حل شود.
رحمانی فضلی افزود: موارد متعددی در این لایحه دیده شده است، تاکید جلسه بر این بود که ضمن جرم انگاری این موضوع‌ها که با دقت و درستی آمده بود، دو مسئله فرهنگ سازی و آموزش نیز برای آشنایی همه افراد جامعه بخصوص بانوان با حقوق خود و نحوه پیگیری را نیز بررسی کنیم.
وی ادامه داد: همچنین بحث تمایز‌هایی که از نظر فرهنگی در نقاط مختلف کشور به عنوان یک کشور متنوع از نظر زبان، مذهب، نژاد و فرهنگ‌های بومی و محلی داریم در این لایحه لحاظ شود.
وزیر کشور گفت: لایحه دیگری که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت، موضوع توانمند سازی زنان سرپرست خانواده بود، هم اکنون بیش از 3 میلیون نفر زن سرپرست خانوار در کشور داریم که 71 درصد آن مربوط به زنانی است که همسران خود را از دست داده اند و 11درصد نیز به دلیل طلاق سرپرست خانوار شده اند و بقیه هم از کسانی هستند که تاکنون ازدواج نکرده اند.
وی افزود: تمام دستگاه‌های دولتی باید بسیج شوند تا اقدامات و برنامه‌هایی را انجام دهند که می‌تواند اوضاع زنان سرپرست خانوار را بهبود ببخشد که البته در این خصوص تمام دستگاه‌ها نظر خود را داده اند و لایحه آن نیز تهیه شده است و پس از جمع بندی‌های لازم این کار انجام خواهد شد.
رحمانی فضلی ادامه داد: دولت تلاش دارد مجموعه اقدامات و برنامه‌هایی را که در برنامه ششم به عنوان وظیفه در این خصوص دارد، را انجام دهد، لذا این‌مهم امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف بررسی شد تا بهترین راه حل‌ها و اقدامات را پیشنهاد دهند.
وزیر کشور گفت: بحث بعدی نیز درباره نحوه اطلاع رسانی و چگونگی عملکرد شورای اجتماعی کشور نسبت به آسیب‌های اجتماعی در دو سال و نیم بود و باید همه اقدامات انجام شده را با متخصصان، مسئولان و مردم در میان بگذاریم تا از نظر شورای اجتماعی کشور آگاه شوند و نظر‌ها و نقد‌های اصلاحی آن‌ها را نیز در مسیر پیشرفت شورای اجتماعی کشور پذیرا باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: زن سرپرست خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۴۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری درباره کاهش ساعت کاری ادارات و افزایش تعطیلات پایان هفته در دستورکار نمایندگان در جلسه روز (یکشنبه ۲۰ اسفند ماه) قرار داشت .   به گزارش تسنیم، حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لایحه کاهش ساعت کاری کارکنان و افزایش تعطیلات پایان هفته، گفت: رسیدگی به لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری درباره کاهش ساعت کاری ادارات و افزایش تعطیلات پایان هفته در دستورکار نمایندگان در جلسه روز (یکشنبه ۲۰ اسفند ماه) قرار داشت که نمایندگان در این جلسه پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با کلیات لایحه مذکور با اکثریت آرا موافقت کردند.    وی افزود: با نظر رئیس مجلس این لایحه دو شوری شد یعنی اینکه برای بررسی جزئیات مجدداً به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.   سخنگوی کمیسیون اجتماعی درباره جزئیات این لایحه ، گفت: این لایحه مربوط به افزایش تعطیلات پایان هفته به ۲ روز و همچنین کاهش ساعت کاری کارکنان از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت در هفته و همچنین مسئله مربوط به دو روز تعطیلی یعنی پنج‌شنبه و جمعه یا جمعه و شنبه است.   گودرزی بیان کرد: اعضای کمیسیون اجتماعی با توجه به اهمیت موضوع پس از پایان تعطیلات نوروز در اولین جلسه مجدداً جزییات لایحه مذکور را بررسی کرده و گزارش نهایی جهت بررسی در جلسه علنی به هیئت رئیسه ارائه می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • ۴۰ بسته معیشتی میان زنان سرپرست خانوار مارگون توزیع شد
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آذر ماه» سال گذشته
  • آرزوهای مددجویان و نیازمندان را برآورده کنید!
  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • شورای جهادگران کشور سوم خردادماه برگزار می‌شود
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد