Web Analytics Made Easy - Statcounter

صد و سی و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار "ارائه گزارش عملکرد و برنامه‌های آتی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در سال 1398 " برگزار شد.

به گزارش ایسنا، صد و سی و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار "ارائه گزارش عملکرد و برنامه‌های آتی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در سال 1398 " با حضور معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس و رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های همیشگی ما مکان‌هایی برای اسکان مهمانان نوروزی است، زمان آن است پارک‌هایی برای این منظور ساخته شود.

فاطمه جراره بیان کرد: کمبود فضای سبز نیاز به مشارکت شهروندان دارد، اما این مشارکت نیاز به فرهنگ‌سازی دارد که نگاه و برنامه ویژه‌ای در این زمینه انجام نشده است.

وی افزود: المان‌های سطح شهر قبل از قرار گرفتن باید در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بندرعباس بررسی و تائید شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: درزمینهٔ تعیین بودجه فضای سبز باید این بودجه برای سازمان سیما و منظر در نظر گرفته شود.

جراره عنوان کرد: دکه‌های سطح شهر باید یک متولی داشته باشد و مناطق سازمان‌های مختلف مشکلات را به یکدیگر ارجاع می‌دهند و کار مردم انجام نمی‌شود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه عنوان کرد: وضعیت فضای سبز بوستان‌های قدیمی شهر بندرعباس خوب نیست و باید رسیدگی بیشتری شود.

فرزانه آرامش افزود: باغ بزرگی در شهر بندرعباس برای استفاده عموم مردم نیست و این نیز از مسائلی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

منشی عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه بیان کرد: باید سپردن فضای سبز به مناطق باعث بهبودی اوضاع شده یا خیر، درزمینهٔ مدیریت بوستان‌های ساحلی مشکلاتی مانند حضور حیواناتی مثل شتر، اسب و .. باید تلاش بیشتری شود.

جواد بلارک بیان کرد: عدم آبیاری مناسب فضای سبز محلات نیز از مشکلات مهم دیگر است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه عنوان کرد: باید بدانیم سامان سیما و منظر در شش ماه ابتدای سال چه مقدار بودجه داشته و چه مقدار محقق شده است، درنهایت رضایت‌مندی مردم مهم است.

فیصل دانش افزود: باید عملکرد را در واکنش مردم نسبت به خدمات سنجید، وضعیت باغ پرندگان باید پیشرفت بیشتری می‌داشت، برخی پرندگان از بین رفته‌اند و سرمایه‌ای که صرف آن شده رها شده است.

وی ادامه داد: کار را باید به کاردان دهیم اما این اتفاق نمی‌افتد، کارشناسان سر جای خود نیستند و به هر علتی تنها باری مالی برای شهرداری هستند، شهرداری باید نفرات خود را اصلاح کند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: انتظار ما از فضای سبز شهر بندرعباس چیز دیگری است، صورت‌وضعیت نخل‌های کاشته شده در سطح شهر باید به مردم شهر بندرعباس ارائه شود.

دانش افزود: المان‌هایی در سطح شهر ساخته می‌شود و مانند باغ پرندگان برای مدتی هست و بعد از بین می‌رود، برای نگهداری از المان‌ها نیز باید هزینه شود و از هدر رفت سرمایه مردم جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: کارهایی که در شهر انجام می‌شود باید به متخصص آن داده شود، تقسیم مسئولیت‌ها بین سازمان‌ها و مناطق باعث می‌شود هرکس توپ را در زمین دیگر بیندازد و کارها به‌درستی صورت نگیرد.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه بیان کرد: تاکنون هر مدیر فضای سبزی که به صحن شورا آمده، رد پای سلیقه در ارائه گزارشش مشخص بوده است.

کیانوش جهانبخش تصریح کرد: عدم پیوست برنامگی در این سازمان وجود دارد، به‌عنوان ضرورت باید یک طرح جامع فضای سبز بندرعباس را در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: نگاه به فضای شهر در شهرداری سازمان را تبدیل به یک مرکز مشاوره کرده است، باید در تعیین بودجه این سازمان منطقی به مسائل نگاه شود تا موارد مورد انتظار مردم برآورده شود.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: به دلیل شرایط آبی حاکم بر شهر بندرعباس مشکل آب داریم و توسعه فضای سبز مشکل بزرگی است، استفاده از عناصری که می‌تواند به زیبایی شهر کمک کند به‌جای توسعه بیشتر فضای سبز نیز باید مدنظر قرارگرفته شود.

جهانبخش افزود: آسیب دیدن کارگران خدمات فضای شهر به دلیل عدم رعایت ایمنی می‌تواند مشکلات زیادی به وجود آورد که باید توجه بیشتری به آن شود.

یک عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه عنوان کرد: رکودی که در فضای سبز شاهد بودیم دچار نشاط شده است اما انتصاب نیروهای خوب مشکل ساختار اشتباه را حل نمی‌کند.

آبتین امیری ادامه داد: تداخل اختیارات بین شهرداری‌های مناطق و سازمان‌ها باعث کاهش کیفیت ارائه خدمات به مردم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان، مسئولین و شورای شهر بندرعباس همه از فضای سبز ناراضی هستند و بودجه‌ها و اعتباراتی که صرف می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: تعارفات سیاسی و اخلاقی باعث می‌شود بسیاری از سازمان‌های موازی  در شهرداری به وجود آید، ایجاد سازمان جدید بدون دادن اختیارات کافی تنها هدر دادن منابع است.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از سازمان‌هایی که دارای بدنه تخصصی خوبی است سازمان سیما و منظر است، من بی تخصص‌ترین کسی بودم که مسئولیت این سازمان را درگذشته به عهده داشتم.

رضا حیدری زاده افزود: یکی از سازمان‌هایی که مردم می‌توانند به‌راحتی بدون تخصص می‌تواند قضاوتش کنند این سازمان است، واقعیت این است که حال‌وروز فضای سبز شهر بندرعباس خوب نیست و باید بهتر باشد.

وی افزود: سرانه فضای سبز ما باید از شهرهایی مثل اصفهان و مشهد بیشتر باشد، رفع مشکل فقر آب‌وخاک پول می‌خواهد، نقد من این است وقتی نمی‌توانیم نگهداری کنیم نباید توسعه دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: وقتی نمی‌توانیم نگهداری کنیم نباید بوستان بسازیم اما در برابر خواست مردم نمی‌توانیم این کار را بکنیم و در فرهنگ‌سازی و ایجاد مشارکت مردمی تلاش کافی نداشته و ضعیف بوده‌ایم.

حیدری زاده عنوان کرد: یک ریال از بودجه فضای سبز نباید جای دیگری هزینه شود، هرچقدر پل ساختیم کافی است و باید به سمت ارتقای وضعیت فضای سبز شهر برویم.

وی ادامه داد: مطالبه ما از مدیران استانی و شهری کمک به فضای سبز است، امروز همه مردم باید برای نگهداری فضای سبز مطالبه گر باشند، این سازمان دارای متخصصین قابلی است اما باید پشتیبانی وجود داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: همه اعضای شورای شهر در کمیسیون خدمات شهری حضور داشته باشند و هرکس برنامه‌ای برای ارتقای برنامه فضای سبز ارائه دهد.

حیدری زاده خاطرنشان کرد: در زمان مدیریت بنده در سازمان سیما و منظر تعدادی نخل به‌صورت رایگان از منطقه خود وارد کردیم و کاشتیم که این ظرفیت در آینده نیز وجود خواهد داشت، در خصوص نگهداری فضای سبز نیست تاکنون مبلغی به پیمانکاران دیگر نخل‌های کاشته شده پرداخت نشده است.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس در این شهر عنوان کرد: مشکلاتی در شهر بندرعباس در خصوص آب‌وخاک و منابع مالی داریم.

اسماعیل بواشه افزود: در ورودی هر شهر وقتی گردشگر یا مسافری اولین چیزی که موردتوجه‌اش قرار می‌گیرد ورودی شهر، فضای سبز و بلوارهای شهر است، یکسان، هم قد و همگون بودن درخت‌ها در بلوار یکی از مسائلی است که باید به آن پرداخته شود.

وی بیان کرد: روشنایی، افزایش پوشش گیاهی و جای تفریح ورزش برای مردم در بوستان‌های شهر بندرعباس بعد از آبیاری یکی از مسائل مهمی است که به آن توجهی نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: در صدور پروانه‌های ساختمانی همگون سازی فضای سبز در محلات نیز رعایت شود.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس نیز در این جلسه اظهار کرد: حساسیتی در مجموعه شهرداری است که کارگروه فضای سبز به‌صورت مستمر برگزار شود و فرایند اجرایی برنامه‌ها پایش شود.

اسماعیل موحدی نژاد افزود: در سال‌های اخیر بسیاری از آب مصرفی فضای سبز آب شرب بود که امروز بخش بزرگی از این مصرف از آب غیر شرب است که برنامه ما برای آینده نیز کاهش بیشتر مصرف آب شرب است.

وی بیان کرد: سفارش المان‌هایی که بدون تائید کمیسیون فرهنگی شورا در شهر نصب شده مربوط به قبل از مصوبه شورا در این زمینه بوده است.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس افزود: واگذاری بودجه فضای سبز به مناطق برای نگهداری بود و مسئولیت توسعه و ناظر عالی نگهداری بر عهده سازمان سیما و منظر است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس در این جلسه اظهار کرد: در شش‌ماهه ابتدای سال 98 برنامه‌های مختلفی در سازمان دنبال کردیم که عمده‌ترین فعالیت درزمینهٔ اجرا و درزمینهٔ واحده آب بوده است.

مصطفی خادم افزود: مدیریت منابع آب ارائه خدمات به شهروندان برنامه‌ریزی و توسعه از عمده فعالیت‌های ما درزمینهٔ فعالیت‌های اجرایی بوده است، افزایش بهره‌برداری از چاه‌ها، افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها، شناسایی زه آب‌های جدید در مناطق سه‌گانه از فعالیت‌های اجرایی ما درزمینهٔ مدیریت منابع آب بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه آب‌رسانی بوستان شهدا، بوستان خلیج‌فارس به بلوار خلیج‌فارس و بلوار شهدای 12 تیر، بوستان صیادان به بلوار صیادان، بلوار معلم به خواجه عطا و خواجه عطا به بوستان اکولوژی را داشتیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس تصریح کرد: در حوزه سیستم آبیاری، اجرای سیستم تحت‌فشار بلوارهای مناطق شهر بندرعباس، را داشتیم.

خادم خاطرنشان کرد: تا اوایل تابستان مشکل آبگیری داشتیم که بسیاری از مشکلات را برطرف کردیم تا از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: کاشت 70 هزار گل پریوش را در تابستان داشتیم، کاشت بوستان‌های جدیدالاحداث را نیز در هفته دولت سال 98 به انجام رساندیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس عنوان کرد: در ارائه خدمات به شهروندان 67 مورد در مدارس خدمات شامل کاشت و حرص درختان، 25 مورد در مدارس، 12 مورد دانشگاه‌ها 480 مورد درخواست شهروندان را داشتیم، کاشت بیش از دو هزار اصله درخت و بیش از 4 هزار نشا گل فصلی را داشتیم.

خادم خاطرنشان کرد: در حوزه نهالستان‌ها 20 هکتار افزایش داشتیم که در حال آماده‌سازی آن هستیم، کاشت بیش از دو میلیون گل فصلی از برنامه‌های آینده ماست.

وی بیان کرد: بخش عمده بودجه‌ریزی در حوزه فضای سبز در اختیار مناطق است، در حوزه پساب فاضلاب در حال طی کردن مراحل پایانی یک قرارداد هستیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس اظهار کرد: امسال نزدیک به 20 میلیارد تومان برای آب‌رسانی و منابع آب در نظر گرفته شده است.

خادم افزود: در طول سال برای افزایش مشارکت مردم جشنواره‌هایی را برگزار می‌کنیم، طرح جامع سیما و منظر شهری شهر بندرعباس را نیز در دستور کار داریم.

وی عنوان کرد: شهرداری همیشه تلاش داشته حقوق کارگران مقدم باشد که درزمینهٔ فضای سبز نیز تلاش خود را در این راستا داشته‌ایم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس تصریح کرد: در حوزه بوستان‌های قدیمی شهر بندرعباس دستورالعملی را برای بهسازی این بوستان‌ها به مناطق ارائه کردیم تا مشکلات آن را برطرف کردیم، در حوزه روشنایی بوستان‌ها نیز تا جایی که در حوزه اختیارات ما بوده تلاش خود را کرده‌ایم.

خادم بیان کرد: حدود 40 تا 45 درصد فضای شهری ما با آب غیر شرب و 55 تا 60 درصد نیز از آب شرب شهری استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص صدور پایان کارها در حوزه فضای سبز به سازمان عودتی داده نمی‌شود تا بتوانیم در این خصوص نظارت داشته باشیم، اما پیگیر این موضوع هستیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: خصوص سرانه فضای سبز شهر بندرعباس نیز 6.2 دهم است که با کمربند سبز حدود 10 تا 12 مترمربع برای هر شهروند است.

خادم بیان کرد: برای ورودی‌های شهر معاون عمرانی استاندار هرمزگان نیز قول‌هایی برای تعیین تکلیف کاربری ورودی‌ها داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص اسکان مهمانان نوروزی با سازمان سرمایه‌گذاری در حال انجام اقداماتی هستیم تا بوستان‌هایی در بلوار ساحلی در این خصوص احداث شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس بیان کرد: متأسفانه زیرساخت‌های فضای سبز شهر بندرعباس متناسب با دیگر زیرساخت‌ها توسعه نیافته است، با افزایش اعتبارات مالی این امر امکان‌پذیر خواهد بود.

خادم عنوان کرد: هزار نفر نخل در بندرعباس کاشته شده که 850 هزار تومان برای هر نخل هزینه شده است، البته قرار شده در صورت سالم ماندن نخل‌ها هزینه آن پرداخت شود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه هرمزگان استانی اجتماعی شورای شهر بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۴۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی: دیدار‌های سه هفته پایانی همزمان برگزار می‌شود

مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: طبق آیین نامه ما نمی‌توانیم دیدار‌های بیش از ۳ هفته پایانی مسابقات را همزمان برگزار کنیم و باید ببینیم شرایط تیم‌ها به چه گونه خواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، سهیل مهدی در نشست خبری و در رابطه با برگزاری جلسه با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ابتدا باید از مهدی تاج بابت حضور در این جلسه تشکر کنم. موارد مرتبط با برگزاری مسابقات را همواره با رئیس و دبیر سازمان لیگ در میان می‌گذاریم و در تلاش هستیم تا مسابقات فصل آینده را بهتر از امسال برگزار کنیم؛ از این رو نکاتی که به صورت کلان، مدنظر رئیس فدراسیون و سازمان لیگ بود به گمانه گذاشته شد و مسائل مهم آن به ما ابلاغ شد و موظف هستیم تا برنامه‌ریزی‌های خود را دقیق‌تر کنیم تا انشاالله فوتبال بهتری را در کشور شاهد باشیم.

او در پاسخ به این سوال که چرا از ابتدا دستورالعمل به باشگاه‌ها رسانه‌ای نمی‌شود تا مانع از ایجاد حاشیه شود، تصریح کرد: همه دستورالعمل‌ها را به باشگاه‌ها اعلام می‌کنیم. سازمان لیگ وظیفه‌ای دارد که آن هم مواردی است که باید در طول فصل باید به آن پرداخته شود مانند دستورالعمل رنگ پیراهن تیم‌ها و مسائل مهم را به باشگاه‌ها یادآوری می‌کنیم. امسال هم کمیته تدوین و مقررات دستورالعملی را بابت تفاضل گل برای جایگاه تیم‌ها در جدول در نظر گرفته که یک بار در ابتدای فصل و یک بار در ماه آبان به باشگاه‌ها ابلاغ کردیم. به وجود آورده چالش سازمان لیگ نبوده است و در رسانه‌ها به این موضوع پرداخت شد.

مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ در خصوص برگزاری بازی سوپرجام گفت: بازی سوپر جام در این فصل خواهیم داشت. کنفدراسیون فوتبال آسیا امسال تقویم فشرده‌ای بابت برگزاری دو لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا ۲ در نظر گرفته است. ما هنوز نتوانسته‌ایم برای فصل آینده برنامه‌ریزی کنیم و تلاش خواهیم کرد تا پیش از آغاز فصل بیست و چهارم، مسابقه سوپرجام را برگزار کنیم.

مهدی در پاسخ به سوالی در خصوص فضای میکسدزون ورزشگاه‌های لیگ برتر تصریح کرد: امسال در تمامی ورزشگاه‌های برگزاری مسابقات لیگ برتر، محل میکسدزون را تهیه کردیم، به عنوان مثال فضای میکسدزون ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر یکی از بهترین‌ها در ایران است که محل رفت و آمد اتوبوس تیم‌ها نیز است. اما ساختار ورزشگاه تختی آبادان به گونه‌ای است که ما فضای کافی برای ایجاد میکسدزون را نداریم و با اینکه فضا کوچک است زمانی که دو تیم استقلال تهران و پرسپولیس در این ورزشگاه بازی دارند، از این فضای کوچک به خوبی استفاده نمی‌شود و برای سال آینده تلاش می‌کنیم تا شرایط بهتری را برای اصحاب رسانه فراهم کنیم.

او در خصوص برگزاری همزمان بازی‌ها در هفته‌های پایانی لیگ برتر گفت: طبق قانون، حداکثر دیدارهای ۳ هفته پایانی را می‌توانیم همزمان برگزار کنیم. اگر روند مسابقات به همین گونه پیش رود و دو تیم پرسپولیس و استقلال تا هفته پایانی مدعی قهرمانی باشند ما تمام تمهیدات را اندیشیده‌ایم تا مراسم برگزاری جشن قهرمانی را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی ظرفیت‌های ِصداوسیمای کرمان برای اجرایِ طرحِ مولدسازی
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • کاشت ۴۰ نوع پیاز گل لاله در اراک
  • خیز شهرداری برای ساختن ۴ هتل در بوستان‌های تهران
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی
  • برگزاری جشنواره لاله‌ها در باغ ایرانی
  • مواظب شهرک نشینان ایرانی باشد
  • ساعت پخش خبر شبانگاهی سیمای مازندران تغییر می کند
  • مهدی: دیدار‌های سه هفته پایانی همزمان برگزار می‌شود
  • آخرین وضعیت برگزاری بازی های لیگ را اینجا ببینید