Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-18@18:24:17 GMT

کلاهبرداران ۵۱۳ میلیاردی در دام پلیس

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۴۲۰۴

کلاهبرداران ۵۱۳ میلیاردی در دام پلیس

خبرگزاری میزان- فرمانده انتظامی استان مرکزی از انهدام یک باند کلاهبرداری در عملیات کارآگاهان پلیس استان مرکزی خبر داد و گفت: این افراد با ادعای دروغین برنده شدن افراد در برنامه‌های رادیویی ۱۰۷ فقره کلاهبرداری کرده بودند. تاریخ انتشار: 12:43 - 21 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۸۲۳۴

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،فرمانده انتظامی استان مرکزی از انهدام یک باند کلاهبرداری در عملیات کارآگاهان پلیس استان مرکزی خبر داد و گفت: این افراد با ادعای دروغین برنده شدن افراد در برنامه‌های رادیویی ۱۰۷ فقره کلاهبرداری کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ "حسن مفخمی شهرستانی" گفت: با اعلام گزارش‌هایی از چند مورد کلاهبرداری کارت به کارت از طریق تماس‌های تلفنی و فریب شهروندان، بررسی موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: بنا بر اظهارات مال باختگان و پرونده‌های تشکیلی، افرادی ناشناس در تماس تلفنی با شهروندان و با ادعای برنده شدن آنان در قرعه کشی اپراتور‌های همراه و برنامه‌های رادیویی، مخاطبان خود را به بهانه دریافت مبلغ جایزه به نزدیک‌ترین خودپرداز راهنمایی کرده و با شگردی خاص از حساب آنان برداشت می‌کردند.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: سرانجام با اقدامات تخصصی کارآگاهان پلیس، اعضای یک باند کلاهبرداری در این خصوص شناسایی شدند و مشخص شد تمامی این افراد با نام ها‌ی مستعار در حال فعالیت بوده و ۲ نفر از این افراد در حال حاضر در یکی از زندان‌های کشور در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند و بسیاری از کلاهبرداری‌ها توسط این افراد و با همکاری دیگر همدستانشان در خارج از زندان انجام می‌شود.

وی با بیان همکاری بسیار مطلوب صورت گرفته پلیس و دستگاه قضا در رسیدگی به این پرونده‌ها گفت: با آغاز بازجویی‌های پلیس از ۲ متهم زندانی و در ادامه تحقیقات پلیس، یکی دیگر از اعضای این باند که تحت تعقیب پلیس در ۴ استان دیگر کشور نیز بود، در یکی از شهر‌های استان البرز شناسایی و در عملیاتی دستگیر و تعداد زیادی از کارت‌هایی بانکی که برای انجام کلاهبرداری‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، از مخفیگاهش کشف شد.

سرهنگ مفخمی شهرستانی ادامه داد: در بازجویی‌های انجام‌شده از فرد دستگیرشده، مشخص شد که این فرد به همراه یکی دیگر از اعضای باند برای ۲ متهم اصلی پرونده که در زندان به سر می‌برند، پولشویی کرده و مبالغ کلاهبرداری شده از شهروندان را نقد می‌کنند.

وی اضافه کرد: در ادامه تحقیقات پلیس، متهم دیگر پرونده نیز در یکی از شهر‌های استان البرز شناسایی و در عملیاتی دستگیر شد و تحت بازجویی‌های تخصصی پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با تکمیل تحقیقات پلیس ۱۰۷ فقره کلاهبرداری‌های کارت به کارت به ارزش حدود ۵۱۳ میلیارد و ۲۷۴ میلیون ریال که از شهروندان چندین استان کشور صورت پذیرفته بود، از اعضای این باند به دست آمد و پرونده‌های تکمیلی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی در پایان با تأکید بر اینکه برای دریافت جایزه به‌هیچ‌عنوان نیاز به مراجعه به دستگاه خودپرداز و اعلام رمز و سایر اطلاعات کارت نیست بیان داشت: در صورت برخورد شهروندان با چنین تماس‌های مشکوک، لازم است موضوع در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: میزان ناجا پلیس کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۴۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان ۵۰ میلیاردی طلاجات دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی، دو سارق تحت تعقیب که سال قبل اقدام به سرقت بیش از پنج میلیارد تومان طلا از منزل یکی از شهروندان کرده بودند دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، هادی کیان‌مهر اظهار کرد: سال گذشته در پی سرقت بیش از پنج میلیارد تومان طلا از منزل یکی از شهروندان در یکی از محلات شاهین شهر موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در نتیجه تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی و جمع‌آوری سرنخ‌های موجود در کمتر از چند روز سارقان که دو نفر از افراد سابقه‌دار شهرستان بودند شناسایی و مشخص شد متهمان پس از سرقت از این شهرستان به مکانی نامعلوم متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی که در صدد دستگیری متهمان متواری بودند با اشراف اطلاعاتی خود از حضور دوباره سارقان در شاهین شهر و اختفای آن‌ها در یک پاتوق بزهکارانه در یکی از محلات این شهر مطلع شدند و صبح امروز پس از هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی هر دو متهم را به همراه پنج فرد بزهکار دیگر دستگیر کردند.

کیان مهر با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی بر عزم جدی پلیس در برخورد با سارقان و مخلان امنیت عمومی تأکید و اضافه کرد: شهروندان با رعایت هشدارهای انتظامی، فرصت را از سارقان سلب کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک در سطح محلات از طریق تماس با شماره ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 744974

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط انبار لاستیک قاچاق در بروجرد
  • تجمع تجلیل از فرماندهی انتظامی استان مرکزی
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • دستگیری باند کلاه‌برداران اسکیمری در کرمانشاه
  • دستگیری باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه
  • کلاهبرداری ۲ میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر
  • انهدام باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه
  • سارقان ۵۰ میلیاردی طلاجات دستگیر شدند
  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • انجین‌های ۱۰ میلیاردی قاچاق در توقیف پلیس/دستگیری عامل آزار و اذیت در فیروزآباد