Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@21:29:15 GMT

«گسل» بهترین فیلم کوتاه شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۴۲۱۵

«گسل» بهترین فیلم کوتاه شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ فستیوال فیلم لندن بی‌اف‌آی برندگان جوایز خود در سال ۲۰۱۹ را اعلام کرده است. برنده‌ها شنبه شب پیش از مراسم اختتامیه این فستیوال که امروز برگزار می‌شود معرفی شدند.

فیلم «گسل» ساخته سهیل امیرشریفی در این فستیوال موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه شد.

فیلم «مونوس» که تریلری درباره کودکان سرباز ساخته الحاندرو لاندس است و قبلا در فستیوال ساندنس هم به نمایش درآمده بود جایزه فیلم برتر را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم اخیرا به عنوان کاندیدای کشور کلمبیا در بخش رقابت بین‌المللی جوایز اسکار انتخاب شد.

واش وستمورلند رییس هیات داوران اصلی فستیوال فیلم لندن گفت:‌ «این فیلم یک دستاورد سینمایی خارق‌العاده است که جلوه‌های بصری پویا را با نقش‌آفرینی‌هایی بی‌نقص و داستان‌سرایی نوآورانه ترکیب می‌کند. این فیلم یک شاهکار است!»

هیات داوران به فیلم‌های «هانی بوی» ساخته آلما هارل و «سن ماد» ساخته رز گلس هم اشاره افتخاری کرد.

فیلم «آتلانتیکس» ساخته متی دیوپ که اوایل امسال تبدیل به نخستین فیلم ساخته یک کارگردان زن سیاهپوست شده بود که در بخش رقابتی رسمی فستیوال فیلم کن روی پرده می‌رود، موفق به کسب جایزه اول بخش رقابتی نخستین فیلم فستیوال لندن شد. این فیلم درام که نمایشی از بیداری روحی یک دختر در شهر داکار است، به عنوان نماینده کشور سنگال به آکادمی اسکار فرستاده شده است.

جسیکا هاوسنر رییس بخش رقابتی نخستین فیلم بلند فستیوال لندن گفت: «این فیلم ما را با استفاده اوریجینال و نوآورانه خود از عناصر ژانری در داستانی که در عین حال اثرگذاری سیاسی قدرتمند دارد، هیجان ما را برانگیخت».

هیات داوران همچنین تحسینی ویژه از فیلم «خانه مرغ مگس» ساخته بورا کیم کرد.

در بخش مستند، فیلم «شورش سفید» که نمایش روبیکا شاه کارگردان از جنبش اعتراض‌های پانک شناخته‌شده با عنوان «شورش علیه نژادپرستی» است موفق به کسب جایزه اصلی شد.

فستیوال فیلم لندن امشب با پیش‌نمایش جدیدترین پروژه مارتین اسکورسیزی یعنی «مرد ایرلندی» به کار خود پایان می‌دهد. این فیلم گانگستری توسط سرویس استریمینگ نت‌فلیکس تولید شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سینمای ایران فستیوال فیلم لندن فستیوال بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش ایران بهترین های خود را شناخت

مراسم اختتامیه بهترین های ورزش ایران برگزار شد و بهترین‌های ورزش ایران جوایز خود را دریافت کردند.

به گزارش فارس، بهترین‌های ورزش ایران امشب طی مراسمی در سالن‌ همایش‌های سازمان صدا و سیما مشخص شدند.

در این مراسم که با اجرای پیمان یوسفی و با حضور وزیر ورزش و جوانان و بسیاری از ورزشکاران و مدیران ورزشی برگزار شد بهترین های ورزش ایران با ارای مردمی و انتخاب داوران مشخص شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

اولین جایزه و تندیس این مراسم جایزه ایرانی جبهه مقاومت بود که به تیم ملی فوتبال ایران به دلیل استفاده از چفیه و ارج نهادن به شهدای حمله اسرائیل به غزه پیش از بازی با قطر در فینال تورنمنت اردن تقدیم شد و دیگر جایزه این بخش به الناز دارابیان، بانوی پرتابگر دیسک کشورمان در ماده اف ۵۱ و ۵۲ به دلیل تقدیم مدال خود به شهدای غزه تقدیم شد.

در قسمت بعد این مراسم حضار شاهد سخنان ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی فلسطین بودند که با ارائه آمار شهدای غزه و انتقاد از سازمان‌های جهانی ورزش در بی‌توجهی به کشتار مردم مظلوم فلسطین همراه بود.

گل مهدی میرجلیلی، دروازه‌بان تیم ملی ساحلی به عنوان بهترین گل ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ انتخاب شد‌.

او پس از دریافت جایزه در سخنانی اظهار داشت: کل جامعه فوتبال ساحلی جان خود را برای مردم ایران می‌گذارند.

جایزه بهترین صحنه ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ به برتری تیم ملی مقابل ژاپن اهدا شد. این جایزه به وحید امیری تقدیم شد که در جام ملت‌ها همراه تیم ملی نبود.

ساره جوانمردی نیز دیپلم افتخار جایزه بهترین صحنه‌ی ورزش را به دلیل قرار گرفتن روی سکوی نایب قهرمانی بازی‌های آسیایی همراه با فرزند خود دریافت کرد که به دلیل حضور داشتن در اردوی تیم ملی در کره‌جنوبی قادر به شرکت در این مراسم نبود.

تیم هاکی روی یخ بانوان دیپلم افتخار بهترین تیم ملی سال را کسب کرد و ملی پوشان این رشته با حضور روی صحنه پیراهن تیم ملی را برای قدردانی از رییس سازمان صدا و سیما برای پوشش مسابقات آنها در رسانه ملی تقدیم کردند.

منصور بیگ‌وردی، سرپرست تیم ملی به نمایندگی از تیم ملی ساحلی، جایزه بهترین تیم سال را کسب کرد‌.

در این مراسم، رزا ابراهیمی، ملی پوش پاراتکواندو به عنوان بهترین ورزشکار پارالمپیک دست پیدا کرد.

از محمد بیرانوند ورزشکار تیراندازی به اهداف پروازی تقدیر شد و به وی دیپلم افتخار قهرمان فردا اهدا شد.

همچنین امیررضا معصومی، فرزند فردین معصومی  به عنوان قهرمان فردا با رای مردم انتخاب شد.

در این مراسم از حسین عبدی به خاطر موفقیت و پیروزی تاریخی تیم ملی جوانان  مقابل برزیل و اهدای دیپلم افتخار بهترین سرمربی به وی اهدا شد.

علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی هم به عنوان بهترین سرمربی سال انتخاب شد.

ناهید کیانی ملی‌پوش تکواندو و امین میرزازاده با رای مردمی به عنوان بان و آقای ورزش ایران انتخاب شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

عنوان برترین فدراسیون برتر جایزه فرهنگی به فدراسیون جانبازان و توان‌یابان اهدا شد.

همچنین فدراسیون تنیس روی میز به عنوان جایزه رشد رسید که به منظور بیشترین رشد در یک رشته ورزشی این جایزه به رییس این فدراسیون تقدیم شد.

فدراسیون کشتی هم با کسب مقام بهترین فدراسیون سال، بهترین فدراسیون ورزشی لقب گرفت و علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی نیز برای دریافت جایزه روی صحنه رفت.

نکته این اتفاق جایی بود که دبیر برای دریافت جایزه روی صحنه رفت و با همه جز پیمان یوسفی خوش و بش کرد تا به نوعی نشان دهد همچنان به خاطر حواشی پیش آمده در برنامه تلویزیونی از وی دلخور است.

همچنین جایزه بهترین داور سال به رضا پیکر آرا داور شمشیربازی رسید.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وقتی وزیر ورزش معاون سرپرست پرسپولیس بوده است؟(عکس) ورزش ايران را دوپينگ فرا گرفته است

دیگر خبرها

  • ورزش ایران بهترین های خود را شناخت
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری
  • رقابت دو بازی ایرانی برای کسب جایزه فستیوال ۲۰۲۴ بازی سال منا
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست