Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرماه امسال سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از پیروزی خیره کننده رزمندگان یمن در عملیات «نصر من الله» خبر داد و حالا جزئیات فاش نشده بیشتری از شکست کم سابقه رژیم سعودی به دست آمده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خاندان آل سعود در ۳ سال گذشته هزاران تن از عناصر مزدور تحت فرمانش را به انواع سلاح‌های سبک و سنگین مجهز و از مرز‌های استان نجران به سمت شمال شرق استان صعده روانه کرد تا فشار را بر ارتش و جبهه مقاومت انصارالله یمن چند برابر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم سعودی با حمایت گسترده مالی و نظامی از هزاران عناصر مزدور، اشغال بخش راهبردی «کتاف والبقع» را در سر داشت چرا که می‌خواست این بخش را به عنوان بازوی راست جبهه مقاومت انصارالله در استان صعده قطع کند.

عناصر مزدور سعودی عملیات پیشروی به سمت بخش «کتاف والبقع» در شمال شرق استان صعده را از محور جنوبی استان نجران و شمال غرب استان الجوف آغاز کردند و مناطق مهمی از جمله «الصوح، خفایف، وادی الفرع، وادی البوجباره» و شهر «البقع» را به اشغال درآوردند.
به گفته منابع میدانی، مزدوران سعودی پس از ۳ سال درگیری سنگین توانستند خود را به ۱۱ کیلومتری شهر مهم و راهبردی «کتاف» برسانند و زنگ خطر را برای نیرو‌های یمنی در استان صعده (مهم‌ترین پایگاه جبهه مقاومت انصارالله) به صدا درآورند.

اگر شهر «کتاف» از کنترل رزمندگان یمنی خارج می‌شد و به اشغال نیرو‌های مزدور رژیم سعودی در می‌آمد، تمامی مناطق حومه در بخش «کتاف و البقع» به صورت دومینوار سقوط می‌کردند و کار برای ارتش و جبهه مقاومت انصارالله بسیار سخت می‌شد.

رزمندگان یمنی خوب می‌دانستند که بخش «کتاف و البقع» نباید سقوط کند و با جان و دل مقاومت و ایستادگی کردند و با کمین‌های دقیق موفق شدند تلفات مزدوران سعودی را افزایش و سرعت پیشروی آنان را به سمت شهر کتاف کم کنند.

نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله در نهایت تابستان امسال پس از انجام چندین عملیات و درگیری‌های سنگین و نفس گیر توانستند پیشروی عناصر مزدور سعودی را به سمت شهر کتاف متوقف کنند.



اعلام الحربی

رزمندگان یمنی خطر را تا حدودی زیادی دفع کرده بودند، اما می‌دانستند این کافی نیست و باید ضد حملاتی را علیه مزدوران رژیم سعودی ترتیب دهند تا وضعیت به شرایط پایدار و با ثبات تری برسد.

فرماندهان ارتش و جبهه مقاومت انصارالله مرحله نخست این عملیات را به یاد و نام شهید سرتیپ «حیدر قاید» ملقب به «ابو عبدالله حیدر» که ۲۴ ساعت قبل از آغاز عملیات در حملات هوایی به شهادت رسید شروع کردند.

اوایل صبح چهارم شهریور ماه امسال عملیات گسترده و وسیع نیرو‌های یمنی پس از بررسی‌های دقیق میدانی با نام «نصر من الله» در محور شمال و شمال شرق شهر «کتاف» و شرق کوه الطیر (فلش‌های شماره یک در نقشه میدانی اول) علیه مزدوران سعودی آغاز شد.

همزمان گروهی دیگر از رزمندگان یمنی نیز از محور غربی کوه الرباط و از محور شمال شرقی کوه الطیر (فلش‌های شماره ۲ در نقشه میدانی) عملیات را ادامه دادند و پس از درگیری‌های سنگین به یکدیگر رسیدند.

مناطق پاکسازی شده در شمال شرق استان «صعده» در مرحله اول


 با رسیدن نیرو‌های یمنی به یکدیگر (فلش‌های شماره ۲ در نقشه میدانی اول) شمار زیادی از عناصر مزدور در مناطق جنوبی «خفایف، وادی الفرع و ...» قیچی و در مساحت ۳۵۰ کیلومتر مربعی محاصره شدند و فرماندهان سعودی را غافلگیر و در شوک فرو رفتند.

فرماندهان سعودی که می‌دیدند تعداد زیادی از مزدوران در محاصره هستند نیرو‌های کمکی را به منطقه اعزام کردند تا حصر شکسته شود و رزمندگان یمنی با اطلاع از این مسئله راه را برای ورود آنان به منطقه باز کردند تا شماری بیشتری را به دام بیندازند.

نیرو‌های پیاده، زرهی و مهندسی ارتش و جبهه مقاومت انصارالله که می‌دانستند نباید زمان را از دست دهند به سرعت و با پشتیبانی یگان‌های توپخانه، موشکی و پهپادی» از ۴ محور علیه مزدوران سعودی محاصره شده در منطقه ۳۵۰ کیلومتر مربعی وارد عمل شدند.

رزمندگان پس از ۷۲ ساعت درگیری توانستند ۳ تیپ از عناصر مزدور سعودی محاصره شده را متلاشی کنند و با پاکسازی ده‌ها منطقه از جمله «وادی البوجباره، انمار و السوائل» خود را به ۱۵کیلومتری مرز‌های مشترک با استان نجران عربستان برسانند و یک پیروزی بزرگ را به نام خود ثبت کنند و خاندان آل سعود را به کما ببرند.

اعلام الحربی

در جریان این عملیات حدود ۵۰۰ تن از عناصر مزدور و نظامیان عربستانی کشته و زخمی شدند و حدود ۲۰۰ تن دیگر از آنان در حالی که درصدد بودند خود را تسلیم نیرو‌های یمنی کنند، توسط جنگنده‌های سعودی هدف قرار گرفتند و از پای درآمدند.

 دستاورد بزرگ این عملیات منحصر به فرد که ضربه مهلکی را به رژیم سعودی وارد کرد تسلیم شدن بیش از ۲ هزار تن از عناصر مزدور و نظامیان سعودی بود که از بیم کشته شدن سلاح خود را بر زمین گذاشتند.

به گفته منابع میدانی، رژیم سعودی برای به شکست رساندن عملیات رزمندگان یمنی حملات هوایی سنگینی را علیه رزمندگان یمنی ترتیب داد و بیش از ۳۰۰ مرتبه مواضع آنان را هدف قرار دادند، اما ناکام ماند و به نتیجه‌ای نرسید.

یگان موشکی و توپخانه یمنی نیز نقش ویژه و اساسی را در این عملیات ایفا و با حملات دقیق به فرودگاه‌های عربستان تلاش کردند از پرواز جنگنده‌ها به سمت محدوده درگیری جلوگیری کنند و همچنین پایگاه‌ها و مقر‌های سعودی را هدف قرار دادند.

اعلام الحربی

براساس اطلاعات به دست آمده، یگان موشکی تنها در محور فرودگاه شهر نجران ۱۰ موشک شلیک کردند و همچنین ۹ عملیات جداگانه را علیه رژیم سعودی در استان‌های «عسیر، نجران و جیزان» ترتیب داد.

یگان پهپادی نیرو‌های مسلح یمن نیز در جریان این عملیات خوش درخشید و ۲۱ حمله دقیق در عمق خاک عربستان انجام داد و تلاش مزدوران را برای فرار از شکست ناکام گذاشت؛ پدافند هوایی یمن نیز با استفاده از تجهیزات گذشته و جدید توانست تعدادی زیادی از حملات جنگنده‌ها و بالگرد‌های سعودی را به شکست برساند.

رزمندگان یمنی در این عملیات بیش از ۲۳۰ خودروی زرهی را به همراه تجهیزات فراوان سبک و سنگین نظامی منهدم کردند یا به غنیمت گرفتند؛ نیرو‌های یگان مهندسی و ضد زره نیز با انجام عملیات‌های متعدد و کمین‌های دقیق تعداد زیادی از خودرو‌های نظامی حامل مزدوران سعودی را منهدم کردند.

نیرو‌های ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت انصارالله یمن پس از ۸ روز درگیری توانسنتد مرحله نخست عملیات «نصر من الله» را با موفقیت به اتمام برسانند و مناطق شمالی شهر کتاف را به طور کامل پاکسازی کنند.

در شروع عملیات (چهارم شهریورماه) فاصله نیرو‌های مزدور سعودی با شهر کتاف حدود ۱۱ کیلومتر بود، اما رزمندگان یمنی در دوازدهم شهریورماه موفق شدند مزدوران را تا ۲۴ کیلومتری شهر کتاف عقب برانند.


اعلام الحربی

نیرو‌های ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت انصارالله پس از این که مرحله نخست عملیات «نصر من الله» را با موفقیت پست سر گذاشتند به سرعت مرحله دوم عملیات را از همان روز دوازدهم شهریور آغاز کردند.

مرحله دوم عملیات رزمندگان یمنی به یاد سرهنگ شهید محمد یحیی صالح الزعرور ملقب به «ابو الحسنین» از فرماندهان ارشد میدانی جبهه مقاومت انصارالله که در مرحله نخست عملیات به شهادت رسید نام گذاری شد.

نیرو‌های یمنی عملیات علیه مزدوران سعودی را در مرحله دوم از محور شمالی کوه «انمار و السوائل»، حومه غربی منطقه «الخفایف» و شرق منطقه «وادی الفرع» شروع کردند و پس از ۴۸ ساعت درگیری موفق شدد مساحت حدود ۱۵۰ کیلومتر مربعی را پاکسازی کنند.

در جریان مرحله دوم عملیات ده‌ها منطقه از جمله «الصوح، وادی الفرع، بئر زید، الخمجه، الحاذاه، صواب، خفایف، بئر المعیض، کوه سباغی و...» از اشغال عناصر مزدور رژیم سعودی خارج و به کنترل رزمندگان یمنی درآمد.

مناطق پاکسازی شده در شمال شرق استان «صعده» در مرحله اول و دوم


رزمندگان یمنی در جریان عملیات بیش از ۱۲۰ خودروی نظامی را منهدم یا به غنیمت گرفتند و همچنین ۲۰۰ تن از نیرو‌های مزدور و نظامیان سعودی را کشته و صد‌ها تن دیگر را هم زخمی کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت انصارالله یمن موفق شدند ۳ پایگاه نظامی را در مرحله دوم عملیات به کنترل درآوردند و حدود ۴۰۰ تن از مزدوران سعودی را هم اسیر کنند.

یگان‌های پهپادی و موشکی ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت انصارالله نیز به ترتیب ۱۶ و ۶ عملیات را علیه عناصر مزدور رژیم سعودی انجام دادند و ضربات مهلکی را به آنان وارد و نقش ویژه‌ای را در این پیروزی ایفا کردند.

به گفته منابع میدانی، نیروی هوایی رژیم سعودی برای به شکست رساندن مرحله دوم عملیات نیز حدود ۶۱۱ مرتبه مواضع رزمندگان یمنی را هدف قرار داد، اما به نتیجه‌ای نرسید و ناکام ماند.



اعلام الحربی


نیرو‌های یمنی در پایان مرحله دوم عملیات توانستند خود را به حدود ۴ کیلومتری مرز‌های مشترک با استان نجران عربستان برسانند و یک پیروزی بزرگ را در شمال شرق استان صعده به ثبت برسانند که کم سابقه بود.

به گزارش مشرق، عملیات «نصر من الله» در شمال شرق استان صعده حدود ۱۰ روز به طول انجامید و نیرو‌های ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت انصارالله در نهایت توانستند امنیت بخش «کتاف والبقع» را به طور کامل تامین کنند.

بخش‌های استان «صعده» یمن

رزمندگان یمنی اگر کوه‌های «نهوقه، غربه، بقاع، سربه، الهشیمه و ابا السدیس» را از اشغال مزدوران سعودی خارج کنند به مرز‌های مشترک با استان نجران عربستان خواهند رسید و بر مناطق جنوبی شهر نجران نیز اشراف کامل پیدا می‌کنند.

در حال حاضر، مناطقی از شمال شرق بخش «کتاف والبقع» از جمله شهر «البقع» و کوه‌های «سلبان، زفین، عقد، بقاع، غربه و ...» که حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از مساحت این بخش را تشکیل می‌دهند در اشغال نیرو‌های مزدور رژیم سعودی است.

 

منبع:مشرق

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ یمن تحولات یمن عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۴۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان

وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم سیاست های یکجانبه این کشور به بهانه حمایت مالی از گروه انصارالله یمن، تحریم هایی را علیه این گروه، نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان وضع کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ برابر با ۲۶ مارس ۲۰۲۴ در تداوم سیاست های تحریمی خود اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه شبکه‌ تسهیل‌کننده حواله‌های مالی برای حوثی‌ها (انصارالله یمن) حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران ایران اعمال کرد. تحریم‌های جدید آمریکا شامل ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش می‌شود.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش را که در لیبریا، هند، ویتنام، لبنان و کویت مستقر یا ثبت شده اند و در تسهیل حمل و نقل کالا و تراکنش های مالی برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حوثی ها و حزب الله فعالیت می کنند، تحریم می کند.

بر اساس اعلام و ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، « این ششمین دور تحریم‌ها است که شبکه ساعد الجمال، تسهیل‌کننده مالی حوثی‌های مستقر در ایران را هدف قرار می‌دهد و گام دیگری در یک عملیات هماهنگ برای ایجاد اخلال در امور مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلام و نیروهای وابسته به آن مانند گروه تروریستی حوثی ها است.»

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «ما به استفاده از ابزارهایمان علیه کسانی که به دنبال تأمین مالی فعالیت های غیرقانونی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه های نیابتی بی ثبات کننده آن هستند، متعهد هستیم.»

این مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا ادامه داد: «ایالات متحده آمریکا به اقدامات خود برای ایجاد اختلال در روش های استفاده از بازارهای بین المللی انرژی برای تسهیل فعالیت های تروریستی ادامه خواهد داد.»

وزارت خزانه داری آمریکا در اولین روز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی برابر با ۲۰ مارس ۲۰۲۴ تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه برنامه موشکی بالستیک، هسته ای و دفاعی تهران وضع کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد که امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا موسوم به اوفک ، سه شبکه تدارکاتی مستقر در ایران، ترکیه، عمان و آلمان را هدف قرار داد که از برنامه های موشکی بالستیک، هسته ای و دفاعی ایران حمایت می کردند.

وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرد که این شبکه‌ها که در ایران، ترکیه، عمان و آلمان مستقر هستند اقدام به تهیه فیبر کربن، رزین اپوکسی و دیگر کالاها در صنایع موشکی ایران کرده‌اند.

دولت دموکرات بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون نه تنها موفق به بازگشت به برجام نشده است بلکه با تحریم‌های پی در پی به بهانه های برنامه دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران از جمله موشکی بالستیک، پهپادی، هسته ای، حقوق بشر ، جنگ اوکراین و روسیه و نیز جنگ اسرائیل در غزه، در راستای سیاست‌های شکست خورده فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ حرکت کرده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ادعای سنتکام: ۴ پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم
  • ادعای سنتکام درباره سرنگونی پهپادهای انصارالله
  • سنتکام مدعی سرنگونی ۴ پهپاد انصارالله شد
  • انصارالله: تا کنون به ۸۶ کشتی مرتبط با اسرائیل حمله کرده‌ایم
  • رهبر انصارالله: آمریکا در بحران فرو رفته است
  • سنتکام از پرتاب چهار پهپاد یمنی به سمت یک ناو آمریکایی خبر داد
  • عکس دوستانه منتشر نشده بازیگران زن و مرد قبل از انقلاب در یک تئاتر!
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • «اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان