Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، گروهی از پزشکان آمریکایی اظهار داشتند: عامل ژنتیک می‌تواند در بروز برخی از موارد سندرم مرگ ناگهانی نوزاد که به مرگ سالانه ۳۰۰۰ نوزاد منجر می‌شود نقش داشته باشد.

به گفته محققان نوزادان با ناهنجاری ژنتیکی نمی‌توانند لیپیدهای موجود در شیر را تجزیه کنند و زمانیکه تنها چند ماه از تولدشان نگذشته به دلیل حمله قلبی جان خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا سالانه حدود ۳۵۰۰ نوزاد در این کشور دچار مرگ ناگهانی و غیرمنتظره می‌شوند. موارد مرگ ناگهانی و غیرمنتظره نوزادان شامل سندرم مرگ ناگهانی نوزاد، خفگی در خواب و مرگ بر اثر عوامل ناشناخته می‌شود.

به گفته محققان آمریکایی چندین عامل برای سندرم مرگ ناگهانی نوزاد وجود دارد. همچنین برخی از این عوامل محیطی هستند اما در این بررسی عامل ژنتیکی موثر در بروز این سندرم مورد مطالعه قرار گرفت. در این مورد خاص این سندرم ناشی از نارسایی در آنزیمی است که چربی را تجزیه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، در این شرایط سلول‌های قلب نوزاد نمی‌تواند چربی را به درستی به مواد مغذی تبدیل کند که همین امر موجب انباشت چربی فرآوری نشده می‌شود و عملکرد قلب را مختل می‌سازد.

کد خبر 458674 برچسب‌ها نوزاد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نوزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شرور و عامل تیراندازی در تهران

 در پی وقوع یک فقره تیراندازی در محدوده محله "شوش" تهران، شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان در دستور کار ماموران سازمان اطلاعات پلیس تهران قرار گرفت.

این گزارش می‌افزاید، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی یک نفر را در این رابطه شناسایی و پس از هماهنگی قضائی طی عملیاتی ضربتی وی را در مخفیگاهش در محدوده محله "شوش"دستگیر کردند.

این گزارش حاکی است، متهم دستگیر شده فردی شرور و اراذل و اوباش می‌باشد و در حین دستگیری نیز از فرمان پلیسی تمرد و به سمت ماموران حمله ور شده بود.

گفتنی است، پلیس قاطعانه و با تمام توان با مخلان نظم و امنیت عمومی برخورد خواهد کرد و هرگز اجازه نخواهد داد هنجارشکنان امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره بیندازند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در تهران
  • تراکتور عامل جریمه 400 میلیونی شمس‌آذر
  • ببینید | گزارش دیدنی هادی عامل همراه با قهرمانی امین میرزازاده
  • دستگیری عامل تیراندازی در بوکان
  • بیشتر کودکان مبتلا به سندرم داون دچار آپنه خواب هستند
  • اکثر کودکان مبتلا به سندرم داون دچار آپنه خواب هستند
  • گزارش درویش از تمدید قرارداد با بازیکنان به اعضای هیات مدیره
  • برگزاری ایده‌بازار حوزه ژنتیک در دانشگاه شهید بهشتی/مهلت ارسال ایده‌ها
  • برگزاری رویدادی در حوزه ژنتیک با حمایت ۴ دانشگاه بین‌المللی/ایران با قدمت ۵ هزار ساله علم ژنتیک
  • پیام هشدارآمیزی که جعلی بود | کلاهبرداران شاد!