Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر بحران استانداری کرمان با بیان اینکه طی این مدت با پدیده های سیل، طوفان، تگرگ، صاعقه، هجوم ملخ صحرائی، گرد و غبار و زمین لرزه مواجه بودیم؛ گزارشی درباره هر یک ارائه داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، مجید سعیدی، امروز(21 مهر)در جلسه ستادمدیریت بحران استان با ارائه گزارشی از حوادث 6 ماه اول سال جاری گفت: طی این مدت با پدیده های سیل، طوفان، تگرگ، صاعقه، هجوم ملخ صحرائی، گرد و غبار و زمین لرزه مواجه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیرکل دفتر بحران استانداری کرمان با اشاره به اینکه 9 شهرستان استان مورد هجوم ملخ های صحرایی قرار گرفت؛ افزود: بیش از 60 هزار لیتر سم از طریق زمین و هوا، هجوم به 162 هزار هکتار از اراضی را کنترل کرد.

 

 

وی ادامه داد: طی مدت این 6 ماه، 525 مورد زمین لرزه یک تا 5 ریشتر در 52 نقطه استان اتفاق افتاد که 6 مورد آن زمین لرزه 4 تا 5 ریشتری بود.

 

 

سعیدی توضیحاتی درباره علت زلزله خیز بودن نقاط مختلف داد و درباره یزدان شهر علت را فعالیت های معدنی دانست و افزود: 25 سامانه گسلی در استان وجود دارد که باید همیشه در حالت آماده باش بود.

 

 

وی درباره پدیده گردوغبار هم توضیح داد: این پدیده بیشتر دو شهرستان ریگان و فهرج را درگیر می کند که در اولی به مدت 41 روز که 15روز آن «خیلی خطرناک است» و در دومی 58 روز با 8 روز خیلی خطرناک؛ است.

 

 

سعیدی با افزودن اینکه در کرمان کلاً 5 روز پاک و 116 روز قابل قبول داشتیم؛ به کمبود دستگاه های سنجش آلایندگی در استان هم اشاره و در خصوص حوادث ناشی از آتش سوزی اعلام کرد: 18 شهرستان و 79 منطقه درگیر این موضوع شدند و در مجموع 585 هکتاردر استان دچار آتش سوزی شد.

 

 

وی علت بروز حوادث ناشی از آتش سوزی را بی احتیاطی رهگذران، ورود غیرمجاز، غیرعمدی و در پاره ای از موارد هم نامعلوم عنوان کرد.

 

 

سعیدی با بیان اینکه طی 6 ماه اول امسال 7 نفر بر اثر صاعقه و یک نفر بر اثر سیل جان خود را از دست دادند؛ علت مرگ ناشی از صاعقه را جدی نگرفتن هشدارها خواند و در خصوص برآورد میزان خسارات ناشی از کل حوادث اظهار داشت: این برآوردها نجومی است و درخواست دارم واقعی برآورد شود.

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین کانون های مساجد اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه مسجد حب الحسین یجمعنا مرز مهران مجید سعیدی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۴۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان (فیلم)

 

 

 

منبع : هم میهن

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سیل در جنوب چین مرگبار شد (فیلم) خسارت‌های ناشی از سیل در جاده‌های استان یزد (فیلم) جاری شدن سیل در نطنز پس از بارش شدید باران (فیلم)

دیگر خبرها

  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک
  • تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان (فیلم)
  • تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • وقوع ۱۲ حادثه به دلیل فرونشست در اصفهان
  • افزایش ۲۲ درصدی حوادث غرق‌شدگی در فروردین امسال