Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@23:18:34 GMT

یک مینی‌ون برقی جدید در راه است

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۴۴۷۹

یک مینی‌ون برقی جدید در راه است

به نظر می‌رسد که قرار است یک مینی‌ون الکتریکی جدید تحت‌عنوان مان eTGE کومبی ۲۰۲۰، در جریان برگزاری نمایشگاه Bus World ۲۰۱۹ رونمایی و معرفی شود.

به گزارش ایسنا، شرکت خودروسازی مان که یکی از زیرمجموعه‌های خودروساز آلمانی فولکس واگن به شمار می‌رود، به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد در جریان برگزاری نمایشگاه Bus World ۲۰۱۹ بروکسل بلژیک در هفته آینده از یک مدل جدید از مینی ون الکتریکی تحت عنوان مان eTGE کومبی ۲۰۲۰ رونمایی و پرده برداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مینی ون جدید نسخه مسافری ون باری این خودروساز بزرگ آلمانی به شمار می رود که کرفتر (crafter) نام داشت. نکته جالب توجه اینجاست که این مینی‌ون الکتریکی همچون مرسدس بنز EQV تنها برای مالکان تجاری در نظر گرفته شده است که می‌خواهند گام‌های مثبت و سازنده ای در راستای حمایت از حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا بردارند و به خریداران و مشتریان خصوصی و عموم مردم فروخته نخواهد شد.

این بدان معناست که شرکت‌های مختلف در صورت تمایل برای حفاظت از محیط زیست و کاهش انتشار آلاینده‌ها به جو زمین، قادر خواهند بود به منظور ترددهای درون شهری از مینی ون های الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست خریداری و استفاده کنند.

بر اساس تحلیل کارشناسان و تحلیلگران فعال صنعت خودرو، تنها به روزرسانی ظاهری این خودرو نسبت به مان eTGE استاندارد، سپرهای همرنگ با بدنه و شیشه‌های عقب آن است. همچنین کاربران با باز کردن درب کشویی کناری آن، می توانند فضای مناسب برای نشستن ۹ نفر سرنشین را مشاهده کنند.

طول این مینی ون الکتریکی حدود ۶ متر بوده و به امکانات مختلفی از جمله دوربین دنده‌عقب، کروز کنترل با محدودکننده سرعت، ترمز اضطراری خودکار ، گرم کن صندلی و  بالابر ویلچر در عقب مجهز شده است.

بر اساس گزارش وب سایت اتواکسپرس، پیشرانه الکتریکی مان eTGE کامبی با قدرت ۱۳۴ اسب بخار و گشاور ۲۹۰ نیوتن متر می تواند ۱۱۴ کیلومتر مسافت را طی کند. همچنین این خودرو به یک باتری لیتیوم یونی ۳۵.۵ کیلووات ساعتی مجهز شده است که با استفاده از سیستم شارژر سریع ۴۰ کیلووات ساعتی در عرض ۴۵ دقیقه می‌توان باتری را تا ۸۰ درصد شارژ کرد.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیش‌تر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند. بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فولكس واگن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۴۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر | خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، این شرکت که سومین تولیدکننده بزرگ گوشی هوشمند در جهان است، تاکنون تنها گفته که قیمت خودروی آن کمتر از ۵۰۰,۰۰۰ یوان (۶۹,۱۷۰.۶۴ دلار) خواهد بود. مدل‌هایی که روز دوشنبه در بیش از ۷۰ فروشگاه در سراسر چین رونمایی شد، با مدل‌های اسپورت پورشه تایکان و پانامرا مقایسه شده‌اند.

این رونمایی یک آرزوی مدیرعامل و بنیان‌گذار شیائومی، لی جون را برآورده می‌کند که در سال ۲۰۲۱ ورود شرکت به صنعت EV را اعلام کرد. او قول داد که ۱۰ میلیارد دلار در بخش خودروی شیائومی سرمایه‌گذاری کند و آن را «آخرین پروژه بزرگ کارآفرینی» عمر خود توصیف کرد.

از آن زمان، به‌روزرسانی‌ها در مورد این پروژه، از همکاری تولید آن با شرکت خودروسازی دولتی BAIC گرفته تا نمایش دسامبر سدان SU۷ - کوتاه شده برای Speed Ultra ۷ - در چین با استقبال زیادی روبرو شده‌اند.

تحلیلگران در مورد موفقیت پروژه خودروی شیائومی اختلاف نظر دارند. برخی می‌گویند این کار امتداد طبیعی برای شیائومی است - که پلوپزها، تصفیه‌کننده‌های هوا و دیگر محصولات الکترونیکی آن در خانه‌های چینی همه‌گیر است - و به آن امکان می‌دهد تجربه دیجیتالی یکپارچه‌تری را به کاربران خود ارائه دهد و داده‌های بیشتری جمع‌آوری کند.

بیشتر بخوانید:

تصاویر | خودروی کیا K4 هشتم فروردین عرضه می‌شود

بیل روسو، مدیرعامل شرکت مشاوره‌ای Automobility مستقر در شانگهای می‌گوید: در بازار خودروی متمرکز بر دیجیتال چین، هیچ شرکتی بهتر از شرکت‌های دستگاه‌های موبایل در درک اینکه چگونه از صفحه‌نمایش‌ها درآمدزایی کنند، وجود ندارد.

اما، در انحراف از تصویر شرکت به عنوان یک برند مقرون به صرفه، لی گفته است که SU۷ "کمی گران" خواهد بود.

برخی از تحلیلگران تخمین زده‌اند که قیمت خودرو بین ۲۰۰,۰۰۰ تا ۳۰۰,۰۰۰ یوان (۲۷,۶۶۸.۲۶ تا ۴۱,۵۰۲.۳۹ دلار) یا بالاتر خواهد بود.

کد خبر 840981 برچسب‌ها شرکت شیائومی خودرو - جهانی باتری خودروی برقی چین خودرو

دیگر خبرها

  • ورود شیائومی به بازار پررقابت خودرو
  • آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو
  • تصاویر | خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود
  • این مدل ۲۰۲۵ ماشین مستربین است!
  • مرسدس جی کلاس ۲۰۲۵ رونمایی شد؛ هیولای آفرود با موتور پرقدرت (+عکس)
  • لونر-پورشه میکست ؛ اگر تصور می کنید فناوری هیبرید در خودرو یک رویداد جدید است! (+تصاویر)
  • لونر-پورشه میکست ؛ اگر تصور می کنید فناوری هیبرید در خودرو جدید است! (+تصاویر)
  • (تصاویر) آئودی Q۶ ئی‌ترون؛ قدرت پورشه در یک شاسی‌بلند خانوادگی!
  • نیسان روی ۳۰ خودرو جدید و هیجان‌انگیز کار می‌کند
  • چگونه قطارهای برقی حمل و نقل دنیا را دگرگون می کنند؟