Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@20:21:03 GMT

درخواست مجازات اعدام برای متهمان پرونده پرهام

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۴۶۱۴

درخواست مجازات اعدام برای متهمان پرونده پرهام

دادستان مرکز استان گلستان در کیفرخواست جدید خود در چهارمین جلسه دادگاه پرهام، خواستار مجازات اعدام برای متهمان به اتهام فی الارض شد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری گلستان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در چهارمین جلسه دادگاه پرهام از افزایش تعداد شاکیان این پرونده خبر داد و گفت: باز هم شکات جدیدی در هفته اخیر در دادسرای مرکز استان شکایت کردند و کیفرخواست تکمیلی صادر شد که به نظر می رسد آخرین کیفرخواست تکمیلی باشد و آخرین شکاتی باشند که شکایتشان اخذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی افزود: در مجموع ۴۸ نفر دیگر طرح شکایت کرده اند که ۴۶ شاکی از استان گلستان و ۲ نفر از استان سیستان و بلوچستان هستند.

وی ادامه داد: با اضافه شدن مبلغ جدید، میزان وجه مالباختگان در استان گلستان به بیش از ۱۱۲ میلیارد و ۱۸ میلیون تومان و در استان سیستان و بلوچستان هم به ۱۶۹ میلیارد و ۹۴۱ میلیون تومان رسید و تعداد شاکیان هم به ۲ هزار و ۸۵۲ نفر افزایش یافت.

دادستان مرکز استان در ادامه سخنان خود با اشاره به قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتضادی کشور، گفت: با توجه به افزایش شکات و افزایش مبالغ و این که متهمان در کسب رضایت شاکیان تاکنون اقدامی نکرده اند و در دادگاه هم به جای تلاش برای احقاق حق شاکیان به اختلافات خودشان می پردازند و از سویی اقدامات این افراد امنیت عمومی را در استان های سیستان و بلوچستان مختل کرده است از دادگاه درخواست موضوع افساد فی الارض و مجازات اعدام را برای متهمان درنظر بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی پرونده پرهام آزادشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۵۷۶ هکتار اراضی ملی گلستان به بیت‌المال

رئیس کل دادگستری استان گلستان، گفت: سال گذشته با رای دادگاه‌های استان نزدیک به ۵۷۶ هکتار جنگل و مرتع به بیت‌المال بازگشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی، اظهار داشت: سال گذشته با رای دادگاه‌های استان نزدیک به 576 هکتار جنگل و مرتع به بیت‌المال بازگشت که از این سطح بیش از 77 هکتار اراضی جنگلی و بیش از 475 هکتار هم مرتع بوده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان، افزود: بیش از 23 هکتار هم از اراضی ساحلی استان جزو اراضی بود که با ورود دادگستری استان، خلع ید شد .

وی گفت: برای اعمال دقت و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به اراضی ملی، دادگاه‌های ویژه‌ای در حوزه‌های قضایی استان اختصاص داده شد که نتیجه آن افزایش آرای خلع ید از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان است.

آسیابی ادامه داد: تاکید دادگستری بر اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی هم سبب شد پارسال از تغییر کاربری 14 هکتار زمین کشاورزی و باغی استان هم جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان عنوان کرد: سال گذشته همچنین با پیگیری دادگستری،  برای حدود 300 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به نام منابع دولت، سند صادر شد.

وی بیان کرد: مسدود شدن  431 چاه غیرمجاز، آزادسازی 152 هکتار حریم و بستر رودخانه‌ها از تلاش‌های دادگستری استان در حوزه حفظ حقوق عامه در سال 1402 بود.

انتهای پیام/581/

دیگر خبرها

  • آسانژ فعلا به آمریکا تحویل داده نمی‌شود
  • سیاستمدار فرانسوی به دلیل حمایت از طوفان الاقصی مجازات شد
  • وکیل خانواده مهران سماک: دادگاه نظامی یک قزوین هم حکم قتل عمد و مجازات قصاص را برای متهم پرونده صادر کرد
  • پرونده ترور رهبر اپوزیسیون تونس با حکم اعدام برای ۴ نفر بسته شد
  • انتقال پرونده مالیاتی ۹شرکت تولیدی به قزوین
  • انتقال ۹ پرونده مالیاتی شرکت تولیدی به اداره مالیات قزوین
  • وقتی ۱۵۰ سال قبل برداشتن حجاب اعدام داشت! / مجازات عجیب مردان چشم چران!
  • افزایش تعاملات دادستانی و شهرداری با رویکرد حل مشکلات مردم
  • برنامه فرار از مجازات: سیتی را بمب هم تکان نمی‌دهد!‏
  • بازگشت ۵۷۶ هکتار اراضی ملی گلستان به بیت‌المال