Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ وزیر دفاع سابق آمریکا در اظهاراتی تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج کامل نظامیان این کشور از خاک سوریه را به باد انتقاد گرفت.
به گزارش شفقنا به نقل از گاردین، جیمز ماتیس در ادامه تاکید کرد تصمیم ترامپ برای خروج ناگهانی نظامیان آمریکایی از مرز ترکیه و سوریه منجر به بروز بی نظمی در سرزمین های جنگ زده شده و احتمال ظهور مجدد شبه نظامیان دولت اسلامی (داعش) را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ماتیس در بخش دیگری از مصاحبه مطبوعاتی خود گفت وضعیت کنونی، یک شرایط آشفته است. بدیهی است که کردها با حملاتی که ترکیه انجام می دهد، سازگاری پیدا می کنند و ما باید ببینیم آیا آنها می توانند به جنگ با داعش بپردازند یا خیر؟ این کار تاثیراتی خواهد داشت اما سوال اینجاست که مقدار این تاثیرات چقدر است؟
وی ادامه داد ممکن است ما بخواهیم جنگی تمام شود و ممکن است پایان آن را نیز اعلام کنیم. همانطور که باراک اوباما راه دشوار خروج از عراق را آموخت، شما نیز می توانید نیروهای خود را از سوریه خارج کنید. اما ما در ارتش می گوییم«دشمن رای را بدست می آورد». و در این مورد، اگر ما فشار را حفظ نکنیم، داعش بار دیگر ظهور خواهد کرد. این کاملا واضح است که آنها باز خواهند گشت.
گفتنی است ماتیس که از زمان خروجش از کابینه ترامپ، تمایل چندانی به اظهارنظر و اشاره مستقیم به رفتار و گفتار ترامپ ندارد در این باره گفته وظیفه وی در قبال رییس جمهوری که برایش خدمت کرده «سکوت» است. برچسب ها: ماتیس ، سوریه ، داعش

منبع: خرداد

کلیدواژه: ماتیس سوریه داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است

بزرگان و علمای «ننگرهار» در شرق افغانستان اعلام کردند با روی کار آمدن حکومت جدید در این کشور، فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شماری از بزرگان و علمای ولایت ننگرهار در دیدار با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان تاکید کردند با روی کار آمدن حکومت جدید در کابل، فتنه داعش پایان یافت.

آنها با اعلام حمایت از حکومت طالبان افزودند: هراس تقویت و روی کار آمدن داعش در افغانستان از بین رفته است.

مولوی عبدالکبیر نیز اظهار داشت حمایت مردم و همکاری آنها سبب پیروزی هیئت حاکمه افغانستان شده است.

وی گفت حکومت کنونی کابل به تمام مردم افغانستان متعلق است و شهروندان این کشور بدون هیچ مشکلی می‌توانند مشکلات و خواسته‌های خود را با مقامات در میان بگذارند.

مجاهد: از تهدید داعش در افغانستان بزرگنمایی می‌شودگزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت داعش در افغانستان«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته است

معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان پیش از این در ضیافت افطاری با سفرا و دیپلمات‌های مقیم کابل گفته بود کابل بر اساس سیاست خارجی اقتصاد محورش، می‌خواهد با تمام کشورها روابط حسنه داشته باشد، علاقمند است با جهان مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد، در پروژه‌های منطقه‌ای سهیم شود و به‌عنوان نقطه ارتباط منطقه‌ای عمل کند.

عبدالکبیر همچنین در این ضیافت تصریح کرده بود: «امارت اسلامی، گروه داعش را در افغانستان سرکوب کرده و هیچکس نباید بخاطر قوی نشان دادن و تقویت آن لابی کند».

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • انتقاد داور سرشناس از تصمیم جنجالی داور رومانیایی
  • چرا داعش تاکنون حتی یک تیر به اسرائیل شلیک نکرده؟
  • استقبال سانچو از بازگشت به منچستریونایتد در سایه حمایت ویلکاکس؛ شرط بازگشت: خروج تن هاخ
  • تصمیم عجیب: ستاره لیورپول فروخته می‌شود
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا