Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، کتاب‌های مربع شش گوشه اثر داود کوچکی، چشمه سار اثر وحید عظیم‌پور و دمنوش اثر محمود یوسفی آثاری بودند که با حضور مسئولان استانی در شب شعر حدیث اشک رونمایی شد.

حدیث اشک، ویژه برنامه شب شعر اربعین با همت حوزه هنری استان البرز، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج و انجمن شعر آئینی البرز با حضور شاعران مطرح کشوری و استانی،‌ مسئولان و عموم شهروندان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آجرلو رئیس حوزه هنری البرز گفت: حوزه هنری استان آمادگی  چاپ و نشر آثار شاعران البرزی  را دارد.

انتهای پیام/د.خ

حدیث اشک، ویژه برنامه شب شعر اربعین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شعر آیینی رونمایی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۴۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار حوزه هنری فقط نیم درصد بودجه فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی باید بر اساس زیست بوم محور باشد.
هفته هنر انقلاب اسلامی مزین به نام شهید "سید مرتضی آوینی" است، زیرا ان شهید تلاش کرد که با هنر و کلامش، اندیشه و فلسفه وجودی دین، هنر و به وجود آمدن انسان را نشان دهد و حرکت انقلابی را در دنیای هنر، ایجاد کند و به یادگار بگذارد.
امروز نگاه حوزه هنری انقلاب اسلامی معطوف به تمرکزگرایی از مرکز است و بر اساس زیست بوم و فرهنگ آن استان، جریان هنر انقلاب اسلامی را پایه ریزی می‌کند حوزه هنری قزوین توانسته در این راستا گام بردارد تا پایگاه خوبی برای هنرمندان باشد.
رئیس حوزه هنری قزوین در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: حوزه هنری از ابتدای دوران تحولی به تدوین زیست بوم اقدام نمود که مشتمل بر ۲۴ سوال بود. آنچه که در استان قزوین در حال اتفاق افتادن است تا اهداف قابل دستیابی جزو این سوالات بود. این سند در اختیار نهاد‌های هنری از جمله صداوسیما قرار گرفت.
امامقلی گفت: هنر پیشران پیشرفت یکی از چشم انداز‌های این سند است که استان قزوین ویژگی‌های خاصی دارد. از بعد ضعف و قدرت در این سند دقت شده است. تولید مستند با عنوان نواحی منفصل شهری و شهر مهرگان و ... در دستور کار قرار دارد. مستند کوتاه در خصوص سایت پسماند محمدآباد و سایر مستند‌هایی که با نگاه‌های ناظر به حکمرانی در حال تولید است.
حوزه هنری انقلاب اسلامی امروز به عنوان پرچمدار هنر انقلاب اسلامی ایفای نقش می‌کند و هر جایی که جریان انقلابی وجود داشته باشد یا قرار است که به وجود بیاید، حوزه هنری باید پیشگام باشد.
یکی از مشکلات استان موضوع سهم استان از زیرساخت‌های هنری از جمله سینما، گالری‌ها و سالن‌های نمایش است و ضروری است که نگاه ویژه‌ای به مقوله زیرساخت‌های هنری در استان انجام و یک جریان سازی در راستای نگاه به مراکز فرهنگی به ویژه ورود بخش خصوصی به حوزه زیرساخت‌های هنری شکل گیرد.
رئیس حوزه هنری گفت: کمبود صندلی مابه ازای سرانه جمعیت استان قزوین را تبدیل به یکی از استان‌های محروم کرده است. دو سالن سینما با صندلی‌های فرسوده نیاز به بازسازی جدی دارد. با رایزنی‌های انجام شده بناست که از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری اعتباراتی اختصاص دارد، اما نیاز به تصمیمات سخت دارد. نسبت زیرساخت‌های استان در زمینه فرهنگ و هنر ناعادلانه است.
وی تصریح کرد: تنها گالری نگارخانه استان در حوزه هنری همیشه فعال است، اما با توجه به کمبود جا، هنرمندان برای استفاده از آن در نوبت قرار می‌گیرند. آنچه از نان شب برای فرهنگ و هنر استان لازم است فکرافزار و نرم افزار در این زمینه است. اگر بخواهیم مثلا هنرمند خوشنویس را به تعداد دوبرابر برسانیم متاسفانه باید بگوییم که جزیره‌ای تصمیم گرفته می‌شود. کل بودجه فرهنگی استان ۷۰۰ میلیارد تومان است که اعتبار اختصاصی به برای حوزه هنری سه میلیارد تومان است که تقریبا حدود نیم درصد را شامل می‌شود.
امامقلی گفت: ستاد وقتی به استان منتقل می‌شود احتمال تصویب و اجرای سوژه‌ها بیشتر می‌شود. برای برداشتن قدم‌های بلند اعتبارات بسیار کم است مگر اینکه بازرگانان، اتاق بازرگانی و شهرک‌های صنعتی و ... پای کار بیایند.
موسیقی یکی از هنر‌های بسیار مهم در عرصه انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و از آنجایی که جوانان گرایش بسیار فراوانی به آن دارند، اگر بتوان برای آن برنامه‌ریزی مناسبی شود به طور قطع اثرات و ثمرات مفیدی بر جای می‌گذارد.

دیگر خبرها

  • ۱۵ مجلد مجموعه آثار بقیع رونمایی شد
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • هفتمین نکوداشت روز شهرکرد با اجرای ۵۰ عنوان برنامه
  • اعتبار حوزه هنری فقط نیم درصد بودجه فرهنگی است
  • فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد
  • حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است
  • هنرهای قرآنی می‌تواند موضوع گردشگری هنری باشد
  • رونمایی از لوح ثبت ملی آیین پخت سمنوی سادات البرز
  • معرفی چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی قم در سال ۱۴۰۲
  • اولویت‌های کاری ارکسترهای دولتی در سال ۱۴۰۳ معرفی شدند