Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش صدای ایران به نقل از تلویزیون الجزیره، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت: به دلیل حمایت از اسراییل از برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام خارج شدم.
بر این اساس، ترامپ در نشست سالانه فعالان اجتماعی محافظه کار در واشنگتن گفت: ما به حمایت خود از اسرائیل ادامه می‌دهیم و در این راستا، سفارت آمریکا را به قدس منتقل کردم و این شهر را به عنوان پایتخت ابدی دولت اسرائیل به رسمیت شناختم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: من همچنین حاکمیت اسرائیل را بر جولان به رسمیت شناختم و از توافقنامه هسته‌ای ایران خارج شدم.
با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نامزد‌های انتخابات باید وفاداری خود را به اسراییل نشان دهند تا مورد حمایت لابی‌های ثروتمند صهیونیست قرار گیرند. هزینه انتخاباتی در آمریکا به شدت بالاست به طوری که نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در انتخابات سال ۲۰۱۶ بیش از یک میلیارد دلار هزینه تبلیغات کردند که از سوی لابی‌های صهیونیست تامین شد.

ترامپ در ادامه گفت: ما در سوریه ۱۰ سال باقی ماندیم و اکنون باید سربازان خود را از چرخه جنگ‌های بی پایان خارج سازیم.

وی افزود: از ما خواسته شد تا در کنار کرد‌ها در سوریه بجنگیم، ولی من گفتم ما از یک طرف علیه طرف دیگر جانبداری نمی‌کنیم. ما به کرد‌ها کمک کردیم و منابع مالی زیادی در اختیارشان قرار دادیم و آن‌ها از خاک خود دفاع می‌کنند و این اتفاق خوبی است.

ترامپ تهدید کرد: اگر ترکیه به حمایت از اقلیت‌ها پایبند نباشد و مسئولیت نگهداری از زندانیان داعش را به عهده نگیرد، تحریم‌های اقتصادی شدیدی علیه این کشور وضع خواهیم کرد.

رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد: خاورمیانه اکنون در مقایسه با دوران پیش از مداخله ما در عراق به بهانه سلاح های کشتار جمعی، از امنیت و ثبات کمتری برخوردار است. ما تریلیون ها دلار در عراق هزینه کردیم و شماری زیادی از سربازان خود را در آنجا بی فایده از دست دادیم. ما گروه داعش را شکست دادیم و به کشور خود بازگشتیم!

ترامپ افزود: شمار مسیحی‌ها در عراق از زمان آغاز جنگ ما علیه این کشور کاهش یافته است. من ۵۰ میلیون دلار را برای حمایت از مسیحی‌ها در سوریه و نیم میلیارد دلار را برای حمایت از اقلیت‌های دینی در سوریه و عراق اختصاص دادم

وی تصریح کرد: بزرگترین اشتباه آمریکا رفتن به خاورمیانه (غرب آسیا) بود. ما ۴ تریلیون دلار برای جنگ در عراق هزینه کردیم. به نظر من بزرگترین اشتباه آمریکا رفتن به جنگ در خاورمیانه (غرب آسیا) بود. ما هشت تریلیون دلار در این منطقه هزینه کردیم و هزاران نفر از نیرو‌های خود رااز دست دادیم. ما شاهد از بین رفتن جان میلیون‌ها نفر در طرف دیگر هم بودیم.

دونالد ترامپ در بخش دیگری از سخنانش گفت: ژنرال‌ها در مورد ادامه یافتن جنگ طلبی‌های طالبان در افغانستان هشدار دادند و من به آن‌ها گفتم نیرو‌های ما ۱۹ سال در آنجا بوده‌اند و باید بازگردند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ترامپ امریکا ایالات متحده آمریکا ریس جمهور رییس جمهور آمریکا اسرائیل ایران تحریم تحریم ایران تحریم ها تحریم های آمریکا علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۴۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار

مجید چگنی در حاشیه امضای تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق گفت: با پایان یافتن دو قرارداد بغداد و بصره، چند دور مذاکره با طرف عراقی در تهران و بغداد برای تمدید صادرات گاز ایران به عراق انجام دادیم که سرانجام نهایی شد.

وی افزود: از آغاز قرارداد بغداد (در ژوئیه ۲۰۱۷) و بصره (در ژوئن ۲۰۱۸) تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مکعب گاز به ارزش ۱۵ میلیارد دلار به کشور عراق صادر کرده‌ایم.

زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق با بیان اینکه بر اساس این قرارداد تا ۵ سال آینده نیز از ایران گاز خریداری می‌کنیم، گفت: نیروگاه‌های ما برای تولید برق  نیاز مبرمی به گاز ایران دارند.

وی اظهار کرد: تجربه سال‌های گذشته نشان داده که ایران شریک اقتصادی خوبی برای عراق است و در سخت‌ترین شرایط نیاز‌های ما را فراهم کرده است.

بر پایه این گزارش، قرارداد صادرات گاز ایران به بغداد در سفر معاون وزیر نفت در امور گاز به بغداد و در محل وزارت برق عراق امضا و به مدت پنج سال تمدید شد.

عراق روزانه به ۳۵ هزار مگاوات برق نیاز دارد که به‌دلیل شرایط کنونی این کشور تنها ۲۰ هزار مگاوات در روز تولید می‌کند و یک‌سوم این برق با گاز وارداتی از ایران تأمین می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • رونمایی از یک بلوغ واقعی
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد
  • ترامپ: حمله حماس وحشتناک بود، اما اسرائیل باید به جنگ غزه پایان دهد
  • تغییر سیاست آمریکا در برابر رژیم اسرائیل/ نقش جمهوری اسلامی ایران در ثبات منطقه قابل تقدیر است
  • ۸ بار درخواست ملاقات از طرف ترامپ داشتم | از اسنپ‌بک استفاده می‌کرد کار خیلی سخت‌ می‌شد | دو شرط ترامپ برای بازگشت به برجام چه بود؟