Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@20:52:11 GMT

باجو: از مادرم خواستم مرا بُکشد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۵۱۷۵

باجو: از مادرم خواستم مرا بُکشد

روبرتو باجو که با لقب دم‌اسبی مقدس شناخته می‌شود، مصاحبه خود را اینگونه آغاز کرد: وقتی بچه بودم، عادت داشتیم که با توپ تنیس بازی کنیم و شیشه‌های زیادی را می‌شکستیم؛ چیزی که بچه‌های امروز ندارند، لذت فوتبال بازی کردن در کوچه و خیابان است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین موضوع در دوران فوتبالی یک بازیکن، فروتنی است زیرا از این طریق شما از شکست هراسی نخواهید داشت چون می‌دانید که بعد از باخت چطور بلند شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همیشه خودم را جای هواداران می‌گذاشتم تا احساسات آنان را درک کنم. می‌دانم ملاقات با اسطوره چه حسی دارد بنابراین به این نتیجه رسیدم که وقت گذاشتن برای آنان تا چه اندازه اهمیت دارد. فوتبال را طوری دنبال کردم که شادی و لذت آن را به دیگران هم منتقل کنم.

باجو افزود: برای من پوشیدن پیراهن ویچنزا  یک رویا بود؛ بعد از پشت سر گذاشتن یک مصدومیت شدید، به فیورنتینا رفتم. ۲ سال بود که بازی نکرده بودم و در سال سوم هم هنوز به طور کامل به آمادگی نرسیده بودم. مصدومیت‌ها  کابوس من بود. روز اول پس از جراحی زانو از مادرم خواستم مرا بکشد. حتی زمانی که خوب هم بازی می‌کردم، احساسم این بود که به هوادارانی که منتظرم بازگشت من بودند، بدهکارم. پیوند محکمی با هواداران فیورنتینا داشتم و تلاش زیادی کردم تا با این تیم ادامه دهم اما سرنوشت چیز دیگری نوشته بود فقط کاش آنها کمی صادق‌تر بودند.

انتشار خبر فروخته شدن باجو به رقیب سنتی و دیرینه یعنی یوونتوس در سال ۱۹۹۰، خیابان های فلورانس را به آشوب کشاند.

باجو در ادامه داستان خود گفت: سه روز آشوب بود. هواداران شرایط را قبول نمی‌کردند و من خودم را مقصر این موضوع می‌دانستم حتی با اینکه می‌دانستم آخرین کسی که می‌تواند سرزنش شود، من هستم. همیشه حقیقت را گفته‌ام اما واقعیت چیزی است که بعد از ۲۰ سال رخ داد.

باجو با درخشش در سال ۱۹۹۳ موفق شد توپ طلا و همچنین عنوان بهترین بازیکن سال فیفا را از آن خود کند.

وی ادامه داد: انتظار این جوایز را نداشتم و تمام حواسم به تیم بود و یووه در آن برهه به سختی برای ماندن در سری آ تقلا می‌کرد. در فصل ۱۹۹۵ – ۱۹۹۶ در میلان اسکودتو را فتح کردم و در کنار یک دوجین ستاره بودم. بولونیا گام مهمی بود زیرا در میلان به دلیل نیمکت‌نشین بودن در معرض خطر از دست دادن جام جهانی ۱۹۹۸ قرار داشتم و بنابراین تصمیم به کوچ گرفتم. شهری شگفت‌انگیز را کشف کرده بودم و بازی کردن در بولونیا مرا خوشحال می‌کرد.

وی ادامه داد: خیلی دوست داشتم پیراهن اینتر را بپوشم. آنها ژانویه سال پیش از پیوستن به بولونیا به من پیشنهاد داده بودند اما رها کردن بولونیا در میانه فصل خیانت بود. با برشا هم به دنبال جایی بودم که بعد از سه سال تمرین شخصی و انفرادی، به خانه نزدیک باشم. امیدوار بودم ویچنزا به سراغم بیاید اما نیامد. یک شب تلفن زنگ زد و «کارلو ماتزونه» می‌خواست در مورد برشا با من حرف زند و اینجا لحظه‌ای بود که داستان خیالی متولد شد.

باجو اگرچه با ماتزونه رابطه بسیار خوبی داشت اما دوران فوتبالی وی اغلب به واسطه تنش با سرمربیان تحت‌الشعاع قرار می‌گرفت.

وی افزود: مردم مرا دوست داشتند و زمانی که بازی نمی‌کردم اعتراض می‌کردند و متعاقب آن شرایط به وضوح برای مربی‌ها سخت می‌شد. با «آریگو ساچی» هم تا قبل از خراب شدن اوضاع، رابطه خوبی داشتم.

با این حال، باجو و ساچی با وجود تنش، در کنار هم موفق شدند به فینال جام جهانی ۱۹۹۴ برسند تا زمانی که سر و کله آن پنالتی (از دست رفته) در ضربات پنالتی پیدا شد.

باجو به یاد آورد: هرگز حتی یک بار هم به تیرک نزده بودم غیر از همان یک بار؛ این آخرین پنالتی من نبود اما تیر خلاص من بود. خیلی اوقات قبل خواب آن صحنه در ذهنم رژه می‌رود. وقتی بچه بودم رویای می‌دیدم که در فینال جام جهانی مقابل برزیل بازی می‌کنم و تنها چیزی که در خواب نمی‌دیدم از دست دادن پنالتی بود.

باجو در پایان در حالی که بغض راه نفس کشیدنش را بسته بود، گفت: حاضر بودم برای جبران جام جهانی ۱۹۹۴ هر کاری بکنم. در سال ۲۰۰۲ امید داشتم اما دعوت نشدم. شاید کمی پرخاشگر شده بودم اما ایمان دارم که شایسته دعوت شدن بودم حتی با وجود ابهامات در مورد آمادگیم. باید آنجا می‌بودم. فوتبال به من بدهکار است. شاید این دلیلی بود که فوتبال را کنار گذاشتم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایتالیا یوونتوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاری: خیبر صعود کن و قهرمان شو!

به گزارش "ورزش سه"، سال ۱۴۰۲ برای محمد ستاری متفاوت گذشت. او در نیم فصل اول در لیگ یک توپ می‌زد و در نیم فصل دوم راهی لیگ برتر شد. محمد ستاری در این مورد به خبرنگار ما گفت: من به ناچار و با توجه به شرایطی که پیش آمد و قوانینی که گذاشتند که خیلی از بازیکنان بیرون ماندند، لیگ یک را انتخاب کردم. اولش خیلی ناراحت بودم و بعد از ده سال حضور در لیگ برتر خیلی برایم سخت بود به لیگ یک بروم ولی این اتفاق برایم افتاد.

او ادامه داد: طبیعی بود که ناراحت باشم اما پس از پیوستنم به خیبر و گذشت زمان متوجه شدم که اتفاق خوبی برایم رخ داده است چرا که با مردم فوق‌العاده خون‌گرم آشنا شدم و در یک تیم قوی با کادرفنی و مدیریت بسیار عالی عضو شدم که توانستیم یک نیم فصل خیلی خوب را کنار آن‌ها رقم بزنیم و به رده دوم دست یافتیم که پس از جدایی من آن‌ها با ادامه روند خوب به صدر جدول رسیدند و مطمئنم لیاقت قهرمانی و صعود به لیگ برتر را هم دارند و امیدوارم بهترین‌ها برای این تیم رقم بخورد. از رضا مهاجری، فراز کمالوند و مسعود عبدی تشکر می‌کنم که برای جدایی من و پیوستنم به تیمی که دو سال در آنجا بازی کرده بودم با درخواستم موافقت کردند تا بعد از یک نیم فصل دوباره به لیگ‌برتر برگردم.

او در مورد پیوستن به پیکان عنوان کرد: ماجرای جدایی من از خیبر به تجربه‌ی خوب کار کردنم با رضا عنایتی در هوادار برمی‌گردد که این موضوع پیشنهاد پیکان را برای وسوسه انگیز می‌کرد زیرا وقتی یک بازیکن می‌خواهد در نیم فصل جابه‌جا شود بهتر است با شناخت کامل از کادرفنی تیمی که می‌خواهد آنجا بازی کند همراه باشد و من حتی قبل از صحبت‌های نهایی با آقا رضا چند بازی آخر پیکان در نیم فصل اول را دیده بودم و به نظرم آن‌‌ها خیلی خوب بازی می‌کردند و پتانسیل بالایی داشتند و فقط به‌خاطر جوانی و کم تجربگی بازیکنان نتوانسته بودند نتیجه بگیرند که خداراشکر در نیم فصل دوم با پیروزی مقابل سپاهان در اصفهان و ملوان در تهران شروع خیلی خوبی داشتیم و فقط مقابل پرسپولیس اسیر جوانی بازیکنان‌مان و اتفاقات فوتبالی شدیم که اگر زمان به عقب بازگردد دیگر آن‌ اشتباهات رقم نمی‌خورند و آن‌طور مقابل پرسپولیس جریمه نمی‌شدیم.

این بازیکن در ادامه صحبت‌هایش راجع به پیکان گفت: در کل پیکان با حضور شخصی مثل جناب اینانلو در هیئت مدیره، احمد مددی در سمت مدیرعاملی و کادرفنی خوبی مثل آقایان عنایتی، رجب‌زاده و رضاپور پتانسیل موفقیت را دارد و در نقل و انتقالات نیم فصل هم با اضافه کردن بازیکنان باتجربه تیم به خوبی تقویت شد. حمایت کادر مدیریتی از این تیم خیلی خوب بوده و صحبت‌های انگیزشی که آن‌ها برای مجموعه‌ی تیم انجام می‌دهند باعث بالا رفتن روحیه تیم می‌شود و از همین‌جا از آن‌ها تشکر می‌کنم.

ستاری درباره بازی پیش رو عنوان کرد: ما به زودی تمرینات خود را برای ادامه لیگ و رویارویی با تیم متحول شده‌ی استقلال خوزستان که دو هفته‌ی پیش ذوب‌آهن را در اصفهان شکست دادند آغاز خواهیم کرد و امیدواریم از امتیاز میزبانی استفاده کنیم و بتوانیم حداکثر امتیاز را در این مسابقه کسب کنیم چراکه رقابت در پایین جدول بسیار نزدیک است و با یکی دو بازی جای تیم‌ها عوض می‌شود و کوچکترین غفلتی باعث سقوط یک تیم می‌شود. به نظرم در ده هفته‌ی پایانی می‌توانیم یک عملکرد خیلی خوب را از خود نشان دهیم و پتانسیل این را داریم که یک رتبه‌ی آبرومند در جدول کسب کنیم و ارزش‌های خودمان را نشان دهیم.

ستاری در پایان افزود: برای خیبر هم آرزوی موفقیت و صعود به لیگ برتر را دارم. امیدوارم مردم خیبر خرم آباد صاحب یک سهمیه لیگ برتری باشند.

دیگر خبرها

  • علی دایی و راز بزرگ آقای گل پرسپولیس
  • (ویدئو) خیلی زیبا بودم، جنگ نابودم کرد
  • روایت شیرین: از اینجا تا ابدیت با یک پاس گل
  • ماراتن ادامه‌ترین: پراسترس‌ترین ست پنجم لیگ والیبال
  • ماجرای اخراج دایی و حضور احمدی‌نژاد در رختکن تیم ملی
  • مسی: تا زمانی که بتوانم مفید باشم، به فوتبال ادامه می‌دهم؛ تمام رویاهایم را محقق کرده‌ام
  • اسرار زندگی خاص‌ترین فوتبالیست ایرانی ساکن ایتالیا؛ دیوید قره‌باغی کیست؟
  • زنگ‌ خطر ساوت‌گیت: این همه مصدوم ندیده بودم
  • اگر من خداناباور بودم ...(فیلم)
  • ستاری: خیبر صعود کن و قهرمان شو!