Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: نمایشگاه فناوری نانو نمونه‌ای از همکار‌های بخش صنعتی و علمی و نشان دهنده میزان پیشرفت و بالندگی ایران در این عرصه است. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، جمشید انصاری معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور بعد از بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو دستاورد‌های ارائه شده در این نمایشگاه را بسیار مفید و قابل توجه عنوان کرد و گفت: آنچه که متخصصین در حوزه فناوری نانو ایجاد کرده‌اند را می‌توان به عنوان یکی از افتخارات ملی به حساب آورد و تجارب مشابه در حوزه علوم و فناوری‌های پیشرفته نشان می‌دهد که ما از زمان بهترین استفاده را کرده‌ایم و به جای صرف وقت و اهتمام در دستیابی به قابلیت‌های موجود در تولیدات سنتی توانستیم با اتکا به نیرو‌های توانمند در حوزه‌های علمی به جایگاه مثبتی در عرصه تولید محصولات برسیم به عبارت دیگر توانستیم در مدت کوتاهی از انرژی و توان خود در مسیر پیشرفت حوزه‌های علمی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه داد: فناوری نانو و آی‌تی از حوزه‌هایی هستند که به ارتقای جایگاه جهانی ما کمک می کنند اگر در صنایع مختلف دیگر مانند خودروسازی در بین ۵۰ کشور اول دنیا هستیم، اما در عرصه تولید دانش و محصولات مبتنی بر فناوری نانو می‌توانیم در بین ۵ کشور برتر جهان قرار بگیریم که علاوه بر ارزش افزوده بیشتر برای محصولات تولیدی مبتنی بر این فناوری، امکان داشتن نیرو‌های توانمند بیشتر در این حوزه را برای کشور نیز فراهم می‌کند.

معاون رییس جمهور اظهار کرد: این نمایشگاه نمونه‌ای از همکار‌های بخش صنعتی و علمی کشور است و نشان دهنده میزان پیشرفت و بالندگی ما در این عرصه است. در بازدیدی که از نمایشگاه داشتم تولیدات و دستاورد‌های ارائه شده خوب بودند.

گفتنی است دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو حرکت به سمت صنعتی شدن برنامه ریزی شده است و بر همین اساس با افزایش ۵۰ درصدی شرکت‌های صنعتی مواجه است. در این دوره استقبال شرکت‌ها به حدی بود که فضای نمایشگاه به دو سالن خلیج‌فارس، سالن ملل افزایش یافت

همچنین در این نمایشگاه ۲۰۰ شرکت و نهاد حضور دارند و این دوره متفاوت از سا‌ل‌های گذشته با هدف تجاری‌سازی دستاورد‌ها و محصولات فناوری نانو با توسعه صادرات و توسعه بازار در داخل و خارج از کشور برگزار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نمایشگاه فناوری نانو جمشید انصاری فناوری نانو تجاری سازی محصولات دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۵۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر دهقانی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه جدی دولت برای توسعه فناوری هوش مصنوعی افزود:با حمایت و پیگیری جدی شخص رئیس‌جمهوری، معاونت علمی و مرکز ملی هوش مصنوعی امسال شاهد ارتقای جایگاه، کاربرد‌ها و رتبه ایران در هوش مصنوعی خواهیم بود و سرعت این توسعه افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای کاربردی‌سازی مقالات علمی و مقاله‌های این حوزه افزود: رتبه تولید علم عموماً به تعداد مقالات علمی و ضریب تأثیر آنها ارجاع داده می‌شود. برای آن‌که بتوانیم تولیدات علمی و پژوهش‌ها را کاربردی کنیم به زیرساخت‌ها و سخت‌افزار‌های پیشرفته، قانون‌گذاری یا تنظیم‌گری و حمایت‌های عملی و اجرایی نیاز داریم.

دکتر دهقانی با اشاره به راه اندازی مرکز ملی هوش مصنوعی و نقش آفرینی شورای راهبری فناوری هوش مصنوعی با هدف توسعه کاربرد‌های این فناوری به دست مردم عنوان کرد: ایجاد بستر و زمینه توسعه زیرساخت‌ها و امکانات کاربری هوش مصنوعی از اهداف اصلی این مرکز ملی است، به طوری که بخش خصوصی بتواند با استفاده از امکانات و کاربری سخت‌افزارها، توسعه ابزار‌ها و کاربرد‌های هوش مصنوعی را محقق کند. بخش خصوصی در این امر نقش آفرینی خواهد کرد و زیرساخت‌های پردازشی و پایگاه‌های داده‌ای بزرگ را فراهم می‌کند. داده از مهم‌ترین ابزار‌هایی است که کمک می‌کند جریان کاربردی‌سازی هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف پزشکی، ارتباطات و مالی و دیگر حوزه‌ها شکل گیرد.

وی با اشاره به تمرکز جدی شخص رئیس‌جمهوری، معاونت علمی و مرکز ملی هوش مصنوعی بر توسعه و کاربردی سازی این فناوری گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از نظر عملیاتی و اجرایی شدن کار‌های کاربردی سال پرباری باشد تا کشور هم از نظر رتبه کاربرد هوش مصنوعی سریع‌تر ارتقای پیدا کند.

دیگر خبرها

  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • آمادگی وزارت علوم برای همکاری با بریکس در حوزه آموزش‌های مهارتی
  • آمادگی برای همکاری با سایر دستگاه‌ها جهت ترویج گفتمان علم، فناوری
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان به‌دست دانش بنیان‌ها