Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:41:59 GMT

جزئیات بازگشت به تحصیل دانشجویان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۵۳۶۶

جزئیات بازگشت به تحصیل دانشجویان اعلام شد

عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر و جواد علمائی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد، دستورالعمل بازگشت به تحصیل دانشجویان را به رؤسای استان‌ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی این دانشگاه ابلاغ کردند.

براساس این دستورالعمل ادامه تحصیل دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که به دلایل مختلف از ادامه تحصیل باز مانده اند (به جز دانشجویانی که به دلیل وضعیت نامطلوب تحصیلی اخراج آموزشی شده اند) در صورت مراجعه، تا پایان ۳۱ شهریور ۹۹ بلامانع اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستورالعمل مشمول دانشجویان تحصیلات تکمیلی که فقط پایان نامه،  رساله آنها باقی مانده است، نمی شود، لذا برای این دانشجویان برابر ضوابط و مقررات آموزشی و با رعایت قوانین نظام وظیفه تصمیم گیری می شود.

براساس بندهای این دستورالعمل افرادی که رشته/گرایش آنها در واحد دانشگاهی دایر نبوده و در شرایط کنونی واحد و مرکز پذیرش دانشجو ندارند، مشمول این دستورالعمل نمی شوند.

نصب گاردریل در دانشگاه آزاد آغاز شد

 ایمن سازی مسیر اصلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات به مرحله نصب گاردریل سه موج از نوع H۴A۱ رسید.

 پس از انتخاب مشاور ذیصلاح و تایید طرح ایمن سازی توسط پلیس راهور، نصب دو هزار متر گاردریل دو موج در بخشی از مسیرهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، نصب ۲۸۰ متر نیوجرسی قفل شونده، بهسازی روکش آسفالت در بیش از بیست و دو هزارمتر مربع از مسیرهای داخلی، ایمن سازی پیوسته حاشیه مسیرهای اصلی از وجود سنگ ریزه های ناشی از فرسایش طبیعی خاک و سنگ دامنه های مشرف به مسیر اصلی و نصب حدود چهار هزار متر گاردریل سه موج آغاز شد.

این عملیات با کوبیدن بیش از سه هزار پایه و نصب بیش از بیست هزار قطعه به یکدیگر، یکی از عملیات های منحصر به فرد ایمن سازی مسیر در کشور است.

پیش بینی می شود این پروژه که با حضور ناظران ذی‌صلاح در حال انجام است حداکثر ظرف مدت یکماه آینده به اتمام برسد.

تشکیل اولین کنسرسیوم مراکز تحقیقاتی در زمینه فناوری نانو در دانشگاه آزاد

مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی از تشکیل اولین کنسرسیوم مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه فناوری نانو خبر داد.

عبدالله محمدی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو از تشکیل اولین کنسرسیوم مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه فناوری نانو خبر داد و گفت: اعضای این کنسرسیوم شامل مراکز تحقیقاتی واحدهای شیراز، تبریز، تهران جنوب و مرودشت است.

وی با تاکید بر سابقه تحقیقات در کشور، بر لزوم ارتقای بهره‌وری و انطباق طرح‌های تحقیقاتی با نیازهای اصلی کشور به دلیل مشکلات اقتصادی و محدودیت منابع تاکید کرد و از تمامی واحدهای دانشگاهی خواست مراکز تحقیقاتی را جدی گرفته و از این مراکز حمایت‌های لازم را داشته باشند.

مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پراکنده‌کاری، انجام پژوهش‌های موازی و عدم انطباق طرح‌های تحقیقاتی با نیازها و اولویت‌های اصلی کشور، از معضلاتی است که منجر به اتلاف منابع و توان علمی می‌شود. تشکیل شبکه مراکز علمی و تحقیقاتی فعال در حوزه‌های مرتبط با یکدیگر در قالب کنسرسیوم، می‌تواند این معضلات را به حداقل برساند.

محمدی یادآور شد: هماهنگی، برنامه‌ریزی و اشتراک‌گذاری توان علمی، موجب هم‌افزایی و رشد و شتاب هرچه بیشتر در مسیر رفع نیازهای تحقیقاتی جامع می­شود. اعضای کنسرسیوم‌ها می‌توانند با تقسیم کار، پرهیز از موازی‌کاری، انتقال و اشتراک تجربیات بر مبنای برنامه ای منسجم، در راستای چشم‌اندازی مطلوب و معقول حرکت کنند.

وی افزود: پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد در راستای سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به راه‌اندازی و حمایت از کنسرسیوم در حوزه‌های مختلف علمی از جمله کشاورزی، عمران، نانو، بیوتکنولوژی و ... اقدام خواهد کرد که اولین آن، کار خود را در زمینه فناوری نانو شروع می‌شود.

دانشگاه آزاد به عنوان تنها نماینده ایران در نمایشگاه بین‌المللی آموزش ۲۰۱۹ قزاقستان شرکت می کند
نمایشگاه بین المللی آموزش ۲۰۱۹ جمهوری قزاقستان از پنجم تا شانزدهم اکتبر (۱۳ تا ۲۴ مهرماه) در شهرهای مختلف کشور قزاقستان در حال برگزاری است میزبان دانشگاه های برتر سی کشور دنیا از جمله چین، ترکیه، ایتالیا، امریکا، کره جنوبی، انگلستان، آلمان، فرانسه، ژاپن، جمهوری چک و دیگر کشورهاست.

دانشگاه آزاد با حضور نمایندگان خود از معاونت بین الملل، واحد علی آباد کتول و واحد قزوین در شهر آلماتی، نسبت به معرفی دستاورهای دانشگاه به متقاضیان کشور قزاقستان و مذاکره با برخی دانشگاه های برتر دنیا برای انجام دوره های مشترک، برگزاری دوره های کوتاه مدت و سایر زمینه های همکاری رایزنی های مؤثری داشته است.

در این نمایشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان تنها نماینده از جمهوری اسلامی ایران‌ حضور فعال دارد. این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای معرفی مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی جهت جذب دانشجویان خارجی و بررسی زمینه های مختلف همکاری های علمی بین المللی با دانشگاه های برتر دنیا است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی فناوری نانو دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۵۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی

ایسنا/سیستان و بلوچستان در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پیرامون علل مهاجرت و پیامدها و راهکارهای پیشگیری از آن بحث و بررسی شد.

در دومین روز از برگزاری این همایش، چنگیز رحیمی عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز در زمینه "ساماندهی مدیریت خدمات مشاوره برای مدیران" و اسکندری عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه "راهکارهای حل چالش های روانی - اجتماعی دانشجویان، به ارائه سخنرانی پرداختند.

 باباپور عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز نیز درباره " علل مهاجرت و پیشگیری از آن اظهار کرد: برخی از کشورها تلاش دارند نخبگان و یا دانشجویان ما را به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و .. به مهاجرت وادار کنند که لازم است دانشجویان را نسبت به پیامدهای مهاجرت هوشیار کنیم.

وی همچین به تشریح چالش های ترویج سبک زندگی سالم پرداخت و گفت: با پیشگیری از افراط و تفریط در زمینه های مختلف می توانیم چرخ زندگی را متعادل کنیم.

پرسش و پاسخ شرکت کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی از دیگر برنامه های دومین روز همایش ملی بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • برداشت ۳ تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد زواره
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی