Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@22:34:32 GMT

درمان 250 زائر خارجی در نقطه صفر مرزی

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۵۴۵۷

درمان 250 زائر خارجی در نقطه صفر مرزی

محمد موسوی گفت: تا امروز حدود 250 نفر از کل زائران وارد شده به خاک کشور از مرز دوغارون به طور کامل درمان و حدود 7 نفر به بیمارستان خاتم الانبیاء به عنوان بیمارستانی مرزی تایباد ارجاع داده شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد موسوی، رئیس اداره بهداشت و درمان شهرستان مرزی تایباد در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون وضعیت تدابیر بهداشتی و پزشکی برای زائران اتباع خارجی اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان غرفه‌هایی در مسیر ورود زائران ایجاد کرده است و خدمات رسانی به زائران را انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از زمانی که برنامه ریزی اولیه در سطح شهرستان انجام شد، شبکه بهداشت و درمان در قالب چندین تیم بهداشتی همانند سال های گذشته در مرز مستقر هستند.

رئیس اداره بهداشت و درمان شهرستان تایباد گفت: سه تیم فعال پزشکی در سطح مرز درغارون به عنوان پایگاه بهداشتی شهرستان تایباد در بدو ورود کلیه زائران کربلا امور بهداشتی را ارائه می دهند و افراد در همان نقطه صفر مرزی مورد شناسایی، واکسیناسیون و خدمات بهداشتی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: تیم دوم مستقر در مرز شامل پایگاه درمانی می شود که در حال حاضر خدمات درمانی و دارویی را برای تمام زائران ارائه می دهند.

موسوی تصریح کرد: تیم سوم نیز مسئول بهداشت محیط است و نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی توزیع شده را برعهده دارد و بر ارائه نذورات به زائران نیز نظارت و کنترل دارند.

وی افزود: تا امروز در ارتباط با خدمات درمانی، حدود 250 نفر از کل زائران وارد شده به خاک کشور از مرز دوغارون به طور کامل درمان و حدود 7 نفر به بیمارستان خاتم الانبیاء به عنوان بیمارستانی مرزی تایباد ارجاع داده شده اند تا ادامه خدمات در آنجا به زائران ارائه شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۵۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ فرشیدی افزود: مراکز سراج در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۵ استان کشور راه اندازی شده است. معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به سمت درمان مشکلات اجتماعی پیش می‌رویم با مشارکت‌های مردمی، سعی کردیم که ارتباطجامعه با روانشناسان را تقویت کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: طی سال گذشته غربالگری سلامت روان با ۸ شاخص برای غربالگری اختلالات اضطرابی و خلقی اجرا شده و ۱۲ و ۶ دهم درصد باید تکمیل شود که تاکنون به ۸ و ۴ دهم درصد رسیده است. به گفته مسئولان بیمه سلامت ۶ خدمت از خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار گرفته­ و این پوشش دهی در حال افزایش است. مصلحی از فعالیت سه هزار و ۳۰۰ روانشناس در شبکه بهداشت و درمان کشور خبر داد و گفت: خدمات سلامت روان به صورت رایگان در مراکز جامع خدمات سلامت در سراسر کشور ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • مهر و موم مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت