Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@11:45:43 GMT

مچ‌انداز مهابادی قهرمان کشور شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۵۵۰۷

مچ‌انداز مهابادی قهرمان کشور شد

چیا حسن‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی کشور در بین ۱۲ مچ‌انداز برتر و حرفه‌ای کشور در ۶ وزن و در ۲ راند برتری روز جمعه هفته گذشته به میزبانی تهران برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مسابقات «سیداحمد سیدابراهیمی» در وزن ۷۸ کیلوگرم و در بخش راست‌دست‌ها به مصاف حریف خود «سامی حاج مرادی» رفت و توانست در ۲ راند متوالی حریف خود را شکست داده و عنوان قهرمانی کشور را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این ورزشکار ۲۱ ساله مهابادی جزء استعدادهای برتر کشور در رشته مچ‌اندازی است، اضافه کرد: «سیداحمد سیدابراهیمی» به عنوان تنها مچ‌انداز آذربایجان‌غربی در این مسابقه شرکت کرده بود که ضمن شکست حریف قدرتمند خود توانست در بین ۶ مچ‌انداز اول کشور قرار بگیرد.

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام مهاباد اظهار داشت: این ورزشکار شایسته مهابادی مرداد سال جاری نیز در مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی کشور در رده سنی امید و در وزن ۸۰ کیلوگرم مدال طلای راست دست و مدال نقره چپ دست را کسب کرده بود.

سید احمد سید ابراهیمی متولد ۱۳۷۷ مهاباد است و سابقه کسب ۱۰ مقام قهرمانی کشور و یک مقام سوم کاپ آزاد آسیایی قزاقستان در سال ۲۰۱۶ را در کارنامه دارد. 

رشته مچ‌اندازی از سال ١٣٨٥ وارد ایران شد و کمیته این رشته در زیرمجموعه فدراسیون پرورش اندام قرار دارد.

مچ‌اندازی یا کشتی بازو ورزشی است که با ۲ شرکت‌کننده برگزار می‌شود که هر ورزشکار دست خود را بر روی سطحی قرار داده و آن را از آرنج خم کرده به صورتی که فقط آرنج بر روی سطح باشد، و سپس کف دست را به دست حریف قلاب می‌کند؛ در این رشته ورزشی هدف، خواباندن دست حریف بر روی سطح است به ترتیبی که دست برنده بر روی دست بازنده سوار باشد.

شهرستان ۲۳۷ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار در قالب ۴۳ هیأت، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد پرورش اندام ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۵۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دکتری رشته شیمی آلی در دانشگاه مراغه

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه مراغه گفت: از مهرماه سال جاری اولین دوره دانشجویان دکتری شیمی آلی در این دانشگاه پذیرش خواهند شد.

دکتر مهدی اسرافیلی افزود: راه اندازی دکتری شیمی یکی از دغدغه‌های اصلی این دانشگاه در سال‌های اخیر بوده و با توجه به ظرفیت بالای اعضای هیات علمی گروه شیمی تحقق این امر می‌تواند ضامن توسعه برنامه راهبردی دانشگاه و تربیت نیروی انسانی به منظور حل مشکلات منطقه باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر این دانشگاه در ۶ رشته تحصیلی در مقطع دکتری دانشجو جذب می‌کند و در مجموع حدود ۱۰۰ دانشجوی دکتری در حال تحصیل می‌باشند.

وی از پیگیری جهت راه اندازی چندین رشته جدید خبر داد و گفت: دانشگاه مراغه دانشگاهی آینده دار و با ظرفیت بسیار بالاست و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد توسعه کمی و کیفی هر چه بیشتر این دانشگاه مخصوصا در حوزه آموزش باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بانوی دوچرخه‌سوار کازرونی قهرمان مسابقات دوچرخه‌سواری کشور شد
  • دلیل غیبت رییس اینتر در قهرمانی: ترس از بازداشت!
  • راه اندازی دکتری رشته شیمی آلی در دانشگاه مراغه
  • یونایتد قهرمان هم شود، اخراج تن‌هاخ قطعی است
  • سلام رئال مادرید به قهرمانی با شکست بارسلونا
  • مالک اینتر: آماده نوشتن تاریخ هستیم
  • کامبک کهکشانی ها در ال‌کلاسیکو/ رئال مادرید در آستانه قهرمانی
  • اصفهان نایب قهرمان مسابقات سافت بال کشور
  • راه اندازی رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ایی میناب
  • دیوید تیلور امشب المپیکی می شود