Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@10:29:28 GMT

ورود شهاب سنگی بزرگ به منظومه شمسی

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۵۵۳۳

ورود شهاب سنگی بزرگ به منظومه شمسی

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هنگامی که شهاب سنگ Oumuamua در سال ۲۰۱۷ وارد منظومه شمسی شدند دانشمندان نمی‌دانستند این جرم فضایی از کجا آمده است و اطلاعات دقیقی در مورد آن نداشتند ولی حالا فضانوردان اطلاعات بیشتری از شهاب سنگی که به تازگی وارد محیط  منظومه شمسی شده است، دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: سفینه SpaceX Crew Dragon تا ۲۰۲۰ فضانوردان را به فضا انتقال می‌دهد

ستاره شناسی به نام گِنادی بورسو اولین بار این شهاب سنگ را در آسمان مشاهده کرد و پس از آن او و دیگر ستاره‌شناسان تحقیقات گسترده‌ای را در مورد این شهاب سنگ آغاز کردند. دانشمندان تا کنون موفق شدند اطلاعاتی را در مورد محل دقیق، سرعت حرکت و هم‌چنین تاریخچه‌ای از محل شروع حرکت شهاب سنگ بزرگ را بدست آورند. 

شهاب سنگ بزرگ میهمانی مرموز در منظومه شمسی

این شهاب سنگ در حدود ۱ میلیون سال پیش شکل گرفته است و در فاصله ۵.۷ سال نوری از سیاره‌ای به نام Kruger 60 حرکت خود را آغاز کرده است، این شهاب سنگ با سرعت ۳.۴۳ کیلومتر بر ثانیه در منظومه شمسی در حرکت است. اندازه این جرم سیاه آسمانی بسیار بزرگ‌تر از سیاره زمین است و خوشبتانه بررسی‌ها حاکی از آن است که به سمت زمین حرکت نمی‌کند. سیاره مشتری در منظمومه شمسی همانند سپری برای زمین عمل کرده و اجرام آسمانی را به سمت خود جذب می‌کند.

دانشمندان علوم هوا و فضا در کشورهای مختلف جهان این شهاب سنگ را مورد مطالعه قرار داده‌اند و با تلسکو‌پ‌های قدرتمند و تصاویری ماهواره‌ای ارسالی به زمین آن را رصد می‌کنند. هنوز اطلاعاتی زیادی می‌توان از شهاب سنگ بزرگ بدست آورد و باید منتظر خبرهای جدیدی از آن بود. شهاب‌سنگ‌ها و اجرام آسمانی بسیاری در منظمومه شمسی وجود دارند که دانشمندان با بررسی آن‌ها می‎توانند اطلاعات ارزشمندی را ار نحوه شکل‌‌گیری سیارات مختلف بدست آورند.

انتهای پیام/

دانشمندان اطلاعاتی بیشتر از شهاب سنگ بزرگ بدست‌ آوردند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی بهترین ها دریچه فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، بهمن سام خانیان، دربازدید از از جایگاه زباله کلاکولی در جنگل اشکته چال رامسر از زحمات و ابتکارات شهردار وسایر عوامل تقدیر وتشکر کرد، اما آن را کافی ندانسته و با تاکید بر تسریع در اتمام عملیات خاطر نشان کرد مرتب فرآیند عملیات را رصد نموده و بعد اتمام مواعد و زمان اعلامی عذری بر عدم انجام نخواهد پذیرفت.

در این بازدید شهردار رامسر توضیحات مبسوطی در خصوص فرآیند تصفیه شیرابه ومراحل پیش تصفیه و ایجاد جاده فرعی، نصب کانال و روند ورود و خروج شیرابه پس از پیش تصفیه به دستگاه تصفیه ارائه داد و مقرر شد پس از آزمایشات مراحل خلوص اولیه تصفیه، مراحل تایید و جاگذاری و نصب دستگاه تصفیه انجام شود وحداکثر زمان اتمام این پروسه را تا ۵ ماه دیگر اعلام کرد.

امینی شاد در قسمت تفکیک زباله بیان داشت: با شرکت دانش بنیان در حال مراحل نهایی اتمام قراداد هستیم که برای اولین بار در ایران صورت می‌گیرد که با نصب این دستگاه و راه اندازی آن از زباله موجود بنزین و... تولید خواهد شد و فرآیند تنظیم قرارداد را نهایتا تا دو ماه دیگر اعلام کرد.

دادستان رامسر  با همراهی علی امینی شاد شهردار، باهری رییس منابع طبیعی و نیاستی رییس محیط زیست رامسر از سایت زباله کلاکولی در جنگل اشکته چال رامسر بازدید کرد.

گفتنی است، زباله بعنوان بزرگترین چالش محیط زیست در استان مازندران بوده که نیازمند نگاه ویژه دولت در تخصیص اعتبارات جهت احداث زباله سوز و نجات طبیعت و بشر از مخاطرات زیست محیطی است.

دیگر خبرها

  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • سر ریز شدن بند سنگی ملاتی در آبیز
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • حرکت به سمت مشارکت معنادار و عمیق مردم در ساخت مسکن
  • وعده بزرگ و جذاب پائز بعد از ورود به ایران
  • پرورش نسل زد برای ورود به دنیای کسب‌وکارهای نوآور بررسی می‌شود
  • سیاره مشتری چه زمانی شروع به حرکت در منظومه شمسی کرده است؟
  • ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر
  • تصاویر گلزنی سردار ۷ دقیقه پس از ورود به زمین مقابل بولونیا + فیلم
  • وقتی زلزله می‌شود در اعماق زمین چه خبر است؟