Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،پاشا مرادی مدیرجهاد کشاورزی گیلانغرب گفت : با توجه به عملکرد تولید سه تن شلتوک در هرهکتار، پیش بینی می‌شود در مجموع بیش از ۹۸۰ تن برنج سفید به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال برداشت و روانه بازار مصرف شود.

او گفت : برنج برداشت شده در فصل زراعی امسال در مقایسه با سال قبل از آن ۶۵۰ تن افزایش داشته و برداشت محصول نیز تا پنجم آبان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : با توجه به وضعیت منابع آبی ناشی از بارندگی‌های سال گذشته و امسال، کشت برنج در نقاطی انجام شد که از منابع آبی و از شرایط مطلوبی برخوردار بود و از آب مازاد برگشتی به چرخه استفاده مفید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: برنج کشت شده در شالیزار‌های دشت دیره و منطقه گلین از توابع این شهرستان از نوع عنبربو است که از عطر و طعم مطلوب و از مواد نشاسته‌ای کاملا مرغوب و متفاوتی برخوردار است.

مرادی افزود: کار برداشت از طریق سه دستگاه کمباین و بخشی هم به صورت دستی انجام می‌شود و با توجه به وجود سه واحد کارخانه شالیکوبی در دهستان دیره، کار شلتوک گیری نیز در همین دهستان انجام می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

عملکرد تولید سه تن شلتوک در هرهکتار

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی میادین میوه و تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۵۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران خزانه‌گیری شد

مسئول پیگیری امور معاونت تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: در سال زراعی جدید ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران خزانه‌گیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، غلامرضا رعیت‌پناه صبح امروز_یکشنبه دوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون ۱۷۳ هزار و ۲۹۹ هکتار از اراضی شالیزاری مازندران شخم و شیار شد، اظهار کرد: همچنین در سال زراعی جدید ۱۶۷ هزار و ۱۲۶ هکتار اراضی شالیزاری استان خزانه‌گیری شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیمه زراعت برنج در ۸۰۵ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد، افزود: در حال حاضر ۲۹۰ تن بذر برنج پر محصول و اصلاح شده محلی به کشاورزان شالیکار استان توزیع و مصرف شد.

مسئول پیگیری امور معاونت تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: ۱۷۸ بانک نشا برنج در مازندران در حال فعالیت هستند.

رعیت‌پناه ادامه داد: در زمینه ذخیره‌سازی آب سدها و آببندان‌های استان، هم‌اکنون میزان ذخیره آب سدهای استان ۲۴۱ میلیون متر مکعب و آب‌بندان‌ها ۳۷۰ میلیون متر مکعب است.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۱۳۱ نمونه آزمون خاک انجام شد، خاطرنشان: سطح ابلاغی برنج استان در سال زراعی ۱۴۰۳، ۲۱۵ هزار هکتار است.

کد خبر 746556

دیگر خبرها

  • نشاکاری ۲۵ درصد شالیزار‌های محمودآباد
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • شخم اولیه ۶۲ درصد از شالیزار‌های گیلان
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • ۶۲ درصد از شالیزار‌های گیلان شخم زده شد
  • خزانه گیری ۱۶۷ هزار هکتار شالیزار در مازندران
  • امسال ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران خزانه‌گیری شد
  • خزانه گیری ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران
  • خزانه گیری ۱۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • 167 هزار هکتار شالیزار مازندران خزانه‌گیری شد