Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی پیش از ظهر یکشنبه در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان همدان گفت: پژوهش‌ها در سطح استان همدان باید بر اولویت‌های تبیین شده متمرکز شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد، اشتغال، گردشگری، کشاورزی و صنعت اولویت‌های استان همدان هستند، تاکید کرد:  پژوهش‌ها باید بر این اولویت‌ها متمرکز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار همدان با اشاره به اینکه در بحث آموزش و پژوهش، ضرورت پیوند قوی و موثر بین دستگاه‌های اجرایی و مراکز علمی پژوهشی مورد تاکید است، گفت: برای بالا بردن بهره‌وری و راندمان باید با دید علمی به مسائل نگاه کرد و از یافته‌های علمی روز استفاده کرد.

وی تاکید کرد: در استان همدان با توجه به حضور مراکز علمی و دانشگاهی قوی مانند دانشگاه بوعلی و  بهره مندی از اساتید بسیار برجسته علمی، این توانمندی وجود دارد که دستگاه‌های اجرایی استان از این ظرفیت برای رفع علمی مشکلات پیش رو استفاده کنند.

وی با اشاره به اولویت‌های استان همدان شامل اقتصاد، اشتغال، گردشگری، کشاورزی و صنعت تاکید کرد: مطالعات و پژوهش های استان همدان باید روی این اولویت ها متمرکز شود.

شاهرخی اضافه کرد: اعتبارات پژوهشی استان همدان باید تجمیع و اولویت‌های استان مد نظر قرار گیرد.

استاندار همدان اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی در هفته پژوهش با قدرت و انگیزه مضاعف برای اجرای برنامه ها ورود پیدا کنند.

کد خبر 4745405

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری همدان هفته پژوهش اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان شیراز قزوین رادیو اربعین استانداری سمنان شهرکرد نیروی انتظامی خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از ایده‌های استارت‌آپی در مرکز خلاقیت و نوآوری سازمان بسیج علمی

محمد ضعیفی‌زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: در تفاهم‌نامه‌ای که به امضای رئیس دانشگاه و مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل رسیده است، مرکز نوآوری و خلاقیت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در حوزه تحقیقات انرژی معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل فعالیت خوذد را آغاز کرد.

ضعیفی‌زاده ادامه داد: هزینه راه اندازی این مرکز بیش از 10 میلیارد ریال بوده و توسط سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در راستای حمایت از ایده‌های خلاق و نوآورانه تأمین شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با بیان اینکه هدف نهایی از همه برنامه‌های حمایتی، افزایش محصولات دانش بنیان و حمایت مادی و معنوی از نیروی انسانی متخصص و تسهیل گری در صنایع پیشرو است، گفت: هدایت تخصصی سرمایه‌های انسانی استان در راستای توانمندسازی نیروی انسانی جریان علم و فناوری انقلاب اسلامی، ارتقای بهره وری حداکثری سرمایه‌های انسانی متخصص در راستای حل مسائل و نیاز‌های فناورانه حال و آینده و تشکیل هسته‌های رشد به منظور انجام پروژه رشد، ایجاد بستر جهت ورود ظرفیت دانشگاه در عرصه تحقیقاتی و صنعتی براساس اولویت قرارگاه علم و فناوری در حوزه‌های احصا شده و توسعه زیرساخت‌های نوآوری و ایجاد شبکه ارتباطی با نهاد‌های علمی تاثیرگذار و اجرای برنامه در مدیریت توسعه منابع انسانی و ایجاد ارتباط با دانشگاه و حمایت از پروژه‌های برون دانشگاهی برخی از اهداف راه‌اندازی این مرکز است.


وی محل استقرار این مرکز را ساختمان پژوهشی و آزمایشگاهی دانش دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل عنوان کرده و گفت: فضای کاری به صورت بنچ‌های اشتراکی در یک طبقه از این ساختمان و در همجواری مجموعه آزمایشگاه‌های HITECH به این مرکز اختصاص داده شده و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری در علوم مختلف از جمله علوم میان رشته ای، انرژی‌های تجدید پذیر، آب، زیست فناوری، IT و هوش مصنوعی در آن مستقر شده و همچنین اینترنت پرسرعت و امکانات چاپ و تکثیر در کنار تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی در اختیار فعالان این مرکز است.

ضعیفی‌زاده با بیان اینکه حمایت مالی و ارائه خدمات علمی- مشاوره‌ای به طرح‌ها، ایده‌ها و پایان نامه‌ها و رساله‌های خلاق و نوآورانه و هدایت آنها به طرف مجموعه‌های دانش‌بنیان از اهم فعالیت‌های این مرکز می‌باشد ادامه داد: مرکز نوآوری و خلاقیت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری که در این دانشگاه راه اندازی شده است، شدیداً مشتاق ایده‌های استارت‌آپی در رفع مشکلات منطقه‌ای است؛ بنابراین همه افراد دارای ایده‌های خلاق و نوآورانه، اعضای بسیج و سپاه، اعضای هیئت علمی و دانشجویان با عضویت در این مرکز می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند.


این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: امید است با حمایت‌های همه جانبه دانشگاه و بسیج علمی، شاهد شکوفایی ایده‌های استارت‌آپی در جهت جامه عمل پوشاندن به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش تعداد و تنوع شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح پژوهشی نقشه‌برداری فرهنگی انجام شد
  • لزوم به روزرسانی دانش علمی و مهارت‌های همکاران در رسیدگی‌های تخصصی
  • اولویت‌های پژوهشی پژوهشکده بیمه در ۱۴۰۳
  • کسب رتبه الف توسط چهار مجله پژوهشی دانشگاه کردستان
  • خدمات تخصصی تنها بانک اطلاعات علمی با دسترسی آزاد در کشور
  • حمایت از ایده‌های استارت‌آپی در مرکز خلاقیت و نوآوری سازمان بسیج علمی
  • تصویب ۹ طرح پژوهشی کاربردی در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • لزوم توجه به ارتقای کیفیت آموزشی در رشته‌های علوم انسانی
  • آغاز ثبت نام در پنجمین دوره جشنواره علمی-پژوهشی پژوهش سرا‌های دانش آموزی
  • کتاب «مقاله علمی – ترویجی» منتشر شد