Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@13:15:13 GMT

امضای ۱۴ قرارداد اکتشاف نفت و گاز در سال جاری

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۵۶۰۱

امضای ۱۴ قرارداد اکتشاف نفت و گاز در سال جاری

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از امضای ۱۴ قرارداد به ارزش ۲۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه اکتشاف در سال جاری خبر داد. ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدصالح هندی، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در مراسم اعلام جزئیات کشف میدان گازی جدید و امضای دو قرارداد پروژه لرزه‌نگاری پانیذ و باشت اظهار داشت: امضای قراردادهای اکتشافی در این برهه خاص صنعت نفت، نشان می‌دهد این صنعت همچنان زنده و پرتلاش و با امیدواری کامل به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما به استقبال تحریم و قطع ارتباط با دنیا نمی‌رویم، اما این حرکت‌ها و قراردادها نشان می‌دهد ما در تحریم دستمان را بالا نمی‌گیریم و تسلیم نمی‌شویم و با تکیه بر توان داخلی، توسعه صنعت نفت را با قدرت پی می گیریم.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از امضای 14 قرارداد به ارزش 2200 میلیارد تومان در حوزه اکتشاف در سال جاری خبر داد و گفت: هفت عملیات تعیین تکلیف شده و تا انتهای سال در مورد بقیه، اطلاعاتی ارائه خواهیم داد.

وی ادامه داد: این اکتشافات پراکندگی خوبی در کل کشور دارد و مربوط به نقاطی است که تاکنون اکتشاف نشده بود.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه "سرمایه‌ گذاری روی دیتاهای لرزه‌نگاری بلندمدت است و چند سال آینده از آنها استفاده خواهد شد، گفت: این قراردادها هم برداشت در خشکی و هم برداشت در دریا را دارد و جای خوشحالی دارد که با حمایت صنعت نفت شرکت‌های داخلی توانسته‌اند اجرای این قراردادها را برعهده بگیرند.

وی افزود: با اقداماتی که در مدیریت اکتشاف انجام داده‌ایم توانسته‌ایم در حوزه هیدروکربور مایع 130 درصد و در گاز 170 درصد برنامه محقق شده و پیش‌بینی می‌شود که اگر روال به همین صورت پیش رود در سال آینده تعهد افزایش کشف داده شود و تا پایان برنامه پنج ساله به این تعهدات برسیم.

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۵۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند

نشست متقاضیان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مخازن ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز طبیعی، مگاپروژه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار، با حضور نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور به میزبانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران برگزار شد.

 به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، رضا نوشادی، مدیرعامل این شرکت، با اشاره به دستاوردهای شرکت ملی گاز ایران در دوره تحریم گفت: بانک مرکزی، شرکت‌های ملی گاز و نفت در سال ۱۳۸۹ تحریم شدند. آن زمان ظرفیت تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز روزانه ۴۰۰ میلیون مترمکعب بود، اما امروز پس از یک دوره تحریم ۱۵ساله، حجم ظرفیت تولید گاز کشور، به روزانه ۸۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی افزود: در این بین پالایش، انتقال و توزیع این زنجیره از ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب بالاتر است و پیچیده‌ترین فناوری، با انتقال فناوری از ساخت توربین و کمپرسور از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به‌عنوان بازوی اجرایی شرکت ملی گاز ایران انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی در بخش‌های مختلف صنعت ادامه داد: جورچین صنعت گاز برای ادامه این مسیر پرافتخار، به‌منظور گسترش سطح مشارکت‌های مردمی و پاسخ‌گویی به رشد فزاینده مصرف چه در مسیر توسعه، چه تولید انرژی و محصول و چه مصرف خانگی و تجاری، نیاز به انجام هم‌افزایی گسترده‌ای دارد. در راهبرد تازه شرکت ملی گاز ایران، برای مدیریت اوج مصرف که متأسفانه آسیب نخست به تولید وارد می‌شود، تصمیم گرفتیم وارد حوزه جذب سرمایه‌ شویم و پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایستگاه‌های تقویت فشار را خدمت شما معرفی کنیم.

علیرضا بیات، مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران نیز با تأکید بر اهمیت صنعت گاز در زمینه تولید گفت: سرمایه‌گذاری در همه حوزه‌ها یکی از اصول اصلی توسعه در هر صنعت است و صنعت گاز در کشور ما جریان خونی است که در شریان اقتصادی جریان دارد و توسعه این صنعت بی‌شک به توسعه در دیگر بخش‌های تولید مانند صنایع فولادی و پتروشیمی و بخش‌های صنعتی می‌انجامد.

در ادامه این نشست، پروژه‌های ذخیره‌سازی مخزن نمکی نصرآباد کاشان، میدان هیدروکربنی شوریجه مشهد، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و پروژه بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار گاز برای سرمایه‌گذاری به نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور معرفی شدند.

گفتنی است نمایندگان شرکت‌های فولادی ازجمله شرکت ایمیدرو، گل‌گهر، توسعه آهن و فولاد، جهان فولاد، فولاد مبارکه، گهر زمین، آهن و فولاد ارفع، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد ایران و فولاد سیرجان در این نشست به ارائه پرسش‌هایی درباره این پروژه‌ها و بحث و تبادل نظر پرداختند.

دیگر خبرها

  • خبر بد برای درویش؛ توافق بازیکنان پرسپولیس در مکانی غیرمنتظره!
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • توافق خطرناک چند بازیکن پرسپولیس در رختکن!
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • خبر مهم مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری در مورد زباله سوز | امضاء پیش قرارداد زباله‌سوز ۶ هزار تنی در ماه جاری
  • نارضایتی وست‌هم از عملکرد کالوین فیلیپس؛ هافبک انگلیسی به منچسترسیتی باز می‌گردد
  • ۱۱.۵ میلیارددلار قرارداد نفتی، آن هم در سکوت رسانه ای؛ چرا؟
  • امضای ۱۱.۵ میلیارد دلار قرارداد نفتی در سکوت رسانه‌ای
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر