Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@08:11:14 GMT

باند کلاهبرداری در استان مرکزی شناسایی و منهدم شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۵۶۹۱

باند کلاهبرداری در استان مرکزی شناسایی و منهدم شد

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به دستگیری باند کلاهبرداری میلیاردی در استان مرکزی گفت: بیش از ۱۰۰ فقره کلاهبرداری ‌کارت به کارت توسط این باند صورت گرفته است. ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزاش خبرگزاری تسنیم از اراک، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی  در جمع خبرنگاران، با اشاره به کلاهبرداری‌های کارت به کارت انجام شده در کشور اظهار داشت: مردم با اعلام چند گزارش در مورد کلاهبرداری کارت به کارت از طریق تماس‌ تلفنی، پلیس را در جریان این مورد قرار دادند که سبب بررسی و جست‌وجوی پلیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مالباختگان در اظهارات خود بیان داشتند، در تماس تلفنی از سوی افراد ناشناس و با طرح برنده شدن در قرعه‌کشی اپراتورهای همراه و برنامه‌های رادیویی،‌ مخاطبان خود را به بهانه دریافت مبلغ جایزه به نزدیک‌ترین خودپرداز راهنمایی کرده و با شگردی خاص از حساب آنان برداشت می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در نهایت در بررسی تخصصی کارآگاهان پلیس، این باند کلاهبرداری  شناسایی و دستگیر شد، البته دو نفر از این اعضا در زندان با دیگر همدستان خود در بیرون از زندان همکاری می‌کردند، همچنین بعد از بررسی‌ها مشخص شد اعضای این باند با نام‌های مستعار در حال فعالیت بوده‌اند.

کلاهبرداری 40 میلیارد ریالی در گلستان کشف شد باند کلاهبرداری توسط پلیس فتا یزد متلاشی شد کی از سرشاخه‌های اصلی باند کلاهبرداری از حساب‌های بانکی در البرز دستگیر شد

مفخمی شهرستانی عنوان کرد: در این نوع پرونده‌ها همکاری خوبی بین دستگاه قضایی و پلیس صورت می‌گیرد که این موضوع سبب پیشبرد سریع‌تر و بهتر کارها می‌شود، پلیس اقدامات خود را برای این پرونده با بازجویی‌ از دو متهم زندانی شروع کرد و بعد از آن یکی دیگر از اعضای این باند که تحت تعقیب پلیس در استان‌های دیگر نیز بود، در یکی از شهرهای استان البرز شناسایی و پس از آن دستگیر  شد، در طول این عملیات تعداد زیادی از کارت‌های بانکی مورد استفاده برای کلاهبرداری‌ها کشف شد.

وی ادامه داد: پس از آن از این فرد بازجویی شده و در طول بازجویی انجام‌شده مشخص شد این فرد به همراه دو متهم زندانی پولشویی و مبالغ کلاهبرداری شده را نقد می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: بعد از انجام بازجویی‌های متعدد و انجام تحقیقات گسترده پلیس، مشخص شد بیش از 100 فقره کلاهبرداری ‌کارت به کارت توسط این باند صورت گرفته است.

مفخمی عنوان کرد: ارزش این کلاهبرداری بیش از 513 میلیارد و 700 میلیون ریال بوده است که البته این کلاهبرداری از  چند استان در کشور انجام شده است.

وی شهرستانی اضافه کرد: بعد از طی شدن مراحل قانونی و تشکیل پرونده، پرونده به مراجع قانونی تحویل داده شد، تذکر پلیس به مردم این است که برای دریافت جایزه به‌ هیچ وجه نیاز به مراجعه به دستگاه خودپرداز، اعلام رمز و سایر اطلاعات کارت نیست و مردم در صورت برخورد با چنین موضوعی با 110 تماس گیرند.

انتهای پیام/ز

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۵۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راه‌سازی در هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از انهدام باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راه‌سازی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان، مجتبی قهرمانی اظهار کرد: با هماهنگی مقام قضائی و در نتیجه اقدام به‌موقع مأموران فراجا، یک باند بزرگ بین‌المللی فعال در حوزه قاچاق دستگاه‌های سنگین راه‌سازی، شناسایی و منهدم شد.

وی افزود: اعضای این باند با استفاده از اسناد جعلی، ماشین‌آلات سنگین و دستگاه‌های راه‌سازی را از کشورهای همسایه وارد می‌کردند و با انتقال به استان‌های مرکزی کشور به فروش می‌رساندند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: تاکنون ۱۲ نفر از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شده‌اند و برای دو نفر نیز که ساکن خارج از کشور هستند، اعلان قرمز صادر شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۴ عدد از این ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی قاچاق توقیف شده‌اند و ۳۳۱ دستگاه دیگر نیز شناسایی و محل به‌کارگیری آن‌ها مشخص شده است که به‌زودی توقیف خواهند شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: ارزش مالی ماشین‌آلات راه‌سازی کشف شده بیش از پنج هزار میلیارد تومان است.

قهرمانی یادآور شد: قاچاقچیان در تمام مراحل از اقدامات مجرمانه خود تحت رصد چتر اطلاعاتی فراجا بوده‌اند و در زمان مقتضی با عملیات انجام شده توسط حافظان نظم و امنیت کشور شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان تأکید کرد: همراهی، همدلی و تعامل همه اعضای شورای تأمین و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی موجب شده است که فضای استان برای قاچاقچیان و مجرمان ناامن و در همه حوزه‌ها توفیقات خوبی در خصوص پیشگیری و مقابله با انواع جرایم محقق شود.

کد خبر 739695

دیگر خبرها

  • خریدار سکه سارق از آب درآمد
  • انهدام باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راه‌سازی در هرمزگان
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • باند ۴ نفره توزیع هروئین در اصفهان منهدم شد
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • باند قاچاق انسان در شهرستان مرزی تایباد منهدم شد
  • انهدام شبکه قاچاق ماشین آلات سنگین
  • کلاهبرداران اسکیمری در کرج دستگیر شدند/ ۲۵ میلیارد برداشت غیرمجاز
  • باند سارقان موتورسیکلت در اصفهان منهدم شد
  • کپی ۳۰۰ کارت بانکی توسط یک سوپرمارکت در گوهردشت کرج