Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اعتضاد رضوی معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  گفت: برخی از پزشکان با وجود داشتن پرونده کسب پزشکی نه طبابت می‌کنند و نه فعالیت پزشکی، بلکه به شغل‌های دیگر همچون ساخت و ساز و بازیگری و.. رو آورده اند و این موضوع از آثار مازاد نیروی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: درحال حاضر در کل کشور ۳۰هزار فارغ التحصیل دندانپزشکی وجود دارد و حدود ۱۴ هزار دانشجو در رشته دندانپزشکی در حال اشتغال به تحصیل هستند که بر این اساس سرانه ما در دندانپزشکی نسبت به منطقه رشد داشته است.

اعتضاد ادامه داد: در رشته داروسازی در حال حاضر ۲۵هزار داروساز فارغ التحصیل وجود دارد که شماره نظام پزشکی خود را دریافت کردند و حدود ۱۳هزار دانشجو درحال اشتغال به تحصیل اند که این موارد به ظرفیت‌های ما افزوده می‌شود.

معاون دانشگاه عرلوم پزشکی مشهد گفت: براساس محاسبات صورت گرفته متاسفانه ما در تمامی رشته‌های پزشکی مازاد نیرو داریم، اما امکانات آموزشی و هیئت علمی نداریم که جوابگوی این نیاز باشند.

او افزود: طرح افزایش دانشجویان پزشکی به صلاح کشور نیست ضمن اینکه دانشجویان پزشکی از حداقل‌های آموزشی برخوردار نیستند حتی برخی دانشجویان نمی‌توانند عمل‌های جراحی را از نزدیک ببینند


او بیان کرد: ۲۰۰۰استاد و بیش از ۴۰۰خوابگاه دانشجویی کمبود داریم و ظرفیت دانشجویان بیشتر از امکانات آموزشی و تجهیزات است.

انتهای پیام//ف.غ     مخاطرات افزایش ظرفیت رشته پزشکی چیست؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۵۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته

به گزارش جام جم آنلاین البرز، شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز در مراسم بزرگداشت مقام دندانپزشک که با حضور دبیر شورای دندانپزشکی وزارت بهداشت در محل دانشکده دندانپزشکی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه شاهد رشد ۵۰ درصدی در عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته هستیم و این حرکت رو به رشد بسیار ارزشمند است.
وی با تاکید بر ارزش خدمات دندان پزشکی بیان کرد: مهارت یک دندانپزشک هدیه لبخند زیبا به انسان هاست و چه بسا اعتماد به نفس یک فرد در گرو هنر دندان پزشکان است.
وی با تاکید بر قبولی ۱۰۰ درصدی دانشجویان دندانپزشکی در آزمون علوم پایه که مایه مباهات است؛ تاکید کرد: رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندان پزشکی در یک سال گذشته قابل ستایش است.
آرزو آقاکوچک زاده رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز نیز در این مراسم درباره فعالیت‌های صورت گرفته بیان کرد: همه ۵۳ دانشجوی شرکت کننده در آزمون علوم پایه اسفند ماه سال ۱۴۰۲ موفق به کسب نمره قبولی شدند که باعث مسرت است.
آقاکوچک زاده خاطر نشان کرد: میان تمام دانشکده‌های دندانپزشکی کشور، واحد توسعه تحقیقات بالینی صرفا در دانشکده دندانپزشکی البرز وجود داشته و فعال است و اقدامات بسیار ارزشمندی در این واحد در حال انجام است. وی خبر داد: در خرداد ماه امسال نخستین همایش ملی تحقیقات میان رشته‌ای در دندانپزشکی و علوم پزشکی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۳ درصدی ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی منصوب شد
  • رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته