Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@09:55:21 GMT

شاخص بازار حباب ندارد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۵۷۲۹

شاخص بازار حباب ندارد

خبرگزاری آریا - کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر من شاخص حباب ندارد؛ به این معنی که اگر با نگاه سهام بنیادی، شاخص را بررسی کنیم، مشاهده می‌کنیم که شاخص می‌تواند به رشد خود ادامه دهد و ریزش عمیقی نداشته باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا، احمد اشتیاقی درخصوص وضعیت سهم‌های بنیادین در بازار سرمایه اظهار کرد: به نظر من سهم‌های بنیادین زیر ارزش ذاتی شان معامله می‌شدند و گاهی اوقات در حال حاضر P/E‌های زیر چهار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط کنونی با توجه به اینکه گزارش‌های 6ماهه در حال انتشار است، برای بازار مشخص شده که این سهم‌ها سود 6ماهه خوبی می‌توانند به بازار گزارش کنند؛ باتوجه به این موضوع بازار به استقبال این سهم‌ها رفته‌اند؛ به طور مثال گروه محصولات پتروشیمی و فلزی معدنی در چنین شرایطی هستند.
وی افزود: از سوی دیگر بازار به این یقین رسیده سود سهم‌های بنیادی که عمدتا صادرات‌محور هم هستند، بنا به شرایط موجود (کاهش نرخ ارز) ریزشی نیست، بلکه ممکن است با افزایش‌هایی هم مواجه باشد.
مدیرعامل کارگزاری بانک آینده ادامه داد: همچنین، سرمایه‌گذاران موضوع تجدید ارزیابی شرکت‌ها را مثبت ارزیابی می‌کنند. باتوجه به اینکه در این خصوص دارایی شرکت به رخ بازار کشیده می‌شود، می‌توان گفت که این مساله در رشد بازار بی‌تاثیر نبوده و حتی می‌تواند اثر مثبتی به جا بگذارد.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: البته امکان اینکه شرکت‌های تولیدی نتوانند از این قانون استفاده زیادی داشته باشند وجود دارد. اما معتقدم، این موضوع می‌تواند از نگاه سرمایه‌گذاران موثر باشد. این انتظار می‌تواند افزایش را برای شاخص در نظر داشته باشد.
به گزارش بورس نیوز، اشتیاقی درباره کلیت بازار گفت: به نظر من شاخص حباب ندارد؛ به این معنی که اگر با نگاه سهام بنیادی، شاخص را بررسی کنیم، مشاهده می‌کنیم که شاخص می‌تواند به رشد خود ادامه دهد و ریزش عمیقی نداشته باشد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۵۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورق بازار سرمایه برگشت | افزایش ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، از ابتدای صبح امروز حال و هوای بازار سرمایه مثبت شد اغلب نمادها با صف خرید مواجه بودند.

در پایان معاملات جاری شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحد افزایش پیدا کرد و به دو میلیون و ۲۰۶ هزار و ۹۰۷ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز ۲۴۵۸ واحد رشد کرد و در عدد ۷۲۶ هزار واحد ایستاد.

تغییر محدوده نوسان قیمت صندوق های طلا در روز جاری

روز دوشنبه بیش از ۱۶۲ هزار معامله در بازار بورس انجام شد که ارزش آن بالغ بر ۲۹۵۰ میلیارد تومان بود. حجم معاملات نیز به بالای ۶.۲ میلیارد رسید.

فملی، فارس و فولاد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به ذوق، فاذر و شستا اشاره کرد که بجز فاذر بقیه نمادها سبز شدند.

دامنه نوسان معاملات بورس به حالت قبل برمی گردد

در سومین روز معاملات هفته بازار فرابورس نیز ۶۳ واحد رشد کرد و به رقم ۲۴ هزار و ۷۰۸ رسید. تعداد معاملات امروز فرابورس بیش از ۸۸ فقره بود که ارزش آن ۳۹۳ هزار میلیارد تومان شد.

آریا، هرمز و شگویا بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس داشتند که به جز آریا دو نماد دیگر مثبت شدند. همچنین فصبا، نخری و بیوتیک از نمادهای پرتراکنش امروز فرابورس بودند.

کد خبر 844625 برچسب‌ها شاخص کل بورس خبر مهم بورس تهران بورس - فرا بورس

دیگر خبرها

  • ورق بازار سرمایه برگشت | افزایش ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل
  • ورق بازار سرمایه برگشت
  • بورس ۱۰ هزار واحد مثبت شد
  • بورس کاهشی شد | افت ۱۱ هزار و ۱۹۳ واحدی شاخص کل
  • بورس قرمز شد
  • بورس کاهشی شد/ نوسان زودگذر است
  • شیب ریزش شاخص بورس کند شد
  • بورس کاهشی شد
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
  • خبر خوش برای سپاهان از بازار بورس!