Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر هیئت مرکزی جذب وزارت علوم گفت: از تعداد ۲۳۸۵۶ متقاضی جذب هیئت علمی ۹۵.۲ درصد در داخل  کشور درس خوانده‌اند و ۴.۸ درصد فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های خارج از کشور هستند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در جلسه ۲۳۶ هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی، رضوان طلب دبیر هیئت مرکزی جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گزارشی پیرامون جذب و تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی این وزارتخانه در ۱۰ سال گذشته ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضوان طلب در این گزارش آورده است: در طول این مدت ۲۳۸۵۶ عضو پیمانی جذب شده‌اند و ۱۲۶۹ پرونده تبدیل وضعیت بند «ز» و بند «پ» هم در این مدت بررسی شده و همچنین ۲۲۴ نفر نیز به عنوان اعضای گروه معارف تأیید شده‌اند.

دبیر هیئت مرکزی جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: از تعداد ۲۳۸۵۶ متقاضی ۹۵.۲ درصد در داخل  کشور درس خوانده‌اند و ۴.۸ درصد فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های خارج از کشور هستند.

رضوان طلب افزود: ۱۰ کشور به ترتیب مالزی، هندوستان، فرانسه، انگلستان، ایالات متحده آمریکا، کانادا، آلمان، استرالیا، ژاپن و روسیه کشور‌هایی بوده‌اند که فارغ‌التحصیلان جذب شده در آن کشور درس خوانده‌اند.

پس از سخنان رضوان طلب، اعضای هیئت عالی جذب، مقرر کردند آئین نامه به کارگیری مربیان و اساتید بازنشسته تدوین شود تا مشکلی در ارتقاء مربیان و به کارگیری اساتید جوان ایجاد نشود.

محمد مهدی طهرانچی نیز در این نشست مطرح کرد: بکارگیری مربی در آزمایشگاه‌ها بلااشکال است و باید نظام ارتقاء این اعضاء نیز تدوین شود.

وی افزود: آئین نامه بکارگیری بازنشستگان که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، مبنای عملکرد ماست. همچنین مقرر شد قانون نظام آموزش مهارتی مصوب مجلس شورای اسلامی برای سنجش صلاحیت حرفه‌ای مربیان ملاک عمل باشد.

در پایان جلسه ۲۳۶ هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی تعدادی از اعضای هیئت‌های اجرایی جذب و کارگروه‌های صلاحیت عمومی دانشگاه‌های علوم و فنون فارابی، صنعتی مالک اشتر، ملایر، بوعلی سینا، یزد، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، منطقه ۲ دانشگاه آزاد اسلامی شامل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، صنعتی شریف، علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز، علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک تأیید صلاحیت شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۵۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «در شکوه هفتمین اقرار» در یزد
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • خسروپناه: برداشتن موانع قانونی؛ راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان