Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع خسارات وارده به حوزه کشاورزی استان در بازه ۶ ماهه، ۳۴ درصد مربوط به شهرستان شیروان بوده است.

عبدالحسین نامور اظهار داشت: عمده خسارات وارده در ماه های فروردین و اردیبهشت بود که به حوزه زراعت، باغبانی، تاسیسات و امور زیربنایی بخش کشاورزی آسیب های زیادی وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بدون ارائه آماری از میزان خسارات بخش کشاورزی شیروان در نیمه سال گذشته، میزان خسارات امسال این حوزه را بیشتر از پارسال دانست و گفت: بیشترین خسارات این بخش مربوط به سرمازدگی در حوزه باغی بود که ۲ هزار و ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

 نامور بدون اشاره به پهنه مزارع و باغ های خسارت دیده، افزود: همچنین در سال جاری سیل ۱۵۰ میلیارد ریال و تگرگ ۱۷۰ میلیارد ریال به حوزه کشاورزی شهرستان شیروان خسارت وارد کرد که بیشترین آن متوجه باغ های سیب، انگور و گردوی منطقه شد.

شهرستان شیروان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

۷۱۸۶/۵۱۳۲۳
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل کشاورزی خراسان شمالی شیروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب به ۳۰ رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد

محمد نبی یزدانی در بازدید از مزارع خسارت دیده فنوج گفت: با توجه به قطع شدن آب بخش کشاورزی بازگشایی فوری برخی از قنوات در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی فنوج ادامه داد: شهرستان فنوج دارای ۲۲۰ رشته قنات بوده که در حال حاضر ۱۷۵ رشته آن فعال است.

وی با بیان اینکه با صرفه‌ترین، منطقی‌ترین و مطمئن‌ترین شیوه استحصال آب، قنات است و همین موضوع ضرورت مرمت و بازسازی آنها را دوچندان می‌کند، گفت: حدود ۹۰ درصد آب مورد نیاز کشاورزی این شهرستان از آب قنوات تامین می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیلاب به ۳۰ رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • رقابت ۲۷۰ چوخه کار در مسابقات کشتی شیروان
  • خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی
  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد
  • بارش‌های سیل‌آسا در ‌هرمزگان/ از انسداد تا طغیان رودخانه
  • خسارت بیش از ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کنارک
  • بارندگی اخیر بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی کنارک خسارت زد
  • وقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت
  • بارندگی، سه میلیارد ریال به شهرستان دیّر خسارت وارد کرد