Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بر اجرای طرح کنترل مجرمان حرفه‌ای در سطح تمام شهرستان‌ها نیز تاکید کرد. ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمد قاسمی صبح امروز در نشست ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای که با حضور مدیران و مسئولان مربوط برگزار شد، اظهار داشت: کنترل مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای امری مهم بوده و در همین راستا باید بانک اطلاعاتی ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: کنترل و پایش مجرمان خطرناک و سابقه‌دار در دستور کار بوده و باید در این زمینه برنامه‌ریزی جدی انجام شود تا شاهد کاهش جرائم باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به اهمیت نظارت بر مجرمان حرفه‌ای گفت: دستورالعمل اجرایی نظارت بر مجرمان سابقه‌دار از سال گذشته ابلاغ شده و باید شرایط اجرای مطلوب این طرح فراهم شود.

قاسمی با بیان اینکه زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری جهت راه‌اندازی بانک اطلاعاتی مجرمان باید فراهم شود، عنوان کرد: استفاده بهینه از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی مربوط در زمینه جمع‌آوری اطلاعات مجرمان امری مهم بوده و باید مدنظر باشد.

وی بر اجرای طرح کنترل مجرمان حرفه‌ای در سطح شهرستان‌ها نیز تاکید کرد.

رئیسی در بازدید از مجتمع شهید مطهری: به سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار رحم نکنید + فیلممجازات زندان باید تنها برای افراد شرور، سابقه‌دار و خطرناک استفاده شود‌از گوشه و کنار یزد | شکارچی سابقه‌دار در تفت دستگیر شد‌

شناسایی بیش از 740 مجرم حرفه‌ای در استان قزوین

سرهنگ آرش مرادی رئیس پلیس آگاهی استان قزوین در این نشست اظهار داشت: تحت کنترل بودن مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی پلیس آگاهی بوده و در این مسیر از تمام امکانات و تجهیزات بهره‌گیری می‌کند.

وی بیان کرد: حفاظت از جان و مال مردم از وظایف ذاتی پلیس بوده که در این مسیر دستگاه‌های اجرایی مربوط نیز باید همکاری و تعامل جدی داشته باشند تا اهداف مدنظر تحقق یابند.

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین با اشاره اهمیت کنترل مجرمان سابقه‌دار گفت: براساس قانون مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای باید از 72 ساعت پیش از آزادی از زندان تحت کنترل باشند و هر گونه رفتار مشکوک شناسایی شود.

مرادی خاطرنشان کرد: پلیس آگاهی ناجا وظیفه کنترل این مجرمان را برعهده داشته در حالی که بسیاری از باندهای سرقت و جرایم مختلف از زندان تشکیل شده و باید اقدامی صورت گیرد تا در این زمینه اطلاعات کافی به دست آید.

وی افزود: براساس آمارها 60 درصد سرقت‌های کشور توسط 200 هزار سارق اتفاق افتاده که با برنامه‌ریزی، شناسایی و کنترل این مجرمان می‌توان از بروز بسیاری از جرائم و سرقت‌ها جلوگیری کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین عنوان کرد: در مسیر شناسایی و کنترل مجرمان، پلیس آگاهی به تنهایی دچار مشکل می‌شود بلکه باید بانک اطلاعاتی سایر دستگاه‌های اجرایی مربوط نیز استفاده شود و مسئولان باید این مهم را مدنظر قرار دهند.

مرادی بیان کرد: تاکنون 748 مجرم حرفه‌ای در سطح استان قزوین شناسایی شده و تحت کنترل هستند تا با مشاهده هر گونه اقدام مشکوکی، تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی افزود: کاهش جرم در جامعه امری مهم بوده و مشارکت همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد به همین منظور پلیس آگاهی در زمینه هر گونه همکاری برای کاهش جرائم اعلام آمادگی می‌کند.

انتهای پیام/ز

R41364/P/S6,63/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۵۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مسدودی بیش از هزار و ۳۰۰ کارت ملی در استان قزوین

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حسین رجبی افزود: در سال‌های اخیر در برخی از احکام، محرومیت‌های اجتماعی از قبیل مسدود کردن اسناد هویتی و کارت ملی باعث می‌شد تا زندگی فرد دچار مشکل شود و تا زمانی که با دستور قضایی این محدودیت رفع نشود افراد نمی‌توانند از خدمات بهره‌مند شوند.   وی ادامه داد: به همین منظور پس از دستور رییس قوه قضاییه و به منظور رعایت حال حقوق شهروندان،  برای آزادسازی اسناد هویتی و کد ملی این افراد اقدام شد.   دادستان قزوین افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، اسناد هویتی هزار و ۳۱۵ نفر در استان  توقیف است که دستورات لازم برای رفع مسدودی این اسناد به اداره ثبت احوال استان صادر شده است.   رجبی اضافه کرد:  همچنین به قضات ابلاغ شد تا از صدور دستور مسدودی کد ملی و اسناد هویتی محکومان خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • دستور دادستان فردیس به شهرداری برای ساماندهی «پارک تندرستی»
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد
  • دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی
  • پلمب سومین رستوران متخلف با دستور دادستان عمومی و انقلاب در شهرستان طرقبه شاندیز
  • دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان
  • نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران
  • رفع مسدودی بیش از هزار و ۳۰۰ کارت ملی در استان قزوین
  • سالیانه ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب در استان قزوین داریم
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم