Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور در نشستی مطبوعاتی با نخست وزیر پاکستان تاکید کرد که تهران و اسلام آباد بر این نکته اشتراک نظر دارند که مسایل منطقه راه حل سیاسی دارد و این مسایل باید از طریق گفتگو بین کشورها حل و فصل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسن روحانی عصر یکشنبه در توضیح جزئیات نشست با نخست وزیر پاکستان، به خبرنگاران گفت: آقای عمران خان راجع به امنیت منطقه حساس خلیج فارس نکاتی داشتند که ما هم آنها را تأیید می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور تصریح کرد: نخست وزیر پاکستان بر این نکته تأکید داشتند که کلید حل و فصل مسأله، پایان یافتن جنگ یمن، آتش بس فوری و کمک به مردم یمن است که این می‌تواند آغاز بسیار خوبی باشد.    روحانی با بیان اینکه "در این دیدار خطرات رژیم صهیونیستی برای امنیت منطقه برای مقامات پاکستانی توضیح داده شد"، گفت: همچنین به آقای نخست وزیر تأکید کردیم که هر گونه حسن نیت و کلام طیب ، پاسخش هم پاسخ طیب و شایسته خواهد بود.   رئیس جمهور، تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران را از دیگر مباحث مطروحه در نشست با نخست وزیر پاکستان عنوان کرد و گفت: تحریم های آمریکا علیه ملت ایران یک تروریسم اقتصادی است. در این نشست در این خصوص که چگونه برجام به عنوان یک توافق مهم می‌تواند به روال سابق بازگردد و عملیاتی و اجرایی شود، گفت وگو کردیم.   روحانی تاکید کرد: همچنین بر این نکته اساسی و کلیدی که آمریکا برای حل مسأله، باید به برجام برگردد و تحریم‌ها را کنار بگذارد، تأکید کردیم.   رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه مباحثی که امروز با نخست وزیر پاکستان راجع به آنها بحث و گفت وگو شد، مباحث بسیار مهمی برای منطقه و روابط جهانی بود ، از نخست وزیر پاکستان برای سفر به ایران تشکر کرد.    رئیس جمهوری تصریح کرد: حسن نیت و تلاشی را که نخست وزیر پاکستان برای حل و فصل منطقه با چهره ای گشاده دارند، یاری می‌کنیم تا  صلح و ثبات کامل به منطقه حساس ما برگردد.   منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۶۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم

نشست خبری مشترک آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان و محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد دقایقی قبل آغاز شد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک محمد شهباز شریف نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان از نخست وزیر و دولت محترم پاکستان برای میزبانی از هیأت جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد و گفت: از اینکه امروز در شهر زیبای اسلام آباد هستیم ابراز خرسندی می‌کنم از این سخنگاه به مردم خوب و دین مدار پاکستان عرض سلام و ادب و احترام دارم به همه خانواده‌های محترم پاکستانی در جای جای این کشور از طرف رهبر معظم و فرزانه انقلاب و مردم ایران ابلاغ سلام دارم.

آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: به مردم پاکستان که همواره از اسلام و ارزش‌های اسلامی دفاع کردند و همواره از مظلومان فلسطین و غزه دفاع کرده اند و همواره در خیابان‌های شهر‌های مختلف پاکستان آزادی قدس شریف را فریاد زده اند و همواره از حق و عدالت دفاع کرده و دفاع کرده اند، عرض سلام و قدردانی دارم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی خاطر نشان کرد: آنچه تمام مردم دنیا را امروز غصه دار کرده این است که سازمان‌های بین المللی و به ظاهر مدافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده است شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد مردم مسلمان و آزاداندیش دنیا به ستوه آمده اند این موضوع مردم مسلمان پاکستان و ملت بزرگ پاکستان و این ایستادگی و حق خواهی پاسخ خواهد داد و زمینه ساز عدل عادلانه جهانی خواهد شد.

آیت الله رئیسی بیان کرد: آنچه تمام مردم دنیا را امروز غصه دار کرده این است که سازمان‌های بین المللی و به ظاهر موافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده است شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد مردم مسلمان و آزاداندیش دنیا به ستوه آمده اند این موضوع مردم مسلمان پاکستان و ملت بزرگ پاکستان و این ایستادگی و حق خواهی پاسخ خواهد داد و زمینه ساز عدل عادلانه جهانی خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ما با کشور دوست و برادر و همسایه مان پاکستان فقط به عنوان دو کشور همسایه مطرح نیستیم روابط دو کشور روابط تاریخی تمدنی و عمیق اعتقادی و دینی است امری که ملت بزرگ ایران را با مردم بزرگ پاکستان پیوند می‌دهد اعتقادات است این پیوند ناگسستنی است. ظرفیت‌های بسیاری بین ایران و پاکستان هست که تبادل این ظرفیت‌ها در جهت منافع دو کشور و ملت می‌تواند به کار گرفته شود در نشست هایمان با نخست وزیر و دولت تصمیم گرفتیم در حوزه‌های اقتصادی سیاسی تجاری و فرهنگی و همه سطوح روابط خود را ارتقا بخشیم.

آیت الله رئیسی مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم را یکسان دانست و گفت: هر دو در مبارزه با ناامنی‌ها جرایم سازمان یافته مواد مخدر و انواع ناامنی‌ها مصمم هستیم و این نگاه مشترک هر دو کشور است در یک کلمه دفاع از حقوق بشر محور همکاری‌های دو کشور است چه همکاری‌های دو جانبه چه منطقه‌ای و چه بین المللی.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«محمد شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان در این نشست خبری گفت: جناب آقای رئیس جمهور! شما در فقه و حقوق دانش دارید؛ ما در زمینه بهبود زندگی مردم کشور‌های خود با داشتن اصول برای فروغ آن‌ها همکاری خواهیم کرد.

وی در ادامه بیان کرد: بردار گرامی! ما هر دو کشور درباره نگرانی خود در مردم‌کُشی در غزه ابراز نگرانی کرده ایم از دنیا می‌خواهیم سریعا این اقدام اسرائیل در غزه را پایان دهند پاکستان آزادسازی غزه را مشروط نمی‌کند قدس باید پایتخت کشور مستقل فلسطینی شود از آیت الله خامنه‌ای بابت حمایت مشروع از مردم فلسطین قدردانی می‌کنم از رئیس جمهور هم بابت پذیرش دعوت ما تشکر می‌کنم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

آیت الله رئیسی در صدر هیأتی بلندپایه برای برگزاری سفری دو روزه بامداد امروز به اسم آباد سفر کرد و مورد استقبال رسمی نخست وزیر این کشور قرار گرفت.

این نخستین سفر خارجی رئیس جمهور در سال ۱۴۰۳ و نخستین میزبانی اسلام آباد از یک مقام بلندپایه خارجی از زمان روی کار آمدن شهباز شریف در صدر دولت پاکستان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیام امیرعبداللهیان درباره سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • عکس/ سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • نخست وزیر پاکستان: چشم ما را روشن و دلمان را شاد کردید
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • اسناد همکاری میان هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان امضا شد
  • استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهور ایران
  • ببینید | استقبال رسمی شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از رئیس جمهور در اسلام آباد
  • استقبال نخست وزیر پاکستان از وزرا و هیات همراه رئیس جمهور
  • شهر کراچیِ پاکستان به‌ مناسبت سفر رئیسی تعطیل می‌شود