Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۱۵۰ دستگاه اتوبوس در مسیر استان مرکزی به مهران درحال فعالیت هستند و براساس آمار اخذ شده از نخستین روز آغاز طرح تا ۲۴ ساعت گذشته ۶۲۰ دستگاه اتوبوس اعزام شده‌اند. ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

علی زندی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اقدامات مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی در ایام اربعین حسینی اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های مختص اقدامات اربعین حسینی از سه ماه گذشته تدوین شده‌اند و به دنبال این برنامه‌ریزی‌ها جلساتی با صنوف مرتبط به مسافربری برگزار کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح خدمات‌رسانی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از تاریخ 17 مهرماه آغاز شده، در حال حاضر 150 دستگاه اتوبوس در مسیر استان مرکزی به مهران درحال فعالیت هستند و براساس آمار اخذ شده از نخستین روز آغاز طرح تا 24 ساعت گذشته 620 دستگاه اتوبوس اعزام شده‌اند.

افزایش 17 درصدی حضور زائران در راهپیمایی حسینی(ع)

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: تاکنون بیش از 20 هزار زائر حسینی از استان مرکزی به سمت کشور عراق  حرکت کرده‌اند و تا این لحظه نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 17 درصدی حضور زائران در این راهپیمایی عظیم عاشورایی بوده‌ایم، باتوجه به اینکه یک هفته دیگر تا اربعین حسینی فرصت باقی است پیش‌بینی می‌شود امسال افزایش تعداد زائران به بیش از 100 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل برسد.

طرح کرانه و پس‌کرانه در مرزهای کشور اجرائی شده است

زندی‌فر ادامه داد: باتوجه به اینکه حجم زائران حسینی امسال بیش از سال گذشته است طرح اجرائی تغییر کرده است، زیرا سال گذشته زائران از مرز با وسایل نقلیه به سمت استان خود روانه می‌شدند اما باتوجه به حجم بالای جمعیت در مرز و عدم پاسخگویی ناوگان کشور در مقابل این حجم از زائر، طرح کرانه و پس‌کرانه در مناطق مرزی به اجرا رسیده است.

وی عنوان کرد: با اجرای این طرح منطقه مرزی مهران به‌عنوان کرانه و شهرستان‌های اندیمشک، کرمانشاه و همدانه به‌عنوان پس‌کرانه شناخته شده‌اند، مسیر تعیین شده برای زائران استان مرکزی شهرستان اندیمشک بود که با اعتراض زائران مواجه شد و با تلاش‌هایی که به انجام رسید مسیر تردد برای زائران استان مرکزی استان همدان انتخاب شده است.

دستگاه اتوبوس در اختیار استان مرکزی قرار دارد تا زائران را از منطقه مهران به استان همدان برسانند

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: در طرح کرانه و پس‌کرانه برای تردد زائران هر استان تعدادی اتوبوس سهمیه‌بندی کرده‌اند به همین سبب تعداد 55 دستگاه اتوبوس در اختیار استان مرکزی قرار دارد تا زائران را از منطقه مهران به استان همدان برسانند و پس از رسیدن زائران به استان همدان تعدادی خودرو ملزم به جایجایی زائران تا مقصد خود هستند.

اخبار اربعین 98 |تشدید موج بازگشت زائران به ایران / اتوبوس برای انتقال زائران در مرز مهران مستقر شدآخرین وضعیت مرز مهران| تردد زائران از مرز مهران 2 میلیونی شد‌آخرین وضعیت مرز مهران| تردد روان زائران از مرز مهران / ‌90 هزار زائر امروز از مرز ‌تردد کردند

تعطیلی فعالیت ناوگان مسافربری استان مرکزی در اربعین حسینی(ع)

زندی‌فر بیان کرد: باتوجه به حجم بالای زائران حسینی  تمام سرویس‌های دربستی استان مرکزی به سایر نقاط کشور حذف شده‌اند و تردد سرویس‌ها به استان‌های همجوار از جمله تهران کاهش یافته، در ایام یک روز پیش از اربعین، روز اربعین حسینی و یک روز پس از اربعین مسافربری استان مرکزی به‌کل تعطیل و ملزم به خدمت‌رسانی به زائران حسینی می‌شوند.

وی افزود: تعدادی خودروی سبک و سنگین درقالب گشت راهداری از استان مرکزی اعزام شده‌اند که درحال حاضر در استان ایلام مستقر شده‌اند و به زائران کربلا خدمات ارائه می‌دهند، همچنین پیش از آغاز پیاده‌روی اربعین نیز تعدادی خودرو به‌منظور یاری‌رساندن در امر ساماندهی پارکینگ‌های مرزی و بهسازی محورهای مسیر تردد زائران اعزام شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: درحال حاضر یک اکیپ در مرز مهران حضور دارد و با استقرار دو کانتینر در این منطقه خدمات لازم را به هم‌استانی‌های زائر ارائه می‌دهند و بر روند فعالیت شرکت‌های مسافرتی و نرخ کرایه‌های دریافتی از مسافران نظارت کامل دارند.

نرخ کرایه تردد مسافران تغییری نداشته است

زندی‌فر عنوان کرد: نرخ کرایه‌های تردد مسافران نسبت به سال گذشته هیچگونه تغییری نداشته است و بر اساس مصوبه تعیین شده خودروهای معمولی 40 نفره به ازای هر یک نفر 40 هزارتومان کرایه، خودروهای وی.آی.پی 30 نفره به ازای هر یک نفر 100 هزار تومان و خودروهای وی.آی.پی 26 نفره به ازای هر یک نفر 120 هزارتومان کرایه دریافت می‌کنند تا زائران گرامی را از استان مرکزی به مرز مهران برسانند، همچنین نرخ بازگشت زائران از مهران به استان مرکزی نیز برهمین اساس تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز مدیریت راه‌های استان مرکزی به‌صورت 24 ساعته خدمات ارائه می‌دهد و زائران می‌توانند با شماره‌گیری 141 از وضعیت کامل محورها مطلع شوند، همچنین تردد همه خودروهای سنگین به سمت مرزهای چهارگانه کشور تا پس از اربعین ممنوع اعلام شده و این طرح تنها شامل خودروهای حامل مواد فاسدشدنی و سوخت نمی‌شود.

برای تامین سوخت زائران حسینی مشکلی نداریم

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: براساس جلساتی که با شرکت نفت برگزار کرده‌ایم هیچگونه معضلی در زمینه تامین سوخت زائران نداریم و هماهنگی‌های لازم برای تامین سوخت وسایل نقلیه سبک و سنگین زائران در محورهای ترددی به انجام رسیده است.

زندی‌فر افزود: پیش از آغاز حرکت زائران حسینی به سمت کشور عراق راهداری استان مرکزی نسبت به تجهیز مسیرهای تردد زائران به تابلوها و علائم، استقرار اعضا در راهدارخانه‌ها و ترمیم خطوط محورهای تردد زائران اقدام کرده است.

انتهای پیام/ز

R41371/P/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۷۰ سرنشین ۳ اتوبوس گرفتار سیلاب

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: «۷۰ سرنشین سه دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب در مسیر نیکشهر - چابهار توسط نیروهای امدادی نجات داده شدند.»

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: تاکنون خسارت جانی از سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان گزارش نشده است و همچنان نیرو‌های راهداری شبانه روزی در حال بازگشایی مسیر‌های ارتباطی بسته شده هستند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اخطاریه جوی، تمامی ادارات، دستگاه‌ها و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های سیستان و بلوچستان در حالت آماده‌باش بوده و تمهیدات لازم را با تجربه سیل پیش را اتخاذ کرده‌اند.

وی از شهروندان خواست که جوانب احتیاط را رعایت کرده و از تردد‌های غیرضروری در محور‌های مواصلاتی، اسکان در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها و پایین دست سد‌ها خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی
  • برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد
  • ۱۳۵۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های اربعین در مهران اختصاص یافت
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • لحظات رعب آور سرنشینان دو اتوبوس مسافربری برای نجات از سیل+ فیلم
  • پل کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام - مهران تا خرداد ماه تکمیل می شود
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ اتوبوس گرفتار سیلاب
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق