Web Analytics Made Easy - Statcounter

خاطره بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه بخش خصوصی نیز همچون بخش دولتی در ارائه آموزش های مهارتی همیشه در صحنه حضور داشته، اظهار داشت: بخش خصوصی به عنوان یکی از بخش های موثر نهضت مهارت آموزی به شمار می آید.

وی افزود: خوشبختانه در شش ماه نخست امسال با همت و تلاش مدیران موسسات کارآموزی آزاد ۹ هزار و ۹۵۰ نفر دوره در قالب یک میلیون و ۳۵۰ نفر ساعت آموزش های مهارتی به متقاضیان آموزش در بخش خصوصی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس موسسات کارآموزی آزاد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی افزود: آموزش های مهارتی در خوشه های خدمات، صنعت، فرهنگ، هنر وکشاورزی بوده است و ۹ هزار و ۹۵۰ نفر دوره، در دو بخش مرد و زن آموزش های مهارتی را فرا گرفته اند.

بیاتیان گفت: در حال حاضر ۲۸۰ موسسه کارآموزی در استان مرکزی وجود دارد که ۲۴۳  موسسه آن فعال است و این بخش نسبت به سال گذشته توانسته افزایش عملکرد ۱۱۸ درصدی آموزشی را رقم زند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل های جدید از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، این اداره کل در راستای تبیین، توجیه و اجرای هرچه بهتر دستورالعمل ابلاغی باحضور مدیرکل، کارشناسان ذیربط و رئیس کانون و روسای انجمن های صنفی و مدیران آموزشگاه های آزاد نسبت به برگزاری چهار دوره نشست همفکری اقدام کرده است.

رئیس موسسات کارآموزی آزاد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی هدف از برگزاری این نشست ها را حمایت از آموزشگاه های آزاد به منظور ورود به صنایع، معرفی توانمندی های لازم برای اجرای دوره های مورد نیاز صنایع و معرفی آموزشگاه های آزاد استان در راستای تعامل و همکاری با آموزش و پرورش استان برشمرد.

کد خبر 4745547

منبع: مهر

کلیدواژه: مهارت آموزی فنی و حرفه ای اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان شیراز قزوین رادیو اربعین استانداری سمنان شهرکرد نیروی انتظامی خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۶۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌ مهارتی به بیش از ۱۳ هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، شهرام ملایی هزاروندی با اشاره به اهمیت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جهت توانمندسازی نیرو‌های مسلح بیان کرد: مهارت آموزی سربازان وظیفه با هدف اشتغالزایی، افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال پایدار صورت می‌گیرد.

وی افزود: دوره‌های آموزشی سربازان وظیفه در سال گذشته به صورت آموزش در محیط کار واقعی و به شیوه متمرکز در کارگاه‌های پادگان اجرا شد.

ملایی هزاروندی ادامه داد: ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به کادر وظیفه، گامی موثر و به منظور توانمندسازی سربازان در دوره خدمت برای ورود به بازار کاراست، ازاین رو باید نیرو‌های وظیفه در امر مهارت‌آموزی، ترغیب و تشویق شوند که می‌توان از ظرفیت‌های موجود در مراکز نظامی، بخش خصوصی، بخش دولتی و ظرفیت آموزش‌های مجازی برای تحقق این امر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین خلاء جامعه امروز، نداشتن مهارت است اضافه کرد: کارآفرینی، موتور متحرک اقتصا و توسعه اشتغال پایدار است، لذا جوانان و به ویژه سربازان وظیفه را باید به سمت کارآفرین شدن، سوق داد تا شاهد توسعه اشتغالزایی در جامعه باشیم.

۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای در خوزستان فعال است.

کارجویان، نیرو‌های جوان بیکار فاقد مهارت، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی، دانش آموزان، سربازان وظیفه، گروه‌های در معرض آسیب از جمله زنان سرپرست خانوار و کودکان کار، زنان خانه دار، افراد دارای معلولیت گروه‌های هدف آموزش‌های مهارتی مراکز فنی و حرفه‌ای هستند.

دیگر خبرها

  • آموزش‌ مهارتی به بیش از ۱۳ هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۳ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی
  • ترویج آموزش های مهارتی برای تولید و اشتغال
  • آغاز جشنواره آفرینو برای ارایه ابتکارهای دانش آموزان
  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • آغاز ثبت نام دوره کارآموزی پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ از یکم اردیبهشت
  • شرکت بیش از ۶۵ هزار نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در همدان 
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد هجدهمین دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد این دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ است/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است